mobo dood?

Pagina: 1
Acties:

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 11:11

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
Ej, na een lange reis in de trein van leiden naar eindhoven (met me computer) deed me bios het niet meer.. Nah, ikke dus alle jumpers verschoven etc. totdat ie het weer deed (a7v). Dus ik dolgelukkig me ramgeheugen er weer ingeduwd.. opeens, -snifsnif.. geheugen aangebrand :( . nu is de vraag, is me mobo dood of me voeding? Het ruikt behoorlijk goor, maar dat is me geheugen die stuk is. Als ik hem aan het netspanning verbind gaat 't lampje wel branden, maarwanneer ik hem aan doe dan gaat ventilator maar 1 sec draaien, en dan zucht .. ben bang dat ie dood is.. maar ik weet nie wat de schade is.. me cpu ook dood denken jullie?

traktor scratch!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:36
gecondoleerd jongen... mijn medeleven heb je... |:( 8-)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Ik denk wel dat je plank dood is ja. Wat je misschien nog ff kunt proberen is de CMOS clearen door de eilandjes 'CLRCT' kort te sluiten. Ik denk niet dat het bepaald veel gaat helpen....

Je geheugen ligt zowiezo aan puin maar de CPU heeft het naar alle waarschijnlijkheid wel overleeft :Y)

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
Nah zeker wel dat ik me plank aan de muur kan hangen, naderhand bekeken is 1 memory bank uitgefikt.. -snif. mja.. moest een keer gebeuren.. plug and pray he ....

traktor scratch!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
Ok, ik heb een nieuw mobo gekregen , nl een ecs (elite group) k7vza, Een zeer stabiel bordje maar moeilijk over te klokken. Ik heb vernomen dat er bios-updates zijn die je fsb kan overklocken.. Maareuh, ik heb liever dat ik m'n multipliers kan verhogen.. Kan dat ?? of helemaal nicht??? (heb niet veel nuttigs gevonden bij search).

btw. Een goed board, (gratis voor mij, maar anders ook goedkoop) maar niet voor overclockers.!

traktor scratch!