Ik in 2x of eigenlijk 5x

Want ik heb met 19 jaar ook 3x praktijkexamen gedaan en helaas toen 3x gezakt, waarna ik de conclusie trok: het rijbewijs was niet voor mij bestemd
Vervolgens bijna 8 jaar volgehouden om geen rijlessen meer te nemen, en ongeveer 3 jaar geleden ben ik toch weer gaan rijlessen. Heb toen specifiek naar een rijschool gezocht, die ervaring hadden met leerlingen met faalangst.
Ja ik heb nogal last van faalangst: kom van de praktijkschool af, dus niet hoog opgeleid of dergelijke. En door de ervaringen uit het verleden had ik nog steeds faalangst. Mooie was echter dat ik deze keer mijn theorie in 1x gehaald heb, tegenover de 4x die ik met 19 jaar nodig had.
Uiteindelijk dus met 27 jaar mijn rijbewijs behaald: mijn rijinstructeur zei tegen mij, wellicht was ik er met 19 jaar gewoon nog niet klaar voor. Want ik was met 27 jaar natuurlijk veel beter ontwikkeld: gegroeid in levenservaring, intelligentie etc. Kortom mijn ontwikkeling liep of loopt eigenlijk achter op mijn echte leeftijd
Maar ik heb 2x een faalangst praktijkexamen gedaan, de eerste keer helaas gezakt: omdat ik voor een vrachtwagen in wilde voegen, terwijl ik beter achter de vrachtwagen had kunnen invoegen. De examinator heeft mij zelfs 2x laten invoegen op de snelweg en beide keren maakte ik dezelfde fout.
Bij mijn tweede faalangst praktijkexamen wist ik natuurlijk nog precies, wat de vorige keer fout gegaan was. En nu ging het wel goed: al sloeg ik op het einde bijna de verkeerde weg in, omdat bij het CBR in Heerlen een verwarrende bord staat. Dat is van dat restaurant/tankstation, maar ziet precies uit als een eenrichtingsweg bord.
Gelukkig was ik toch geslaagd en ik denk dat de examinator ook wel in de gaten had, dat ik een beetje nerveus was. Ze kijken uiteindelijk ook of ze het aandurven om jou de weg op te laten gaan. Het is dus een fabeltje dat je foutloos dient te rijden.
Nu ruim 2 jaar later heb ik al mijn derde auto: eerst twee oude auto's gereden, voor de rijervaring en de tweede vooral omdat ik een oude Peugeot 205 wilde rijden

En nu rij ik gewoon in een betrouwbare Suzuki Celerio: die kon ik kopen, omdat ik immers dik 8 jaar geen geld aan auto's uitgegeven had en dus mooi heb kunnen sparen.