Toon posts:

256mb ram herkent als 128mb?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een 256mb DIMM (heet een simm dacht ik, heb niet zoveel verstand van hardware)gekocht, ingebouwd. Ik zette de comp aan, en wat blijkt hij zegt dat er 192 mb inzit (ik had al 64 erin zitten..) dus ik van alles proberen, in ander slot douwen, de 64 mb eruit halen, niks werkte. In andere PC gedaan, daar werd die wel gewoon goed herkent. maar het ligt niet aan het Moederbord. Want die ondersteunt een 256mb wel, hij ondersteunt zelfs 3x 512mb , dus dan wel zeker 1x 256 dacht ik zo. Weet iemand hier waaraan het kan liggen??

Moederbord is een AOpen ax64 pro (http://www.aopen.com/products/mb/ax64pro.htm)

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Is deze geheugenmodule misschien dubbelzijdig?
Sommige mobo's kunnen die niet hebben.
Zou in je manual moeten staan.

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
nope daar ligt het niet aan, dacht een maat van me ook. En in de handleiding (en op de website van aopen) staat er niks over eventuele problemen, hij zou het in principe gewoon moeten doen.. zou het misschien aan mijn bios setting kunnen liggen (heb geen verstand van die vage shit, kan het alleen erin bouwen en dat was het :b)

Verwijderd

Bios-setting kan het haast niet aan liggen. Daar kun je alleen delays en dat soort gein instellen.......
de groote moet ie gewoon herkennen en zoniet dan :?

Verwijderd

verkeerd om erin gepropt?
kijk of de nokjes goed vallen...kanmaar op 1 manier...

Verwijderd

een dubbel sided dimm kan wel het probleem zijn..je zegt net dat niet veel verstand hebt..van hardware maar je weet wel dat je moederbord ze ondersteund... ????

zou toch ff checken de meeste intel chipset ondersteunen geen dubbelsided dimms maar een via chipset zou er geen problemen mee moeten hebben,

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:06

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Zou inderdaad denken aan dubbelzijdige memblokken.
Zitten aan beide kanten van die reepje chippies. dan is dat het probleem.
probeer hem dan om te ruilen.

[oftopic]
Originele ondertitel zeg. moet ik me vereerd voelen. >:)

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al zei daar ligt het niet aan :( ik kan het weten omdat het in de manual staat :) en sorry Vae victis, ik zal hem wel veranderen, wist niet dat je het ook had gebruik hem al een jaar of 2 (alleen niet hier :b)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:06

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op maandag 23 juli 2001 14:38 schreef DutchSithLord het volgende:
zoals ik al zei daar ligt het niet aan :( ik kan het weten omdat het in de manual staat :) en sorry Vae victis, ik zal hem wel veranderen, wist niet dat je het ook had gebruik hem al een jaar of 2 (alleen niet hier :b)
Dat hoeft echt niet hoor. zag het alleen toevallig. ;)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Als niks lukt, probeer dan even bij die maat van je dimm te plaatsen.... als bij hem ook 128Mb wordt geregistreerd, dan ben ik bang dat je gigantisch bent genept! Mocht je hem in een winkel hebben gekocht (ik hoop niet op een beurs)pak dan de aanschafbon en de dimm en laat de winkel hem even testen!!

Succes :'(

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op maandag 23 juli 2001 14:38 schreef DutchSithLord het volgende:
Bedoel je je papieren manual, of die op de compaq site?
Op de site linken ze namelijk verkeerd, naar een manual van een P4 plank.

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
no problemo what's in a name. Trouwens hij is wel dubbelzijdig, maar mijn moederbord moet het wel aan kunnen omdat ik al eens een dubbelzijdige erin heb gehad voor een lan party, bedacht ik me net (was aleen 512 maar daar zal het wel niet aan liggen)

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
kan zijn dat de volgorde van hoe je je sdram in je dimmsloten stopt
(check je mobo boekje) daar staat in welke volgordes bij welke config zijn

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

In je manual staat dat er alleen dimms in kunnen met 16 chips of minder.
ftp://ftp.aopen.com/pub/manual/mb/ax64p/ax64p-ol-e.pdf

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
klopt, maar het zijn er precies 16

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op maandag 23 juli 2001 14:51 schreef DutchSithLord het volgende:
klopt, maar het zijn er precies 16
Ah, bij nader bekijken:
er staat: less than 16 chips
Dus 16 is al teveel

Who is John Galt?

Verwijderd

klopt en dan krijg je inderdaad dat ie maar de helft pakt.

Verwijderd

Ik heb een pentium3 /600Mc met een Abit BF6 moederbordje& heb precies hetzelfde probleem... in m'n manual staat dat hij zowel 'single ended' als 'dual ended'
ondersteund. Toch doet hij het niet.. de SDRAM heeft inderdaad aan beide kanten geheugenchips zitten en heeft een capaciteit vn 256MB waarvan maar 128 herkent wordt!!

SHIT

Kan iemand me vertellen of een Abit BF6 dit probleem inderdaad kent??!! Hoogstwaarschijnlijk zit er nog een BX chipset op... dus?:(
Pagina: 1