Onlangs hebben wij foto's van ons gezin laten maken. Deze ontvingen wij online van de fotograaf.
Morgenavond wil ik enkele van deze foto's als verrassing cadeau geven aan mijn schoonzus.
Dus gebruik gemaakt van de "snel-afdruk-service" van een webwinkel (weet niet of ik namen mag noemen, is verder ook niet relevant). Hierbij kreeg ik echter de melding dat minstens één foto niet gebruikt kan worden omdat die meer dan 15 Mb is.
Ik ben heel eerlijk: ik heb er de ballen verstand van.
Geprobeerd Irfan View te gebruiken om op een of andere manier die foto te verkleinen, maar echt ik snap er niets van.
Dus vraag ik jullie hulp met de concrete vraag: hoe verklein ik deze foto om een foto van 10x15 mooi scherp te kunnen laten afdrukken?
Ik heb in Irfan View bij eigenschappen van de foto gekeken en daar staat:
6000 x 4000 Pixels (24.00 MPixels) (3:2),
211.7 x 141.1 cm; 83.33 x 55.56 inches
14,8 MB
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Morgenavond wil ik enkele van deze foto's als verrassing cadeau geven aan mijn schoonzus.
Dus gebruik gemaakt van de "snel-afdruk-service" van een webwinkel (weet niet of ik namen mag noemen, is verder ook niet relevant). Hierbij kreeg ik echter de melding dat minstens één foto niet gebruikt kan worden omdat die meer dan 15 Mb is.
Ik ben heel eerlijk: ik heb er de ballen verstand van.
Geprobeerd Irfan View te gebruiken om op een of andere manier die foto te verkleinen, maar echt ik snap er niets van.
Dus vraag ik jullie hulp met de concrete vraag: hoe verklein ik deze foto om een foto van 10x15 mooi scherp te kunnen laten afdrukken?
Ik heb in Irfan View bij eigenschappen van de foto gekeken en daar staat:
6000 x 4000 Pixels (24.00 MPixels) (3:2),
211.7 x 141.1 cm; 83.33 x 55.56 inches
14,8 MB
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.