Toon posts:

Mogelijk om 1 PCI slot uit te schakelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zie topic

Mijn geluidskaart is kapot (staat ook ergens op got) maar ik heb eigenlijk geen zin om die computer weer uit mekaar te halen om die geluidskaart eruit te halen. Ik heb namelijk ook nog een on-board soundcard en nu wil ik die weer gaan gebruiken.
Ik vraag me dus af of het mogelijk is om in de bios dat PCI slot uit te zetten ofzo. mijn systeem specs staan in me signature.

Of is er misschien een manier om gewoon in win2000 die soundcard te disablen op 1 of andere manier zodat hij iig geen IRQ/dma/io meer in beslag neemt??

Uiteindelijk haal ik die soundcard er wel uit, want ik moet over een weekje weer een HD inbouwen, maar een week zonder mp3 is een week niet geleefd :P

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:46
hoezo lui? is het zoveel werk om zon ding eruit te halen :?

nouja, je kunt onder win2k je soundkaart wel disablen ja, bij device manager

Verwijderd

IK schat dat je dat in 2 minuutjes gelukt is.

Verwijderd

ik hoop dat win2000 hier hetzelfde is als win98:

rechtsklikken op "mijn computer", eigenschappen, tabblad: apparaatbeheer, daar ff zoeken tot je je geluidskaart ziet staan, dan selecteren, knop eigenschappen -> uitschakelen in dit hardware-profiel

ofzoiets

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik ben best wel lui :P
2min lukt niet. Ik heb hem tussen het bureau en de muur stana de monitor staat er half boven, is me een gedoe om al die kabels goed te krijgen....

Maar als je hem uitschakelt gebruikt hij dan ook geen irq's meer?

Verwijderd

Nee

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 14:32 schreef killerbolt het volgende:
Ja, ik ben best wel lui :P
2min lukt niet. Ik heb hem tussen het bureau en de muur stana de monitor staat er half boven, is me een gedoe om al die kabels goed te krijgen....

Maar als je hem uitschakelt gebruikt hij dan ook geen irq's meer?
best wel lui?
NEE EEN BEETJE HEEL ERG LUI ;)

de gemiddelde tweaker haalt zijn computer toch elke week wel open, of heeft zijn kast altijd open staan?

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry hoor, ik heb ook vakantie :P

Maar het werkt dus thanx maar weer....

komende week moet ie wel weer een x open om me 20gb seagte die de geest had gegeven er weer in te douwen

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
mmm :)
idd LUI

Mijn kast staat altijd open...mijn werk computer dan.

Ik weet niet wat voor een Bios je hebt, maar meestal kan je daar ook een IRQ to PCI1/2/3/4... uit schakelen.

Linda
Pagina: 1