Hoe HT ZF9 Rear Speakers plaatsen? (Hoogte, hoek ...)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 21:57
Mijn vraag

Ik wou graag weten op welke manier ik het beste mijn geleverde Sony HT ZF9 Rear Speakers kan plaatsen? De Dolby Atmos powered soundbar levert al goed geluid maar nu moet ik deze nog plaatsen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

De soundbar zit op ongeveer 2.2m afstand van het middelpunt van de bank (juist onder/voor de TV). De subwoofer staat naast de TV kast op 2.7m van het middelpunt van de bank.

Verder:

- De bankstel staat helemaal tegen de muur. De rug van de bank is ongeveer 13cm dik en komt best goed overeen met de dikte van de speakers.

- De bankstel is met 2,8m aan de brede kant.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Mijn voorgaande set was een HT RT4 en kwam met pillarvorm speakers. Deze kwamen naast de bankstel en de afstand was dan met het middelpunt voor ieder 1.6m. Ik plaatste deze niet recht vooruit maar mikte meer naar het midden van de woonkamer. Dit was goed maar ik moest wel de volume van deze speakers en timings een beetje aanpassen.

Nu heb ik een mogelijkheid om te boren of gebruik te maken van third party mounts.

Er zijn third party mounts die middels een voet en staaf alsnog makkelijk achter de bankstel verwerkt kunnen worden en dan kan ik makkelijk verstellen.

Echter omdat boren ook een optie is wil ik weten vanaf het middelpunt waar ik het beste de speakers kan plaatsen.

- Hoog en dan onder een hoek (geheld naar beneden) op max 1m van het middelpunt van de bank?
- Of laag en recht vooruit gemikt op max 1m van het middelpunt van de bank?

- Hoog, hoek (geheld naar beneden) en naar het midden gericht op max 1.6m?
- Of laag, naar het midden van de kamer gericht op max 1.6m?

Ik heb nu enkel een Sony standaard mount die was meegeleverd en dan kan ik enkel plat tegen de muur (ophangen). Een Third party optie om via de standaard mount een helling mogelijk te maken moet ik nog zien te vinden.