Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bad4u
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-07 19:45
Goedendag,

Vandaag kwam ik er achter dat er op geen enkel @planet.nl een Microsoft account aangemaakt kan worden, is er iemand die hier wat meer over weet te vertellen? Via de chat van MS kom ik er niet uit en komen ze met oplossingen die niet werken, ofwel niet de eens ermee te maken hebben.

Geprobeerd om op diverse @planet.nl adressen een account aan te maken, op geen enkele werkt het omdat het account al bestaat volgens de website. Zodra ik dan klik op "wachtwoord vergeten" en hetzelfde mail adres invul geeft hij aan dat het adres nog niet gekoppeld is als MS account.

Via de volgende websites geprobeerd:

https://account.microsoft.com/
https://office.com/setup (en /myaccount)

Op geen enkele manier is het voor elkaar te krijgen, ook niet met niet eens bestaande adressen. Alles wat ik invoer voor @planet.nl werkt niet, zelfs niet een naam van 16+ random letters/cijfers niet en het lijkt mij stug dat dit adres al wel daardwerkelijk bestaat.

Hebben hier meer mensen ervaring mee/last van?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Planet.nl? Bestaat dat nog?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bad4u
Jazeker, zijn nog best veel mensen die het gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 19:29
Dit ervaar ik al enkele maanden inmiddels.
kom bij de microsoft chat ook niet verder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

2bad4u schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:01:
Planet Internet bestaat al heel wat jaren niet meer.
Jij (en de anderen die zoveel waarden hechten aan dat e-mailadres) hebben precies dat: het emailadres gehouden. 'Onder de kap' wordt de mail gewoon door de kpnmail servers afgehandeld, het is niets meer dan een 'alias' geworden.

Als het goed is heb je ten tijden van de overname ook een @kpnmail.nl e-mailadres ontvangen (want dat was immers de 'nieuwe' provider). Wat gebeurt er als je die gebruikt?

Daarnaast: dit is wel 1 van de redenen waarom het gewoon niet handig is om je provider-emailadres te gebruiken. Je kunt wel zeggen dat je je hele leven bij dezelfde aanbieder wilt blijven, maar daar heb je geen controle over. Met dit soort gevolgen vandien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

SuBBaSS schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:10:
[...]

Daarnaast: dit is wel 1 van de redenen waarom het gewoon niet handig is om je provider-emailadres te gebruiken. Je kunt wel zeggen dat je je hele leven bij dezelfde aanbieder wilt blijven, maar daar heb je geen controle over. Met dit soort gevolgen vandien...
Ditzelfde geld ook voor outlook en gmail. Hotmail bestaat officieel ook niet meer, maar word nog ondersteund door Microsoft.

Persoonlijk zou ik ook geen voorkeur hebben voor een emailadres wat gekoppeld is aan een provider. Hierdoor ben je automatisch ook gebonden aan de prijzen van deze provider en de kwaliteit van de provider.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:44
bij het gebruik van een random @planet.nl adres:
You can't sign up here with a work or school email address. Use a personal email, such as Gmail or Yahoo!, or get a new Outlook email
Sjah, zal toch een actie van Microsoft vereisen om dit te kunnen gebruiken. Lijkt me sterk dat zij hier iets aan gaan doen eerlijk gezegd.

[ Voor 8% gewijzigd door eric.1 op 17-01-2019 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:34
You can't sign up here with a work or school email address.
Lijkt mij duidelijk toch?

Microsoft classificeert planet.nl als domein van een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 19:29
Zelf werk ik bij een Computer reparatie bedrijf en moeten wij regelmatig microsoft account's aanmaken voor onze klanten.
Nu willen deze mensen vaak hun oude mail adres behouden.

ik heb zelf het idee dat er misschien ergens iemand bij KPN een foutje gemaakt heeft en het .planet.nl domein aan een office 365 tennant gekoppeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bad4u
Volgens de chat kwam er nu de volgende statement:

MS Medewerker: "De email beheerder laat niet toe om met planet.nl emails een Microsoft Account te koppelen. Dat is sinds kort.U kunt bv een andere email gaan gebruiken en dan uw planet.nl als de 2de inzetten. Dat is de enige mogelijkheid."

Mijn vraag daarop: "en wat is de reden hiervan? want ik gebruik al jaren een @planet.nl adres."

