Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VadeOG
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-01-2023
Goeieavond,

Ik heb recentelijk een nieuwe gaming PC aangeschaft, alles zelf gebouwd en al. Mijn specs zijn:

MoBo: MSI H370 Gaming Plus
Processor: Intel Core i5-9600k
GPU:MSI GeForce RTX 2070 Armor edition
RAM: 2x8 Corsair Vengeance LPX 16 GB
PSU: Corsair RM650x
CPU Cooler: Be Quiet! Pure Rock.

Wanneer ik games speel, bijv black ops 4, krijg ik na een tijdje dat heel mijn computer vast zit en geluid gaat ook uit. Het zit gewoon helemaal vast. Ik heb 1 keer 10 minuutjes gewacht en er kwam een BSoD.. ik heb niet echt naar de error gekeken omdat ik weer baalde dat het crashte.. De temperatuur is heel normaal. Wanneer ik game is het tussen de 60-68 graden en gaat niet hoger. Hij is zelfs gecrashed met 55 graden, dus ik denk niet dat het aan de temperatuur ligt. Ik zou graag willen weten wat het probleem is.. Het is een nieuwe PC met NIEUWE onderdelen niet eens 2 weken oud.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Stress testen doen met zo min mogelijk hardware. Eerst alleen cpu met 1 ram blokje, dan met 2 , dan met videokaart etc etc. Zo kun je kijken waar het probleem ligt.

Oh, en kijk naar temperaturen van individuele componenten, volgens mij kijk je alleen naar de videokaart, maar misschien is de CPU wel het probleem.

[ Voor 31% gewijzigd door Koninkje op 17-01-2019 21:49 ]

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VadeOG
Wat ik nu probeer is, ik heb de RTX 2070 eruit gehaald en zet nu mn oude RX 560 erin (zonder pins) om te testen of hij dan ook freezed. Als dat niet zo is dan ligt het zeker aan de Graphics Card of PSU toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:41
De 2xxxx serie wil nog wel eens problemen geven, zeker dat type 2070 MSI armor is hier wel vaker voorbij gekomen dus dat is zeker een mogelijkheid.

Heb je toevallig een ander systeem staan?dan kan je de kaart daarin testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetJoh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 31-10-2019
zorg er eerst voor dat je alles up to date is:
bios geflashed/chipset drivers/gpu drivers/ windows

daarna run een paar tests in bijvoorbeeld cinebench/opengl en heb openhardware monitor aan zodat je kan zien of er iets abnormaals gebeurd

als je oude hardware heb die je weet werkt haal je nieuwe hardware er uit en doe nieuwen erin tot dat je het probleem vind

als je het probleem niet vind kan het ook gewoon zijn dat de GPU defect is ik heb ook zelf veel verhalen gehoord over rtx series kaarten die gewoon stoppen met werken/freezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckei
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:51
Met het programma BlueScreenView kan je BSODs bekijken en uitvogelen wat voor errorcodes en/of software gelinkt zijn door Windows aan de crash.

Wellicht kun je die informatie hier posten.

In het algemeen zou ik even alle kabels checken of ze goed vast zitten en je RAM ook checken of deze goed er in zit, eventueel de RAM er ff uit en weer in duwen.

De temperaturen waar je het over hebt, zijn die CPU of GPU? En met welk programma lees je deze uit?

[ Voor 12% gewijzigd door Luckei op 18-01-2019 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VadeOG
Hallo iedereen, dank u voor uw antwoorden. Maar ik ben vrij zeker dat het een defecte GPU is. Ik speel al een dag met mijn oude Asus Radeon RX 560 2 GB Vram kaart en heb een gamesessie van ong 4 uurtjes gehouden (black ops 4) en heb daarnaast ook vrij veel fortnite gespeeld. Geen problemen, geen freezes/crashes. Ik heb azerty (de website waar ik de RTX 2070 heb besteld) al gemaild en werd mij verteld dat ik het moet terugsturen. Hopelijk krijg ik een nieuwe of misschien valt er wat te repareren aan wat ik nu heb..
Pagina: 1