Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor Software Development

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WoutB99
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-08-2020
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal gebruikt worden voor:
1. School werk (software development)
2. Media use ( films/video's)
3. Light gaming (optioneel)
Deze zou ik dus geregeld mee moeten nemen naar de les. Waardoor een deftige batterij wel nodig is.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Software development programmas, content creation (af en toe).

Wat is je budget?
Tussen de 1500 € en 2200 €

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik gebruik vaak het openbaar vervoer of brommer. Dus liever niet te zwaar.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
MSI, Razer, Lenovo, (dell)

Vertel waar je aan zit te denken.

Mijn zoektocht is ongeveer een maand geleden begonnen. Ik ben toen op zoek gegaan naar een laptop met premium feel, duurzaamheid en sterke performance. Al snel vond ik de dell XPS 9570. Na 15 dagen deze laptop te testen en te tweaken heb ik deze dan maar teruggestuurd wegens meerde problemen (coil whine, fans ging elke 2 seconden aan/af, audio cracks, etc...). Dankzij hun goede customer care heb ik besloten nogmaals een XPS 9570 te bestellen. Deze kreeg ik gisteren. Meteen was de teleurstelling groot; De power button was ingezakt, de touchpad zat los en er zat nog tape vast tussen de chassis. Deze heb ik ook meteen klaar gemaakt voor een refund.

Hier zit ik dan, te zoeken naar een premium feel laptop met goeie performance. Ik kwam tot de volgende toestellen.

- Lenovo X1 Extreme
- i7-8750H, GTX 1050Ti, 512 GB SSD, 16GB ram ( 2169€, mogelijke studentenkorting)
- Razer Blade 15
- i7-8750H, GTX 1060 MaxQ, 256GB SSD 2TB HDD, 16GB ram (1817€)
- Dell XPS 15 9570 ( Nogmaals proberen deze te bestellen, wetende dat ik nogmaals een faulty device kan krijgen)
- i7-8750H, GTX 1050Ti, 256GB, 8GB ram (1599€)
- MSI Ik kon geen laptop vinden die echt een goed design heeft met goede specs. Ik ben niet zo'n fan van de RGB cult...

Noch de lenovo of de razer is even subliem van design in vergelijking met de Dell XPS 15. Maar goed genoeg om toch te overwegen. Een Macbook Pro vind ik ook zeer aantrekkelijk maar als het even kan blijf ik toch liever bij Windows OS.
Ik kan natuurlijk ook een dell XPS15 i9 kopen maar die hoef ik niet wegens de thermal issues.

Mijn probleem is dus dat ik 2x teleurgesteld werd door Dell, ookal is hun device goed. Ik weet dat ik geen perfecte laptop zal vinden maar ik ben dus op zoek naar een device die te vertrouwen is. Heeft iemand een idee welke laptop mij kan bijstaan tijdens mijn studies en het developen van content (websites, programmas , etc) met een deftig design en die niet te zwaar is met een 15 inch scherm. Ik ben bereid om te "downgraden" naar een 13 inch als de specs goed genoeg zijn. Het was ook mooi geweest om te weten of je ervaring had met de aftersales van dat bedrijf.

Alvast bedankt voor jullie tijd!!

Alle reacties

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Lenovo is zeker een goede keus. De MacBook pro is duur, maar dan heb je wel macos én Windows
De razer is af te raden, slechte kwaliteit.

Kijk ook even naar de p52 15 inch, maar wel gebouwd als een tank en top specs (quadro p1000 en een i7 8750h en 16 gb ram) in jouw budget, en 2 ssd m.2 en dan nog een hdd slot. Je kunt de batterij er zo uit halen, dus je kunt 20 uur werken met 2 batterijen.

En kijk op notebookcheck.net en zoek dan naar de laptop die je wil, daar staan hele uitgebreide reviews op

Even een compliment: goed dat je zo uitgebreid alles formuleert, de meeste nieuwelingen doen dat niet...

[ Voor 92% gewijzigd door dec0de op 18-01-2019 10:57 ]

• WoutB99
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-08-2020
Ik heb even de p52 opgezocht en ik was zowat meteen verkocht. Alleen jammer dat het er inderdaad uit ziet als een tank.

Ik sta momenteel in twijfel tussen de thinkpad X1e en de thinkpad x1 carbon. Deze lijken mij een "mooier" design te hebben. Alleen jammer dat ze dan weer moeten onderdoen qua specs en thermal issues.

Heb je enige ervaring met 1 van deze twee?