Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sleutel gezocht voor Compaq 7142 19" rack

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• McBlurry
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:02
Hallo Tweakers,

Ik heb hier een 19" rack staan waarvan de sleutels ontbreken. Helaas zit de deur aan de achterzijde wel op slot :-( Volgens mij (na vergelijken van foto's op internet) is de kast van het type Compaq 7142, model nummer 165753-001.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3HTEsrE.jpg

Ik zou natuurlijk kunnen proberen het slot uit te boren of de hele kast naar een slotenmaker te transporteren, maar ik zou graag eerst willen kijken of er geen andere oplossing is. Ik heb overigens ook al contact opgenomen met Rittal (de producent van de kast), maar die verwijzen me door naar HP en daar kom ik op het support gedeelte van de website niet veel verder.

Het makkelijkst zou natuurlijk zijn als er iemand is die dezelfde kast (of een andere uit de 7000 serie) heeft staan en die nog wel over de bijbehorende sleutel beschikt. Wellicht kunnen we dan een kopietje regelen..

Andere tips zijn uiteraard ook welkom!

Alle reacties

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit al geprobeerd?

[ Voor 45% gewijzigd door Wolly op 18-01-2019 11:23 ]

• McBlurry
Hoi Wolly,

Die video heb ik gezien ja, maar in dat filmpje zie je de cilinder iets uitsteken zodat deze ingedrukt kan worden om de deur te openen, dat is bij mijn kast momenteel niet het geval. Ik vermoed dat zodra de kast met de sleutel op slot gedraaid wordt het uitstekende gedeelte naar binnen verdwijnt.

(En voordat iemand vraagt: "hoe ziet dat er dan uit op de andere deur die niet op slot zit" .. die deur heb ik hier (nog) niet :F .. lang verhaal! )

Toch bedankt voor je reactie!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:18
En het is niet mogelijk om de deur eruit te krijgen (kunnen de scharnieren los?) met het slot dicht? Losse cylinder kost niet zoveel

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-11 15:30

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Meestal zijn de zijpanelen los te halen als je er van binnen uit bij kan opent dat wellicht dat de deur.

En daar bestaan slotenmakers voor, die zijn ook op afroep basis in te huren.

Tja vanalles

• McBlurry
@twiekert Nee, van binnenuit zijn de scharnieren helaas niet bereikbaar
@Donaldinho Dat zijn ze inderdaad, maar de advertentie die je linkt is inmiddels verdwenen van ebay
@vso Er zit (nog) geen deur aan de andere kant van de kast, dus we konden er ook zonder zijpanelen te verwijderen al bij, helaas was het slot van binnen afgeschermd

Uiteindelijk heeft een metaalboortje in de cilinder het probleem op wat minder subtiele wijze opgelost >:) De deur kan nu uiteraard niet meer op slot, maar de vergrendeling e.d. werkt allemaal nog naar behoren, dus prima.

Bedankt voor het meedenken allemaal iig!

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
Staat er een nummer op het slot? Ik heb nog wel een paar Rittal sleuteltjes liggen, als het nummer overeenkomt zou het kunnen werken.
Pagina: 1