Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem wil ik gaan gamen voor de komende 3 a 4 jaar.
De spellen die ik op dit moment speel zijn:
Rainbow Six Siege
Overwatch
PUBG
Black Ops 4
Zou in de toekomst wellicht Dying Light 2 willen spelen en Anthem als het een goed spel wordt
.
Ik wil 2k gaan gamen. Ik zou graag minimaal high tot ultra(boven de 60fps) willen gamen. (Ultra is altijd mooi als het kan binnen het budget).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment heb een EVGA GeForce GTX 1070 Ti 8GB SC Black Edition(ergens in oktober 2018) gekocht. Ik had een gtx 760 maar die heeft het begeven
. Het was zoiezo tijd om mijn systeem te vernieuwen.
Als case heb ik een MS-Tech X3 Crow. Als het gebruikt kan worden zou ik die wel mee willen nemen anders een soortgelijke case. Met deze case kan je de fanspeed aanpassen en heeft ook een soort gaasjes flapjes voor de fans die de stof buiten houden. (link: pricewatch: MS-Tech X3 Crow)
Voeding heb ik een ms tech ms-n850 val. Kan ook mee worden genomen.
Verder heb ik 1tb hdd opslag en een samsung evobasic 840 van 250 gb. Deze kunnen ook mee.
En beeldscherm is een predator xb1 27 inch monitor met 2k, 144hz met g sync. Deze wil ik meenemen. (Heb express g sync genomen om met mijn gpu te linken.)
Randapparatuur zoals een muis of een toetsenbord zal ik zelf nog kijken. Belangrijkste voor mij is een systeem bouwen.
Muis op dit moment g502 en headset een hyper x cloud alpha.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem heeft niet echt een maximum. Ik zou toch wel zeggen dat het een richtprijs heeft tussen 1000-1200 euro(zonder gpu). Alleen als het systeem iets meer nodig heeft om 2k te kunnen gamen op high-ultra settings vind ik het best om nog extra geld eraan toe te voegen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik op dit moment nodig heb is een:
CPU
*CPU kooler als het nodig is
Moederbord
Werkgeheugen
Opslag(wil wel upgraden)
*Case als het nodig is
*Voeding als het nodig is
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
-CPU
Ik twijfel tussen een i5 8600k, i7 8700k, i7 9600k en/of amd ryzen 2700x.
De reden waarom ik twijfel is dat tussen de 8600k en 8700k bijvoorbeeld best wel wat verschil heeft qua prijs. Ik wil graag weten met welke ik de komende 3 a 4 jaar op 2k kan gamen.
-Moederbord
Niet echt een voorkeur. Zou wel graag dat het wifi, bluetooth en een goede audio output heeft.
-Werkgeheugen
Geen idee nog maar zou wel 2x 8gb willen hebben
-Opslag(wil wel upgraden)
Zou een 970 EVO Interne SSD, 500GB m.2 en een crucial MX500 Interne SSD 1TB willen toevoegen om mijn oude componenten te vervangen.
-*Case als het nodig is
De kleur zwart is mijn voorkeur
Wat usb 3.0 poorten zou wel fijn zijn en een type c poort aan de bovenkant.(moet mijn moederbord wel supporten)
-*Voeding als het nodig is
Weinig verstand van
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte van de crow1 die ik nu heb is wel goed genoeg qua grootte maar als de componenten in een kleinere case kunnen kan dat ook. Die van Crow1:
Hoogte 530mm
Breedte 220mm
Diepte 510mm
Volume 59,47L
het te verwachten geluidsniveau, het liefst zo stil mogelijk.
RGB kan maar hoeft niet.
Ga je overklokken?
Ik heb zelf nooit overgeclocked maar zou het wel willen doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat mijn wensen zijn is een goed lopende systeem te hebben die ik de komende 3 a 4 jaar kan gebruiken voor het gamen. Zou graag high tot ultra settings willen spelen op 2k boven de 60 fps. (Zou g sync willen gebruiken).
Wat ik van mijn oude pc niet ga gebruiken ga ik gewoon verkopen of iets dergelijks. Dus ik denk van het oude systeem niks te pakken en gewoon van nul te beginnen, behalve de 1070ti.
Ik hoop dat het een beetje overzichtelijk is, dit is mijn eerste topic hier.
Opmerkingen en ideeën zie ik graag tegemoet.