MS Medewerker: "Planet heeft dat geweigerd omdat te veel klanten van planet.nl hun emails met Microsoft Account gekoppeld hebben. Niet echt wijs maar ja.... Dat is hun beslissing."

Blijkbaar heeft KPN contact gehad met Microsoft en is het sinds kort niet meer mogelijk, vroeger dus wel.

Het gaat mij er niet om dat @planet.nl niet meer bestaat officieel en dat mensen over hadden kunnen stappen, het ging mij erom waarom het opeens niet meer mogelijk was om de adressen te kunnen koppelen aan een MS account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

nelizmastr

Goed wies kapot

2bad4u schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:50:

Het gaat mij er niet om dat @planet.nl niet meer bestaat officieel en dat mensen over hadden kunnen stappen, het ging mij erom waarom het opeens niet meer mogelijk was om de adressen te kunnen koppelen aan een MS account.
Je moet het niet eens willen. Als je ooit overstapt van provider kan je je MS account gelijk niet meer recoveren mocht het nodig zijn. Dan heb je meer aan een publieke e-maildienst.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Dat duidt erop dat KPN dat toch op de een of andere manier wil gaan veranderen.
Lijkt me dan wel zo netjes om de klanten zelf er eerst van op de hoogte te stellen alvorens zulke stappen te nemen.

En een signaal naar de betreffende gebruikers om toch maar afscheid te gaan nemen van dat planet.nl adres, want dat dat nog steeds bestaat is vooral coulance vanuit de KPN.

[ Voor 31% gewijzigd door SuBBaSS op 17-01-2019 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

SuBBaSS schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:57:
Dat duidt erop dat KPN dat toch op de een of andere manier wil gaan veranderen.
Lijkt me dan wel zo netjes om de klanten zelf er eerst van op de hoogte te stellen alvorens zulke stappen te nemen.
offtopic:
Zoals ze dat onlangs ook met de XS4all-klanten hebben gedaan, bedoel je?

[ Voor 18% gewijzigd door Jester-NL op 17-01-2019 16:00 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bad4u
nelizmastr schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:57:
[...]Je moet het niet eens willen. Als je ooit overstapt van provider kan je je MS account gelijk niet meer recoveren mocht het nodig zijn. Dan heb je meer aan een publieke e-maildienst.
Er zijn al zat mensen die het wel voor elkaar hebben gekregen in het verleden, dus wat zou je daaraan willen doen? en dan of mensen het wel of niet willen moeten ze zelf weten, je weet zowieso nooit hoe lang een mail adres blijft bestaan. Het zou wel handig zijn als er een melding zou komen op de MS websites dat het niet kan om reden: X i.p.v. dit soort rare meldingen.

[ Voor 10% gewijzigd door 2bad4u op 17-01-2019 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Jester-NL schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:00:
[...]

offtopic:
Zoals ze dat onlangs ook met de XS4all-klanten hebben gedaan, bedoel je?
Ja zoiets. :P
Planet bestaat al sinds 2008 niet meer, als ze diezelfde termijn aanhouden dan is dat heel netjes toch?

Ben er zelf geen klant (als in: oud-Planet), maar haal niet uit de berichten hier dat men daadwerkelijk berichten heeft ontvangen dat het @planet.nl helemaal komt te vervallen.
Ze kunnen het dus wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bad4u
eric.1 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:16:
bij het gebruik van een random @planet.nl adres:

[...]

Sjah, zal toch een actie van Microsoft vereisen om dit te kunnen gebruiken. Lijkt me sterk dat zij hier iets aan gaan doen eerlijk gezegd.
Het rare is als je via Office.com/setup dat probeert krijg je een heel andere melding: Er is al een account met asinujiunvaoeui@planet.nl. Als jij dit bent, ga je terug en meld je je aan. Als dit niet het geval is, moet je een andere gebruikersnaam kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bad4u
Update: Adressen met @kpnmail.nl kunnen ook niet meer gebruikt worden tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(jarig!)
nelizmastr schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:57:
[...]

