Koolstofdioxide/CO2-patronen kopen t.b.v. spuitwaterfles

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:23
Ik ben op zoek naar CO2-patronen voor een spuitwaterfles

Afbeeldingslocatie: https://www.horecavoordeelshop.nl/media/catalog/product/cache/1/image/600x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/e/ce341.jpg

Maar nu ben ik op zoek naar de patronen die hierin moeten. Ik weet dat ik ze bij sommige sites online kan bestellen, maar weet iemand ook waar ik deze in een fysieke winkel kan kopen?

Ik ben al bij verschillende winkel(ketens) geweest (Blokker, Marskramer, kookwinkels) maar vaak verkopen ze alleen slagroompatronen (N2O Distikstofmonoxide) en dat smaakt toch anders :+.

Wat ik wel kan vinden zijn patronen in fietsenzaken (om makkelijk je band op te pompen). Zou ik die ook kunnen gebruiken?
Zitten er hygiënevoorwaarden aan het gebruik van die patronen?

Zit er nog smaakverschil tussen verschillende CO2-soorten/patronen?

Alle reacties

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Braumarkt in Almere heeft dat soort patronen voor de biertap. Misschien dat je ze bij een slijterij kan kopen.

CO2 is CO2, kan geen verschil in smaak zijn. Maar er zal vast wel regelgeving zijn, waardoor je de fietspomppatronen niet in een spuitwaterfles mag gebruiken.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

JukeboxBill schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:20:
Braumarkt in Almere heeft dat soort patronen voor de biertap. Misschien dat je ze bij een slijterij kan kopen.

CO2 is CO2, kan geen verschil in smaak zijn. Maar er zal vast wel regelgeving zijn, waardoor je de fietspomppatronen niet in een spuitwaterfles mag gebruiken.
Afhankelijk van de zuiverheid van de CO2 mag deze wel of niet voor menselijke consumptie gebruikt worden.

CO2 afgevangen bij ammoniakproductie is zuiver en mag voor drinken gebruikt worden. CO2 afgevangen bij een Shell is daar niet voor geschikt :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Aardappel
YakuzA schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:38:
[...]

Afhankelijk van de zuiverheid van de CO2 mag deze wel of niet voor menselijke consumptie gebruikt worden.

CO2 afgevangen bij ammoniakproductie is zuiver en mag voor drinken gebruikt worden. CO2 afgevangen bij een Shell is daar niet voor geschikt :)
Dit is nuttige informatie, dank je

• Aardappel
Aan de geïnteresseerden, uiteindelijk heb ik ze gevonden bij de Sligro.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Aardappel schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:15:
Aan de geïnteresseerden, uiteindelijk heb ik ze gevonden bij de Sligro.
Misschien foto / merk ( artikelnr ) ?

• Aardappel
FreshMaker schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:17:
[...]

Misschien foto / merk ( artikelnr ) ?
Ah ja, natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://d213yzj61vi89h.cloudfront.net/Bunzl-BFS-Site/images/1XL/78505411.jpg

Isi (een van de bekendste merken van patronen voor CO2 en N2O).
Niet zoeken bij kookspullen, daar liggen over het algemeen allen de N2O patronen maar bij de barbenodigdheden.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb de isi co2 patronen een half jaar geleden nog bij blokker gekkcht. Gewoon achter de toonbank naast de lachgas exemplaren.

In die voor paintball en fietsbanden ed kan wat olie van de compressor (waarmee ze worden gevuld) opgenomen zijn. Die zou ik sterk afraden voor consumptie.

[ Voor 38% gewijzigd door Boudewijn op 20-01-2019 16:08 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Pagina: 1