Ik heb recent een introductie training c# gehad en ben een beetje aan het rommelen.
Ik heb een struct gemaakt met 4 strings. Deze vul ik met 4 textboxen en sla ik op in een List.
Vervolgens toon ik 1 van die strings in een Listbox.
Nu wil ik als ik in die Listbox heen en weer ga tussen de waarden, graag de overige 3 strings ophalen en in de daarvoor bestemde textbox tonen. Alleen krijg ik die overige 3 strings er niet uit.
Ik ben begonnen met 1 string.
Vanaf hier gaat het niet goed.
Ik ben van alles aan het proberen, dus heb er even een Console.Writeline van gemaakt ipv dat ik het in een Textbox stop.
Ik denk dat ik er compleet naast zit, maar met googlen kom ik ook niet echt verder. Kan iemand mij in de goede richting wijzen?
Ik heb een struct gemaakt met 4 strings. Deze vul ik met 4 textboxen en sla ik op in een List.
Vervolgens toon ik 1 van die strings in een Listbox.
Nu wil ik als ik in die Listbox heen en weer ga tussen de waarden, graag de overige 3 strings ophalen en in de daarvoor bestemde textbox tonen. Alleen krijg ik die overige 3 strings er niet uit.
Ik ben begonnen met 1 string.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| private struct Interface { public String Name; public String InputDir; public String OutputDir; public String StoredProcedure; } |
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| private void btnAdd_Click(object sender, EventArgs e) { Interface i; i.Name = txtName.Text; i.InputDir = txtInputdir.Text; i.OutputDir = txtOutputdir.Text; i.StoredProcedure = cmbStoredProcedure.Text; Interfaces.Add(i); ShowInterfaces(); } |
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
| private void ShowInterfaces() { lstInterfaces.Items.Clear(); foreach (Interface i in Interfaces) { lstInterfaces.Items.Add(i.Name); } |
Vanaf hier gaat het niet goed.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| private void lstInterfaces_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e) { var v = from i in Interfaces where i.Name == lstInterfaces.Text select i.InputDir.ToString(); Console.WriteLine(v); } |
Ik ben van alles aan het proberen, dus heb er even een Console.Writeline van gemaakt ipv dat ik het in een Textbox stop.
Ik denk dat ik er compleet naast zit, maar met googlen kom ik ook niet echt verder. Kan iemand mij in de goede richting wijzen?