Je moet het niet eens willen. Als je ooit overstapt van provider kan je je MS account gelijk niet meer recoveren mocht het nodig zijn. Dan heb je meer aan een publieke e-maildienst.
Maar dan moet je jezelf af gaan vragen hoezeer je je eigen info op orde hebt
Nu gebruik ik sinds 2000 ergens geen providermail-adres meer in registraties, maar destijds overgestapt naar 'online aanbieders' ( GMX / hotmail ) en vanaf het moment dat ik een eigen domain kon instellen, gebruik ik die
Maar wel hou ik de andere registraties bij ( waar nodig/belangrijk ) met een geldig recovery account.
Vooralsnog zijn Gmail en mijn eigen domain de enige, maar die staan wel weer als recovery bij de talloze andere accounts / sub-mail adressen

Mijn privemail komen binnen op voornaam@achternaam.nl ( voor iedereen bij ons zo ingesteld )
Zakelijk kan naar mijn zakelijke mailadres @bedrijf en nieuwsbrieven, shopaccounts en alle andere 'risico'dingen op de diverse doorstuur-mail adressen bij verschillende online free-mails.
Komt er ineens een spamgolf naar voren, zie ik snel genoeg vanaf welk account, en daarmee de veroorzaker -> block

[ Voor 18% gewijzigd door FreshMaker op 24-01-2019 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
2bad4u schreef op Thursday 17 January 2019 @ 15:01:
Waarom verhuis je je @Planet mail niet naar een 'nieuw' adres? Of een @outlook.com of @gmail.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bad4u
Zelf heb ik er geen last van omdat ik een @hotmail.com heb maar andere mensen om mij heen wel een @planet of kpnmail.nl hebben, dus heb ik er via via last van helaas.

[ Voor 26% gewijzigd door 2bad4u op 24-01-2019 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
2bad4u schreef op Thursday 24 January 2019 @ 17:34:
Zelf heb ik er geen last van omdat ik een @hotmail.com heb maar andere mensen om mij heen wel een @planet of kpnmail.nl hebben, dus heb ik er via via last van helaas.
Die mensen moeten dus hun @planet.nl gewoon opdoeken. Snap sowieso niet dat mensen het mailaccount van hun provider gebruiken. Dat geef je overal op...vervolgens ben je zowat verplicht om bij je internet provider te blijven..omdat je anders overal je mailadres moet wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(jarig!)
2bad4u schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:34:
Nee hoor,
Kan niet, MS accepteerd die adressen niet, wil je een MS account, moet je een ander mailadres gebruiken.

De tijd die je nu hier al in hebt zitten, is de moeite niet waard.
Wij gaan dit niet kunnen veranderen, KPN / MS hebben dit zo besloten, er zullen vast nog providers zijn die 'geweigerd' worden om deze reden.

Heeft de vrager een ander mailadres, kan je die proberen, niet ... maak een outlook of gmail aan.
Wil je dát ook niet, zijn er genoeg anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Er is toch ook nog een kpnplanet.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Squ1zZy schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 10:31:
Er is toch ook nog een kpnplanet.nl?
Ook daarvoor geldt dat de naam nog wel bestaat, maar je kunt 'm niet meer gebruiken om een MS account aan te maken. Want daarvoor zou de KPN een stukje infrastructuur moeten plaatsen en onderhouden en dat willen ze niet meer want dat kost pegels. Wordt gewoon wegbezuinigd; net als xs4all

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

2bad4u schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:34:
Ik stel zo voor dat je deze post markeert als "beste oplossing"

* Jester-NL vraagt zich oprecht af waarom mensen tig jaar na het ter ziele gaan van provider X nog wel van het mailadres van die provider gebruik maken (en zelfs recent nog zag hoe mail@eigendomein.nl werd doorgestuurd naar mailadres456@freeler.nl 8)7 )

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:52
Jester-NL schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:32:
[...]

Ik stel zo voor dat je deze post markeert als "beste oplossing"

* Jester-NL vraagt zich oprecht af waarom mensen tig jaar na het ter ziele gaan van provider X nog wel van het mailadres van die provider gebruik maken (en zelfs recent nog zag hoe mail@eigendomein.nl werd doorgestuurd naar mailadres456@freeler.nl 8)7 )
Een paar jaar geleden nog eens een email met belangrijke informatie kunnen weghalen van een @zonnet.nl adres voor nabestaanden. Was ook meer mazzel dan wijsheid...
Pagina: 1