Alvast bedankt.
Mvg,
Cem
Met het nieuwe systeem wil ik gaan gamen voor de komende 3 a 4 jaar.
De spellen die ik op dit moment speel zijn:
Rainbow Six Siege
Overwatch
PUBG
Black Ops 4
Zou in de toekomst wellicht Dying Light 2 willen spelen en Anthem als het een goed spel wordt
Ik wil 2k gaan gamen. Ik zou graag minimaal high tot ultra(boven de 60fps) willen gamen. (Ultra is altijd mooi als het kan binnen het budget).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment heb een EVGA GeForce GTX 1070 Ti 8GB SC Black Edition(ergens in oktober 2018) gekocht. Ik had een gtx 760 maar die heeft het begeven
Als case heb ik een MS-Tech X3 Crow. Als het gebruikt kan worden zou ik die wel mee willen nemen anders een soortgelijke case. Met deze case kan je de fanspeed aanpassen en heeft ook een soort gaasjes flapjes voor de fans die de stof buiten houden. (link: pricewatch: MS-Tech X3 Crow)
Voeding heb ik een ms tech ms-n850 val. Kan ook mee worden genomen.
Verder heb ik 1tb hdd opslag en een samsung evobasic 840 van 250 gb. Deze kunnen ook mee.
En beeldscherm is een predator xb1 27 inch monitor met 2k, 144hz met g sync. Deze wil ik meenemen. (Heb express g sync genomen om met mijn gpu te linken.)
Randapparatuur zoals een muis of een toetsenbord zal ik zelf nog kijken. Belangrijkste voor mij is een systeem bouwen.
Muis op dit moment g502 en headset een hyper x cloud alpha.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem heeft niet echt een maximum. Ik zou toch wel zeggen dat het een richtprijs heeft tussen 1000-1200 euro(zonder gpu). Alleen als het systeem iets meer nodig heeft om 2k te kunnen gamen op high-ultra settings vind ik het best om nog extra geld eraan toe te voegen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik op dit moment nodig heb is een:
CPU
Moederbord
Werkgeheugen
Opslag(wil wel upgraden)
*Case als het nodig is
*Voeding als het nodig is
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
-CPU
Ik twijfel tussen een i5 8600k, i7 8700k, i7 9600k en/of amd ryzen 2700x.
De reden waarom ik twijfel is dat tussen de 8600k en 8700k bijvoorbeeld best wel wat verschil heeft qua prijs. Ik wil graag weten met welke ik de komende 3 a 4 jaar op 2k kan gamen.
-Moederbord
Niet echt een voorkeur. Zou wel graag dat het wifi, bluetooth en een goede audio output heeft.
-Werkgeheugen
Geen idee nog maar zou wel 2x 8gb willen hebben
-Opslag(wil wel upgraden)
Zou een 970 EVO Interne SSD, 500GB m.2 en een crucial MX500 Interne SSD 1TB willen toevoegen om mijn oude componenten te vervangen.
-*Case als het nodig is
De kleur zwart is mijn voorkeur
Wat usb 3.0 poorten zou wel fijn zijn en een type c poort aan de bovenkant.(moet mijn moederbord wel supporten)
-*Voeding als het nodig is
Weinig verstand van

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte van de crow1 die ik nu heb is wel goed genoeg qua grootte maar als de componenten in een kleinere case kunnen kan dat ook. Die van Crow1:
Hoogte 530mm
Breedte 220mm
Diepte 510mm
Volume 59,47L
het te verwachten geluidsniveau, het liefst zo stil mogelijk.
RGB kan maar hoeft niet.
Ga je overklokken?
Ik heb zelf nooit overgeclocked maar zou het wel willen doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat mijn wensen zijn is een goed lopende systeem te hebben die ik de komende 3 a 4 jaar kan gebruiken voor het gamen. Zou graag high tot ultra settings willen spelen op 2k boven de 60 fps. (Zou g sync willen gebruiken).
Wat ik van mijn oude pc niet ga gebruiken ga ik gewoon verkopen of iets dergelijks. Dus ik denk van het oude systeem niks te pakken en gewoon van nul te beginnen, behalve de 1070ti.
Ik hoop dat het een beetje overzichtelijk is, dit is mijn eerste topic hier.
Opmerkingen en ideeën zie ik graag tegemoet.
Alvast bedankt.
Mvg,
Cem