Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• overcoat
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-11 09:14
Zijn er hier Tweakers die te maken hebben met Ziggo (oud UPC gebied) digitaal via kabel?
Bij een kennis is het analoge TV signaal eerder deze week omgezet naar een digitaal signaal via de kabel. Hij heeft geen kastje gekregen. Wil ook geen ander abonnement.
Nu is het niet langer mogelijk iets op te nemen waar je niet naar kijkt, dat is wel de wens.
Ik las op het Ziggo forum dat het waarschijnlijk mogelijk is met een Humax 5300 kastje alsnog op te nemen, zonder gebruik te maken van de interactieve diensten. Het is mij echter niet duidelijk of je dan iets op kunt nemen waar je niet naar kijkt, als de TV uitstaat of op een ander kanaal staat.
De TV waarmee gekeken wordt is Panasonic TX40fxx689.
Het gaat echt alleen om opnemen van de aangeboden kanalen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Panasonic TX40fxx689
Wellicht Humax 5300, deze is nog niet aangeschaft, budget is beperkt dus pas aanschaf als duidelijk is dat het zal werken, vandaar de vraag naar ervaringen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Berichtje in UPC forum
https://community.ziggo.n...d-ofwel-fupc-gebied-26634

[ Voor 7% gewijzigd door overcoat op 18-01-2019 13:58 ]

Beste antwoord (via overcoat op 21-01-2019 10:31)

• WillemHteA
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:55
Dat laatste is juist, op https://myhumax.info/irhd-5300c/ wordt vermeld: "De HUMAX IRHD-5300C is ook geschikt voor de ontvangst van de ongecodeerd uitgezonden zenders van Ziggo.".
Let er wel op dat de 5300C geen ingebouwde harddisk heeft, als je wilt opnemen moet je een externe usb-disk aansluiten. Model 5200C heeft wél een ingebouwde harddisk (van 500 GB).

Aanvulling: ik lees net dat "De HUMAX IHDR-5200C wordt uitsluitend nog geleverd in een bundel met de HUMAX H3 Smart TV box." Die combi kost € 379,- en da's best een stuk duurder dan de 5300C (€149,-)

[ Voor 22% gewijzigd door WillemHteA op 18-01-2019 14:19 ]

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aanschaffen heeft geen nut. Je hebt namelijk ook een smartcard nodig, en die moet je huren, en dat kan alleen maar icm hardware - een horizonbox, HDD recorder of CI+ kaart.

De Humax decoders die ze leveren (of leverden, geen idee of het nog steeds een optie is) hadden twee decoders aan boord en je kon dus tegelijk opnemen en iets anders kijken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• overcoat
Hallo The Eagle, het gaat om het kijken naar/opnemen van zgn. vrije zenders. Daar is geen smartcard voor, of in ieder geval niet voor nodig. De Humax wordt dan blijkbaar alleen ingezet als HDD recorder.

Acties:
  • Beste antwoord

• WillemHteA
Dat laatste is juist, op https://myhumax.info/irhd-5300c/ wordt vermeld: "De HUMAX IRHD-5300C is ook geschikt voor de ontvangst van de ongecodeerd uitgezonden zenders van Ziggo.".
Let er wel op dat de 5300C geen ingebouwde harddisk heeft, als je wilt opnemen moet je een externe usb-disk aansluiten. Model 5200C heeft wél een ingebouwde harddisk (van 500 GB).

Aanvulling: ik lees net dat "De HUMAX IHDR-5200C wordt uitsluitend nog geleverd in een bundel met de HUMAX H3 Smart TV box." Die combi kost € 379,- en da's best een stuk duurder dan de 5300C (€149,-)

[ Voor 22% gewijzigd door WillemHteA op 18-01-2019 14:19 ]

• overcoat
WillemHteA schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:14:
Ah, tnx, da's wel een zinnige aanvulling. Budget is niet alleen beperkt, de technische flexibiliteit ook, dus zo simpel mogelijk is de wens.
Ik was van plan even op marktplaats rond te kijken voor een betaalbaar model.

• WillemHteA
Klinkt als een goed plan, ik zie diverse 5200C's op Marktplaats voor rond € 50,-.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door The Eagle op 18-01-2019 14:39 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:43
overcoat schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:25:
[...]

Ah, tnx, da's wel een zinnige aanvulling. Budget is niet alleen beperkt, de technische flexibiliteit ook, dus zo simpel mogelijk is de wens.
Ik was van plan even op marktplaats rond te kijken voor een betaalbaar model.
5200C is super simpel in gebruik en we hebben er altijd veel gebruik van gemaakt. Twee tuners, dus twee kanalen opnemen als je wilt. Of één kijken en iets anders opnemen. Recordings zijn eventueel eraf te halen via FTP en te bewerken of ergens anders op af te spelen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Elk DVB-C decoder model is in principe geschikt, er zijn diverse modellen (niet enkel Humax), die beschikken over een interne HDD en meerdere tuners. Er zijn er eveneens diverse die ook nog voor On Demand diensten gebruikt kunnen worden. Buiten de welbekende dual tuner Humaxen (5050/5200/5400) zijn er ook Samsung 7140 decoder/recorders (met 300/500GB opslag). De Samsung decoders kosten vaak vrijwel niets.

Bij gebruik van het FTC (free to cable) pakket is het in gebruik nemen van zo'n apparaat tamelijk eenvoudig.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 18-01-2019 16:14 ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1