Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatische reinigings cyclus in te stellen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DaffyDuck43
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-11 12:33
Mijn vraag
Beste mede tweakers, de all in one Brother DCP-J715W die we hier in huis hebben staan, gaat geheel volgens de aanwijzingen van de fabrikant, af en toe een reinigings cyclus uitvoeren.

Quote brother support; Waarom voert het apparaat regelmatig een reinigingscyclus uit?
Om een consistente printkwaliteit te waarborgen en beschadigingen aan de printkop te voorkomen voert uw Brother machine met regelmatige intervallen onderhoudsreinigingen uit. Deze reinigingen verwijderen alle lucht en vuil die in de buffer van de printkop gekomen zijn. Bij deze bewerking wordt het verbruik van inkt tot een minimum beperkt.

Op zich natuurlijk prima om dit ouwetje in goede conditie te houden, maar waar wij een probleem mee hebben is dat zich dit ook willekeurig ‘s nachts voor doet, en soms wel 2 keer😂
Hier in huis staan alle deuren altijd open, gevolg dat je je de kolere schrikt als er ineens een printer begint te reutelen. Duurt ook altijd wel even, dus de broodnodige nachtrust wordt wreed verstoord 😉

Heb in alle mee geleverde software en documentatie al getracht te zoeken of er ergens in te stellen is wanneer en hoe vaak deze schoonmaak cyclus plaats vindt, maar tot op heden niks gevonden.
Zijn er mede tweakers die hier ervaring me hebben,of ons op weg kunnen helpen om dit in te stellen?

Waar ik ook nog mee zit; doordat de printer via WiFi verbonden is met de buitenwereld, ben ik er ook benieuwd naar of er nog data van bijvoorbeeld verbruik doorgestuurd wordt naar Brother of zijn/haar gelieerde firma’s zoal innobello enz.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 pc’s via het interne netwerk, gebruikt voor draadloos printen/scannen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb, zie boven
...

Alle reacties

Verwijderd

Nee geen ervaring. Maar dat ding op een tijdklok zetten zodat hij tussen 24 en 8 niks kan doen.

En als bijvangst kan hij die tijd ook niks naar brother sturen via wifi

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:47
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:05:
Nee geen ervaring. Maar dat ding op een tijdklok zetten zodat hij tussen 24 en 8 niks doen.

En als bijvangst kan hij die tijd ook niks naar brother sturen via wifi
en minder sluipverbruik!

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor