Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben een fanatieke gamer ik heb de graphics card: msi gtx 1080 en 16GB RAM, ik heb ook de intel core I7 2600K, maar mijn vraag is: welke processor (het liefst intel core)? mijn budget is 300-380 euro. ik vraag dit ook omdat ik een beetje nieuw ben bij de PC wereld

Relevante software en hardware die ik gebruik
intel core I7 2600K, msi geforce gtx 1080 8GB, 16GB RAM

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
intel core I7 6700K

vriendelijke groet,

Cem

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:53
Je kan een nieuwe processor niet in je huidige computer installeren, je hebt dan ook een nieuw moederbord en nieuw geheugen nodig.

Misschien is de set in de BBG interessant,

reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2019

Dan zit je met Processor, moederbord en geheugen ongeveer aan je budget en dit is een fantastische upgrade

[ Voor 57% gewijzigd door ETHART op 18-01-2019 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT Cem :)

Zo te zien heb je nog een beetje hulp nodig om hier wegwijs te worden. Daarom twee tips:

1) lees altijd de 'sticky' topics bovenaan een subforum. Boven deze (Processors, Moederborden & Geheugen) staat bijvoorbeeld:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Niet hier dus. In dat topic lees je waar je wel moet zijn. In dit geval Componenten Aankoopadvies

Ik verplaats dit topic dus naar Componenten Aankoopadvies. Move PMG -> CAA

2) In een subforum staat ook altijd een 'beleid' topic met informatie over wat niet of juist wel op prijs gesteld wordt. Dat klinkt ingewikkeld, maar komt gewoon neer op een handleiding hoe een goede topic aan te maken. Dat vragen we niet voor de lol, maar om te zorgen dat je de juiste informatie geeft waar wij goed de situatie kunnen begrijpen en met je mee kunnen denken.

Hier relevant:
CAA beleid
Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, vragen we uiteraard wel een goede aftrap van je... De minimumeisen die we aan je topic stellen:
1. Een duidelijke titel, waarin je het soort component aangeeft
2. Antwoord in je openingspost op de volgende vragen:

Wat wil je bereiken?
Wat mag het gaan kosten?
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.

3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Dat ontbreekt hier nog. Je geeft aan wat je hebt, maar niet wat je ermee doet. Ja, 'gamen' - maar voor Patience heb je geen Core i7 nodig. Vermoedelijk speel je wat zwaardere spellen, maar wat daar de beste prijs/kwaliteitverhouding is qua CPU kan nogal verschillen.

Verder noem je een enkele CPU als voorbeeld en geef je aan een voorkeur voor de Intel Core serie te hebben, maar je laat ons nog steeds volkomen in het duister waarom juist die, en wat je allemaal bekeken hebt om tot die conclusie te komen. Misschien heb je honderd goede reviews gelezen en is dit gemiddeld genomen de winnaar in exact de games die jij speelt - dan moet iemand van goede huize komen om iets anders voor te stellen. Misschien heb je totaal niets gelezen en de eerste de beste interessant klinkende naam geroepen - dan ben je een beetje lui geweest en is de kans groot dat iedereen wel iets passenders kan opnoemen. Moge duidelijk zijn dat het nuttig is om dat verschil te weten.

Wat je dan krijgt is dat mensen gaan roepen wat zij voor hun situatie de beste keuze vinden. Dat is mooi, maar daar heb jij weinig aan, laat staan een ander. Ik ga daarom dit topic ook sluiten. Ik nodig je uit om het nog een keer te proberen, maar dan met de informatie en bovenal onderbouwing erbij.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.