De Ziggo Connectbox blijkt een defect in de firmware te hebben.
(Het witte modem/router)
Na een stroomuitval bleek dat het uitgeven van ipadressen door de router niet meer werkte..
De enige wijziging die ik op het modem gemaakt heb is in de ip-range.
Omdat ik nieuw (opnieuw) bij Ziggo ben zou ik bij de standaard instellingen op het modem/router bij mijn mijn apperatuur dat vaste ip-adressen heeft dit moeten aanpassen.
Het was efficienter de instelling op de router aan te passen.
Ziggo= 192.168.178.x
Mijn oude instellingen en gewijzigd op het Ziggo modem: 192.168.0.x
Dit nu brengt de modem/router overstuur.
Daar moest na contact met Ziggo een monteur voor komen.
Die constateerde uiteraard dat hij daar niks aan kan veranderen.... Enige mogelijkheid is toch de standaard instellingen te behouden. En al mijn apperatuur opnieu in te stellen..... Tja...
Promp krijg ik een dag later een rekening van Ziggo: 60 euro.
Bizar! Een fout in hun apperatuur! Dat Ziggo hoort te repareren.
Overigens: twee jaar terug was ik ook klant bij Ziggo. Toen hetzelfde modem in gebruik, met ook die aanpassing: geen enkel probleem.
Dat modem had ik nog staan. Toen ik dat door Ziggo liet activeren werd de firmware geupdate.
Dus ook kwam op dat modem het probleem. Toen werd duidelijk dat het probleem echt in de Ziggo infrastructuur moest zitten.....
Wat een bizar bedrijf dan een rekening te sturen. Een vreemd bedrijf dat Ziggo.
Enfin.... mocht je klant bij ziggo zijn en dit modem/router ook aangepast te hebben.... Let op! Stroomuitval, of uitzetten/herstarten doet het modem/router crashen.
Hoop snel Youca op de kabel te zien.....
(Het witte modem/router)
Na een stroomuitval bleek dat het uitgeven van ipadressen door de router niet meer werkte..
De enige wijziging die ik op het modem gemaakt heb is in de ip-range.
Omdat ik nieuw (opnieuw) bij Ziggo ben zou ik bij de standaard instellingen op het modem/router bij mijn mijn apperatuur dat vaste ip-adressen heeft dit moeten aanpassen.
Het was efficienter de instelling op de router aan te passen.
Ziggo= 192.168.178.x
Mijn oude instellingen en gewijzigd op het Ziggo modem: 192.168.0.x
Dit nu brengt de modem/router overstuur.
Daar moest na contact met Ziggo een monteur voor komen.
Die constateerde uiteraard dat hij daar niks aan kan veranderen.... Enige mogelijkheid is toch de standaard instellingen te behouden. En al mijn apperatuur opnieu in te stellen..... Tja...
Promp krijg ik een dag later een rekening van Ziggo: 60 euro.
Bizar! Een fout in hun apperatuur! Dat Ziggo hoort te repareren.
Overigens: twee jaar terug was ik ook klant bij Ziggo. Toen hetzelfde modem in gebruik, met ook die aanpassing: geen enkel probleem.
Dat modem had ik nog staan. Toen ik dat door Ziggo liet activeren werd de firmware geupdate.
Dus ook kwam op dat modem het probleem. Toen werd duidelijk dat het probleem echt in de Ziggo infrastructuur moest zitten.....
Wat een bizar bedrijf dan een rekening te sturen. Een vreemd bedrijf dat Ziggo.
Enfin.... mocht je klant bij ziggo zijn en dit modem/router ook aangepast te hebben.... Let op! Stroomuitval, of uitzetten/herstarten doet het modem/router crashen.
Hoop snel Youca op de kabel te zien.....