Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Opnieuw aansluiten wastafel in douche

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TOYS
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10-02 11:07

TOYS

Zeg ik nie!!

Topicstarter
Hallo Tweakers,

In mijn huis zit een wastafel die niet goed door loopt. Nu zag ik dat er alleen een flexibele slang aan zit en het afvoerpunt best hoog in de kast zit je naar de hoogte van het putje kijkt.

Nu ben ik nogal een noob op dit gebied, maar ik neem aan dat er een sifon tussen moet.

Zijn er wellicht nog andere oplossingen om deze weer goed door te laten lopen?

Iemand tips hoe ik dit het beste kan oplossen? zeker aangezien de aansluiting en de afvoer qua hoogte maar 11cm van elkaar af zitten?

Thanks!

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Beste antwoord (via TOYS op 18-01-2019 13:24)

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:05

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

De slang die in een bocht naar onderen loopt wordt in dit geval als sifon/waterslot gebruikt. Als je de flexibele slang ertussenuit haalt en met tuinslang ofzo eens goed doorblaast met water dan loopt de boel waarschijnlijk beter door.

Tip: emmer eronder als je hem los haalt, want in de slang zit water (en gezien de kleur van de slang zal dat niet kraakhelder zijn ;) ).

ThinkPad wijzigde deze reactie 18-01-2019 08:56 (38%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Alle reacties

• Kaasplank
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Kaasplank

Vake bu-j te bang!

met een bekersifon?

Ik ben tof want van meuk die ik gekocht heb maak ik een lijstje in mijn handtekening!

• Vitamine
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17:21

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:05

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

De slang die in een bocht naar onderen loopt wordt in dit geval als sifon/waterslot gebruikt. Als je de flexibele slang ertussenuit haalt en met tuinslang ofzo eens goed doorblaast met water dan loopt de boel waarschijnlijk beter door.

Tip: emmer eronder als je hem los haalt, want in de slang zit water (en gezien de kleur van de slang zal dat niet kraakhelder zijn ;) ).

ThinkPad wijzigde deze reactie 18-01-2019 08:56 (38%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Jaap-Jan
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17:07

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

Die flexibele slang is wel gevoeliger voor verstoppingen. Schoonmaken, zoals ThinkPad zegt kan helpen. De hoogte maakt niet zoveel uit.

Als je de ruimte hebt onder de wasbak kun je de flexibele slang vervangen voor een bekersifon, die zijn wat minder gevoelig voor verstoppingen, maar ook die moeten af en toe geleegd worden.

Dit is eigenlijk een beetje een samenvatting van alle vorige posts :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• TOYS
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10-02 11:07

TOYS

Zeg ik nie!!

Topicstarter
Hartelijk bedankt voor de reacties, ik zal hem eerst eens schoonmaken en een bekersifon overwegen.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True