Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop grafische vormgeving en illustratie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Masonina
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 31-05 09:04
Hallo leden van tweakers!

Ik zit al een poosje met een vraag wat betreft het aanschaffen van een laptop. Graag leg ik even mijn situatie uit. Ik studeer grafische vormgeving op dit moment met een erg grote 17 inch gaming laptop van het Asus gaming merk republic of gamers. Ik zit er aan te denken om een nieuwe laptop aan te schaffen die betere kleuren weergeeft en minder rugklachten veroorzaakt, maar hier in zit ik wat vast.
Ergens denk ik dat het het niet waard is om een compleet nieuwe laptop te halen als ik thuis deze zware laptop van 3 jaar terug nog heb staan. Het kost natuurlijk aardig wat.

Maar aan de andere kant zit ik voorlopig nog wel even op school, en lijkt het me niet haalbaar om de asus laptop te blijven sjouwen. Ik heb deze dan ook nu thuis aangesloten aan een losse monitor en toetsenbord, en gebruik deze als desktop. De computers op school zijn zoals gewoonlijk op scholen verschrikkelijk langzaam, en daardoor zwaar frustrerend om mee te werken.

Dus ja, dat dus. Ideeën zijn welkom!

Wat ga je met je laptop doen?
Photoshopping, videobewerking (premiere pro), illustratie, vector art, etc. Misschien een game hier en daar, maar niks super zwaars wat dat betreft.

Wat is je budget?
1000 tot ongeveer 2000.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
zekers. Hij moet waarschijnlijk dagelijks mee naar school.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
de enige voorkeuren die ik echt heb zijn kleuren en grootte. Ivm met wat ik doe vind ik het erg fijn mijn werk goed te kunnen bekijken, dus wil ik graag een 15 inch aanschaffen met zoveel mogelijk adobeRGB procent. En het gewicht is natuurlijk ook wat, vooral omdat ik veel dagen mijn wacom introus pro ook moet meesjouwen.

Alle reacties

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik weet niet wat de specs zijn van de oude laptop. Misschien is het nog waard om deze door te verkopen?

Ik heb zelf een Alienware m15 op dit moment met de extra optie voor het beeldscherm. 100% sRGB gamut.
Erg fijn voor bewerking van foto's of andere grafische middelen.

• Masonina
YDeciever schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:52:
Ik weet niet wat de specs zijn van de oude laptop. Misschien is het nog waard om deze door te verkopen?

Ik heb zelf een Alienware m15 op dit moment met de extra optie voor het beeldscherm. 100% sRGB gamut.
Erg fijn voor bewerking van foto's of andere grafische middelen.
De specs zijn erg netjes en werken nog prima! 16GB RAM, i7, Nividia Geforce 880m, etc.
Maar het gaat in mijn geval meer om het feit dat deze laptop zo belachgelijk zwaar is om elke dag mee te sjouwen. Door zowel de grootte van het scherm (17 inch) en de dikte.

En wat betreft doorverkopen, had ik inderdaad ook bij nagedacht. Alleen is deze laptop op dit moment mijn desktop, met veel opslag en oud werk.

het is allemaal wat verwarrend. :')

• YDeciever
Als je een GTX 1060m vs een GTX 880m zet zal het je verbazen dat een 1060 deze al overtreft.
Dus misschien is het een idee om te overwegen dat deze 3 jaar oude laptop eigenlijk al ingehaald is door een veel nieuwere laptop met een nieuwe i7 en gtx 1060.

• Masonina
YDeciever schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:52:
Als je een GTX 1060m vs een GTX 880m zet zal het je verbazen dat een 1060 deze al overtreft.
Dus misschien is het een idee om te overwegen dat deze 3 jaar oude laptop eigenlijk al ingehaald is door een veel nieuwere laptop met een nieuwe i7 en gtx 1060.
Misschien dan toch maar upgraden...

• YDeciever
Het gaat hard met de technologie. Stel je hebt echt te kort aan een grafische kaart, kan je met een thunderbolt aansluiting en externe grafische kaart het al goed opvangen.

https://www.dell.com/nl-n...are-m15-laptop/n00awm1521

Met 12% korting is dit een best kek laptopje.
Pagina: 1