Mijn vraag: 3-4 jaar geleden bezocht mijn particuliere huisbaas en vroeg hoe lang ik van plan ben in mijn appartement te blijven. Ik voelde me toen geïntimideerd en angstig en zei 'waarschijnlijk nog 10 jaar, afhankelijk van mijn kinderen'. Maar ik wens voor onbepaalde tijd te blijven. Voor zover ik weet heeft hij dat gesprek opgenomen zonder mijn medeweten en kan hij het in de toekomst tegen mij gebruiken? Ik ben zo bezorgd dat ik een mondelinge overeenkomst heb gesloten zonder dat ik het me realiseer? Is dit dan juridisch bindend?
Vraag
Alle reacties
hoe kan hij dat tegen je gebruiken denk je?
10 jaar voorbij, en nu eruit?
10 jaar voorbij, en nu eruit?
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Volgens mij heb je geen definitieve uitspraken gedaan. Als hij je aan de "mondelinge overeenkomst" "Waarschijnlijk nog 10 jaar" gaat houden dan is je antwoord "Oh nee, toch niet".
Nee, hier kan niemand je aan houden. Niet juridisch tenminste.
Nee, hier kan niemand je aan houden. Niet juridisch tenminste.
Denk niet dat je je zo'n zorgen hierover hoeft te maken... Als het gegaan zoals jij zegt gaat het enkel om een ''intentie verklaring'' van jouw kant.
En los daarvan. Je kan prima een overeenkomst hebben van 10 jaar, dat wilt niet zeggen dat je niet de mogelijkheid hebt om deze op te zeggen met een normale opzegtermijn.
Als huurder ben je bij Nederlandse wet best goed beschermd.
Vraag het desnoods even na bij je huurbaas.
Als huurder ben je bij Nederlandse wet best goed beschermd.
Vraag het desnoods even na bij je huurbaas.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Je maakt je, voor zover het gaat om zo'n uitspraak, zorgen om niks.
Er is waarschijnlijk een reden dat je hier over aan het nadenken bent, als dit 3-4 jaar geleden speelde?
@Mojo, de huurbaas is wel de laatste bij wie ik zoiets zou navragen. Bovendien valt er helemaal niks na te vragen.
Er is waarschijnlijk een reden dat je hier over aan het nadenken bent, als dit 3-4 jaar geleden speelde?
@Mojo, de huurbaas is wel de laatste bij wie ik zoiets zou navragen. Bovendien valt er helemaal niks na te vragen.
[ Voor 25% gewijzigd door Wilke op 18-01-2019 10:08 ]
nee, niets is verder gebeurd tot nu gelukkig. ik ben gewoon paranoïde dat hij kan dit tegen mij in het toekomst gebruik maken van. mijn huisbaas wil mij zeker weg en 3 jaar geleden, probeerd hij mij al te bedreigen met advocaat brieven, dus ik weet dat hij wil alles doen om mij uit te gooien!
Dus er is in feite niets aan de hand? Lekker helder verhaal. Dus hij probeerde je te 'bedreigen' met 'advocaatbrieven', hoe moet ik dat voor me zien? De huisbaas trekt een brief van een advocatenkantoor uit z'n zak en houdt die tegen je keel?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
wat eerder gezegd is: het is op zijn best een intentieverklaring.Anoniem: 1170214 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:16:
nee, niets is verder gebeurd tot nu gelukkig. ik ben gewoon paranoïde dat hij kan dit tegen mij in het toekomst gebruik maken van. mijn huisbaas wil mij zeker weg en 3 jaar geleden, probeerd hij mij al te bedreigen met advocaat brieven, dus ik weet dat hij wil alles doen om mij uit te gooien!
Je bent als huurder in NL goed beschermd, Eigenlijk alleen als hij er zelf wil wonen heeft hij een mogelijkheid om jou, en dan nog in overleg, er uit te krijgen.
Misschien brengt een rechtsbijstandverzekering wat rust.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Als dat 3-4 jaar geleden was en daarna niets meer, is er niets om je over druk te maken. Als ze je weg willen hebben hadden ze al lang waar van zich laten horen.
Waarom? Omdat het kan!!
Ik zie niet in waarom je het niet bij de huurbaas zou nagaan hoe die over de situatie denkt en of in zijn optiek afspraken zijn gemaakt. Er is 3 jaar geleden voor het laatst contact over geweest. Niks mis mee om het net op te halen...Wilke schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:07:
Je maakt je, voor zover het gaat om zo'n uitspraak, zorgen om niks.
Waarom zou je er een heel "conflict" van maken als er niets aan de hand is. Een huurbaas verhuurt zijn woning om geld te verdienen. Als hij er iets anders mee wilt doen, had je het echt wel gehoord. Alsof een huurbaas ineens andere belangen heeft dan euro's.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Welkom op GoT. We verwachten wel wat eigen inzet voordat een topic geopend wordt. Dit soort zaken (mondeling vs schriftelijk in een onroerende zaak overeenkomst) is gewoon makkelijk online te vinden. Des te frappanter is het dat het na al die jaren nu opeens opkomt om je ervoor te registeren en er een topic van te maken waar eigenlijk alleen maar vragen van komen.
Zie verder: Het algemeen beleid #quickstart
Voor nu een slotje.
Zie verder: Het algemeen beleid #quickstart
Voor nu een slotje.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.