Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Skyrunner
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 10:50
Goedemiddag allen,

Mijn vrouw is niet best met het onthouden van haar wachtwoorden. Gevolg: iPhone 6 niet meer te updaten doordat zij van zowel haar oude iCloud account als het bijbehorend recovery e-mail account het wachtwoord kwijt is. Deze iCloud account is inmiddels overigens geblokkeerd uit veiligheidsoverwegingen.

Ik heb reeds alle trucjes geprobeerd in een poging met een ander (nieuw) Apple ID in te loggen, wachtwoord te resetten, maar loop iedere keer weer vast, ook omdat zij de antwoorden op de security questions niet meer weet.

Apple support heb ik ook al gesproken. Zonder overhandiging originele aankoopbon kunnen zij de oude iCloud account niet wissen. Jullie raden het al: aankoopbon is er ook niet meer.

Lang verhaal kort: als ik het toestel nu volledig opnieuw installeer middels recovery mode loop ik het risico dat het toestel volledig onbruikbaar wordt.

Is er nog een alternatieve methode?

Bedankt voor alle input alvast!

groet,

Skyrunner.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:57

SuBBaSS

-has Ryzen

Skyrunner schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:57:
Goedemiddag allen,

Mijn vrouw is niet best met het onthouden van haar wachtwoorden. Gevolg: iPhone 6 niet meer te updaten doordat zij van zowel haar oude iCloud account als het bijbehorend recovery e-mail account het wachtwoord kwijt is. Deze iCloud account is inmiddels overigens geblokkeerd uit veiligheidsoverwegingen.

Ik heb reeds alle trucjes geprobeerd in een poging met een ander (nieuw) Apple ID in te loggen, wachtwoord te resetten, maar loop iedere keer weer vast, ook omdat zij de antwoorden op de security questions niet meer weet.

Apple support heb ik ook al gesproken. Zonder overhandiging originele aankoopbon kunnen zij de oude iCloud account niet wissen. Jullie raden het al: aankoopbon is er ook niet meer.

Lang verhaal kort: als ik het toestel nu volledig opnieuw installeer middels recovery mode loop ik het risico dat het toestel volledig onbruikbaar wordt.

Is er nog een alternatieve methode?

Bedankt voor alle input alvast!

groet,

Skyrunner.
Reken er maar op dat het toestel onbruikbaar wordt. (Zou ook wat zijn dat als je bijv. ergens een iPhone vindt dat je die dan alleen even opnieuw hoeft te installeren om hem in gebruik te kunnen nemen).
Mocht je dit alsnog proberen, dan gaat de iphone al snel vragen om het apple id waarmee het toestel geactiveerd is. En daar ga je niet aan voorbij komen.

Zo te lezen zijn alle 'escapes' hier al niet meer mogelijk.
En da's zuur want dan blijft over de 'harde les' (bij iphones iig. sowieso ALTIJD aankoopbon bewaren)..

Is er trouwens nooit bijv. op een webbrowser in icloud.com ingelogd op dat apple id waarbij toevallig het wachtwoord in de browser is opgeslagen?
Dat zou (voor zover ik zie) de enige mogelijkheid zijn om alsnog toegang te kunnen krijgen.

Bij nader inzien ook geen optie aangezien hij daar ook weer om die beveiligingsvragen gaat mekkeren.

SuBBaSS wijzigde deze reactie 17-01-2019 14:12 (3%)

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. *2019 Update* | Blogn00b |

• Skyrunner
Dank je!

We houden het toestel als reserve en met de huidige iOS.

Lesson learned: vrouw krijgt een eigen KeePass ;-)

Fijn weekend alvast!

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Is het geen pinbetaling geweest? Of een verlenging?

Meestal kan je dan op basis van bovenstaande bij de winkel met het transactienummer etc.. een aankoopbon kopie opvragen.

• Skyrunner
KRGT schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:53:
Is het geen pinbetaling geweest? Of een verlenging?

Meestal kan je dan op basis van bovenstaande bij de winkel met het transactienummer etc.. een aankoopbon kopie opvragen.
Het toestel is gekocht in Hong Kong, met Chinese betaalmiddelen.

Bedankt in ieder geval voor de suggestie :-)

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True