Goedendag,
Nadat wij in huis van alles hebben verbouwd en dit ten einde is gekomen wordt het tijd om het netwerk een beetje fatsoenlijk aan te gaan leggen.
Op dit moment is alles vanaf de KPN modem aangesloten op routers/switchen welke ik nog in de kast had liggen maar daar wil ik vanaf.
Ik wil graag eenheid hebben in huis zodat ook alles met elkaar kan 'lullen'
Het hoeft geen absoluut top spul zijn maar een beetje toekomstproof zou wel fijn zijn.
Alles gaat geplaatst worden in de meterkast, hier komt een aparte plank/planken voor het netwerkspul
Wat heb ik in huis:
Wat is je budget?
Voor beide (of voor 1 als dat ook voldoet) heb ik een budget van maximaal €100
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Aangezien ik mij al redelijk wat jaren niet geheel meer verdiep in het netwerk/computer spul heb ik niet echte voorkeuren. Het beste voor mijn budget en eisen is belangrijker dan merkvastheid
Alvast bedankt voor de hulp
Nadat wij in huis van alles hebben verbouwd en dit ten einde is gekomen wordt het tijd om het netwerk een beetje fatsoenlijk aan te gaan leggen.
Op dit moment is alles vanaf de KPN modem aangesloten op routers/switchen welke ik nog in de kast had liggen maar daar wil ik vanaf.
Ik wil graag eenheid hebben in huis zodat ook alles met elkaar kan 'lullen'
Het hoeft geen absoluut top spul zijn maar een beetje toekomstproof zou wel fijn zijn.
Alles gaat geplaatst worden in de meterkast, hier komt een aparte plank/planken voor het netwerkspul
Wat heb ik in huis:
- Voor KPN/Telfort een standaard router
- Voor de Wifi heb ik een Ubiquiti UniFi AP-AC LITE, hier gaat nog een Long Range bij komen voor het bereik in de tuin/zolder/speeltuin aan het einde van de straat
- 1x computerplek (in de toekomst 2 plekken)
- 1x Ubiquiti AP-AC LITE (in de toekomst 2)
- 1x Hue bridge
- 1x powerline adapter voor zonnepanelen
- 1x WD back-up hardeschijf (gaat vervangen worden door een betere/makkelijkere back-up mogelijkheid
- 1x smarttv (in de toekomst 3)
- 2x KPN tv box (in de toekomst 3 of 4)
Wat is je budget?
Voor beide (of voor 1 als dat ook voldoet) heb ik een budget van maximaal €100
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Aangezien ik mij al redelijk wat jaren niet geheel meer verdiep in het netwerk/computer spul heb ik niet echte voorkeuren. Het beste voor mijn budget en eisen is belangrijker dan merkvastheid
Alvast bedankt voor de hulp