Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Ik ben bezig met het bewerken van een project en ik wil daar een overlay video in zetten.
Dat is gelukt. Maar nu moet ik de video zoomen zodat het object wat groter is. Als ik dit via scale doe wordt het scherm groter maar dat moet juist niet. Ik moet dus inzoomen in de video zelf.
Hoe doe ik dat? Op internet geen oplossing kunnen vinden!

Onderstaand een afbeelding het kleine beeld moet dus ingezoomd worden op het object. dus niet het beeld vergroten.
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/33o4dau.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:00
Door te croppen: effects-transform-crop

Dus je overlay video scalen zodat het object wat je wilt zien de gewenste grote heeft.
Daarna met het crop effect de overlay video naar de gewenste grote croppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
rickhaha schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:22:
Door te croppen: effects-transform-crop

Dus je overlay video scalen zodat het object wat je wilt zien de gewenste grote heeft.
Daarna met het crop effect de overlay video naar de gewenste grote croppen.
Ja die manier wist ik al.. maar is er niet een andere manier om echt op het object te zoomen. niet alleen door te knippen en scalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:00
Er zijn erg veel manier om dit te doen, de manier welke voor mij het fijnste werkt is door gebruik te maken van een matte. Deze werkt als een mask voor je video, waarachter je je video vrij kunt bewegen en scalen. Uitgebreide tutorials hierover zijn gemakkelijk te vinden. Voordeel hiervan is dat je iedere vorm die je wilt kunt gebruiken.