Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuw huis met zonnepanelen en zonder gas

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views

• DM89
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:14
Hey,

Eind februari gaan wij verhuizen naar een nieuwbouw huis met deels gas met vloerverwarming (water) en met 10 zonnepanelen.

Ik heb totaal geen ervaring hoe ik hiervan het verbruik kan inschatten, voor mij is dit alles de eerste keer.

We hebben nu een huis met gas en het stroomverbruik hier was afgelopen jaar 3000KhW, in het nieuwe huis gaan we uiteraard meer stroom verbruiken, stel de zonnepanelen brengen 2000KhW op en ik koop 4000KhW in van Eneco heb ik dan een totaal van 6000KhW voor een jaar of halen ze die 2000KhW van die 4000 af?

EDIT:

Er blijkt wel gas te zijn voor een wtw cv ketel en de vloerverwarming

|:( |:( :F

DM89 wijzigde deze reactie 18-01-2019 13:02 (7%)

• Lapa
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21-10 04:32
Ja, wat je zonnepanelen opbrengen wordt bij de eindafrekening 1 op 1 verrekend met je verbruik en mag je er dus gewoon vanaf trekken, zolang de huidige salderingsregeling nog geldt. Deze komt hoogstwaarschijnlijk wel te vervallen in de komende jaren.

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
je huidige GAS verbruik in euro's zou je naar KWHs kunnen omrekenen.. en dat in elk geval mee nemen in je inschatting?

beter te hoog dan te laag :-)

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based

• DM89
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:14
Lapa schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:56:
Ja, wat je zonnepanelen opbrengen wordt bij de eindafrekening 1 op 1 verrekend met je verbruik en mag je er dus gewoon vanaf trekken, zolang de huidige salderingsregeling nog geldt. Deze komt hoogstwaarschijnlijk wel te vervallen in de komende jaren.
Ohjee moet me even verdiepen in wat salderingsregeling is haha.

Nog even een update:

Er blijkt nu wel gas in het huis te zijn voor de vloerverwarming / wtw cv-ketel..

Dit is mij nu pas bekend, dus nu wordt het weer anders.. |:(

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21-10 21:17

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

En wat kon je niet al vinden in al die andere topics hierover? Dit is zo persoonlijk dat wij je er ook niet verder bij kunnen helpen. Lees je wat in in bv Duurzame Energie & Domotica Voor nu een slotje

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True