Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Dalton
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-07 21:14
Hallo tweakers,

Ik zit met een probleem. Ik heb een Ubuntu laptop waar ik een snelkoppeling naar de cloud voor mijn werk op wil plaatsen. Alleen deze snelkoppeling is voor Windows, kan iemand mij vertellen hoe ik deze werkend kan krijgen of om kan zetten voor Ubuntu.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-06 13:41
Iets meer info en eigen inzet wordt hier wel verwacht,
Wat voor snelkoppeling is het? Een .rdp bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@The.Dalton, je topictitel en topicstart komen niet overeen. De titel claimt dat je van een Windows machine naar Ubuntu wilt, maar in je post zelf is het opeens andersom. Wat is het?

En wat heb je zelf al gezocht? Google al gevraagd of er RDP programma's zijn voor Linux? Welke heb je gevonden? Weet je de connectie gegevens die in de Windows RDP gebruikt worden en werken die op een van de gevonden programma's?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanthana
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-06 14:48
als het cloud voor werk is zal het wel een remote client zijn, zoals citrix via vpn. In mijn glazen bol zie ik de installatie en configuratie van remote client en vpn voor linux voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Als het een snelkoppeling is voor je werk, dan weet de systeembeheerder op je werk vast ook wel wat je moet doen om het werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Dalton
bedankt voor jullie snelle reacties,

@234FaTaLiTy klopt het is een rdp bestand. Had wat duidelijker daarin kunnen zijn.

@Hero of Time ik ben zelf niet thuis in ubuntu, heb gegoogled alvorens te posten. Ik kreeg alleen onderwerpen mbt het maken van snelkoppelingen in ubuntu alleen niet voor de server. Ik heb nog geen programma oid gevonden. Wat betreft de gegevens, zou ik die kunnen onttrekken uit het rdp bestand?

@Kanthana ik zal daar even op googlen dankjewel. @Nilltris Deze persoon was niet bereikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
@The.Dalton heb je hier niets aan?
https://www.digitalcitize...ows-remote-desktop-ubuntu

"By default, Ubuntu comes with a remote desktop client app that supports the Remote Desktop Protocol (RDP) used by Windows operating systems for remote connections. You can find it in Ubuntu's Apps list.
If you prefer to search, you can find the default Ubuntu RDP client by using the RDP search term."

Je zal dan wel de connectie gegevens moeten weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanthana
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-06 14:48
Ik mag hopen dat het bedrijf geen RDP opengezet heeft naar het internet. Maak je niet met Windows al verbinding via een VPN of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Dalton
@ Nilitris, dankjewel ben er net toevallig ook op komen. Ben nu even bezig met Remina.

@Kanthana Zover reikt mijn niet, wij hebben een rdp bestand dat men kan downloaden na ingelogd te hebben op een site kun je het bestand dus downloaden.

Ik heb inmiddels deze gegevens kunnen achterhalen.

full address:
alternate full address:s:
gatewayhostname:s:
workspace id:s:
use redirection server name:i:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

The.Dalton schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:52:
@Hero of Time ik ben zelf niet thuis in ubuntu, heb gegoogled alvorens te posten. Ik kreeg alleen onderwerpen mbt het maken van snelkoppelingen in ubuntu alleen niet voor de server. Ik heb nog geen programma oid gevonden. Wat betreft de gegevens, zou ik die kunnen onttrekken uit het rdp bestand?
En dan wil je het thuis gebruiken om met je werk verbinding te maken. Lijkt mij niet de meest ideale oplossing. Je systeembeheerder kan óf heel veel weten van Linux en je willen helpen, maar dan snap jij er geen hout van, óf de systeembeheerder doet helemaal niets met Linux en kan je niet verder helpen en zal dat ook niet gaan doen omdat het niet ondersteund wordt, noch gaan worden.

In dit soort situaties is het echt belangrijk om eerst met de IT afdeling te praten in wat er mogelijk is en vooral wat zij ondersteunen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Dalton
@Hero of Time bedankt voor je tijd.

Ik heb inmiddels de benodigde gegevens en met een rdp client kunnen inloggen.
Pagina: 1