Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
Ola,

Geen idee of het op deze manier een goede vraag is.

Maar mijn tv begint langzaam kuren te geven en sta dus op het punt om een nieuwe aan te schaffen.
Nu lees je overal de nieuwste trends op tv niveau, maar de vraag van mij is meer van, wat heb ik nou echt nodig?

Wat doe ik met de tv?

Kijk regelmatig netflix, dvd's(geen blue ray) en normale tv.
Speel games er op met een normale PS4.

Omgeving: Ramen op het zuiden met ongeveer 5m afstand van de TV.

Voor wat voor soort TV moet ik dan gaan, LCD/Qled of Oled zonder dat ik echt spul aanschaf wat ik met het bovenstaande niet ga gebruiken.

Thanks voor het meedenken alvast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-07 16:00
Speel je uren per dag dezelfde game en/of uren per dag dezelfde TV zender. En dan bedoel ik niet 2 uur per dag maar echt extreem veel dezelfde content --> QLED (geen burn-in).
Staat de TV in een extreem heldere ruimte met heel veel daglicht en gebruik je de TV op tijdstippen met dit hele heldere licht. Bv als de zon er de hele tijd op schijnt, dus niet een beetje normaal daglicht --> QLED (hogere helderheid van het scherm).

In alle andere gevallen --> OLED (mits je het de prijs waard vind uiteraard).

In het kort: wil je de beste beeldkwaliteit en zijn de 2 boven genoemde nadelen geen probleem voor je? Dan OLED. Val je in 1 vd bijzondere groepen waardoor OLED wat nadelen heeft -> QLED.

In veruit de meeste gevallen is OLED dus de betere keus.

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Budget is ook van belang. Op 5 meter afstand zit je toch op minimal 65 inch zou ik zeggen. Als je een bepaald budget hebt kan dit ook meespelen in de keuze van de techniek. Mocht je groter dan 65 willen kom je qua prijs snel op LCD uit.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semi70
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-06 09:50
tja het is maar wat je belangrijk vindt. ik heb zelf een oled 65 inch voor rond de 2000 euro gehaald, maar ik ken ook iemand die tevreden is met een 65 inch lcd voor 700 euro. je budget speelt ook een rol. als je veel tv en dvds kijkt zou ik geen high end model nemen. zonde van je geld dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
als ik het zo lees kom ik dan uit op een qled. is samsung de enige met qled?

de maat wordt trouwens niet groter dan 55 inch. dus dat valt mee:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:51
boemmie schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:27:
als ik het zo lees kom ik dan uit op een qled. is samsung de enige met qled?

de maat wordt trouwens niet groter dan 55 inch. dus dat valt mee:)
Misschien handig om je eerst te verdiepen in de verschillende technieken en marketingtermen van tv producenten, er valt meer dan genoeg te lezen op 't tweakers forum en achtergrond artikelen van tweakers.

Qled is niets meer dan een marketingterm en m.i. overpriced, de Sony XF9005 scoort beter bij verschillende gerenommeerde reviewers en is qua prijs ook gunstiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-07 07:55

Funky22

Guild invite

Qled is niet slecht hoor

Oled, Qled , Lcd wat maakt het uit als beeld maar goed is maar gaan doen dat Qled niet goed is is belachelijk

En Qled overpriced? ik koop voor 2950 euro een 82 inch Qled een 77inch Oled kost met een pak meer.

Heb zelf de XF8596 uitgevoerd kunnen vergelijken tov de Q6F en ze zijn gewoon aan elkaar gewaagd, de 9005 is inderdaad een serieuze stap omhoog maar dat is de Q8 ook.

[ Voor 26% gewijzigd door Funky22 op 17-01-2019 11:54 ]

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Je moet geen oled nemen als je het hele jaar door 8+ uur per dag gamed (hetzelfde spel) of CNN kijkt, of als je veel directe lichtinval hebt. Anders is oled de beste keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Funky22 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:48:
Qled is niet slecht hoor

Oled, Qled , Lcd wat maakt het uit als beeld maar goed is maar gaan doen dat Qled niet goed is is belachelijk

En Qled overpriced? ik koop voor 2950 euro een 82 inch Qled een 77inch Oled kost met een pak meer.

Heb zelf de XF8596 uitgevoerd kunnen vergelijken tov de Q6F en ze zijn gewoon aan elkaar gewaagd, de 9005 is inderdaad een serieuze stap omhoog maar dat is de Q8 ook.
De ene Qled is de andere niet, dat jij een Qled (Q6) van 82'' voor 2950 kunt kopen zegt dan ook niet zoveel.

Daarnaast heb ik nergens geschreven dat Qled slecht is. En ja, Qled is overpriced en een marketing troef van Samsung. Als je de Q8 vergelijkt met de XF9005 (op technisch vlak doen ze niet veel aan elkaar onder) kun je zelf ook tot de conclusie komen dat de Q8 overpriced is, dit geldt ook voor de Q7 (deze doet wel onder voor de XF9005).

De Q6 zou wel mijn voorkeur hebben vergeleken met de XF85 serie vanaf 55'' aangezien de Q6 een VA paneel heeft en de XF85 serie van Sony vanaf de 55'' variant een IPS paneel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Q8 kan je nochtans goedkoper vinden dan de XF9055 in 55 inch

Prijzen van Tweakers zijn alles behalve accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:09
@boemmie Over wat voor budget hebben we het hier? Want je kan natuurlijk vele kanten op.
Een Q9FN is 1 van de beste keuzes op LCD gebied maar kost wel wat.

En zoals hier boven gezegd ga aub niet uit van prijzen zoals genoemd in de pricewatch.
Er zijn voor zowel OLED als Samsung prijzentopics, lees daar de tips even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
@Arjant2 Zal rond de 12/1300 max zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:25
Ik zou altijd voor OLED gaan momenteel.
Meestal kijk je toch 's avonds naar TV, en dan zijn goede zwartwaarden belangrijk.

1300€ voor een 55' OLED zal even zoeken worden naar een koopje.

QLED is niet slecht, maar vooral goede marketing voor een LCD scherm.
Maar qua technologie toch net iets minderwaardig.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Heeft Qled dan slechte zwart waarden s avonds of ook gewoon goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:40
Zit zelf ook met dezelfde vraagstelling als de topic opener. Naar wat ik opmaak uit de eerste reviews van de Samsung 2019 modellen heeft QLED nu het gat dichtgelopen met OLED qua zwartwaarden (en kijkhoek) en heeft het wel het voordeel van een hogere llichtwaarde.

aanvullend: Ik neig naar QLED (ook vanwege Ambient mode wat verbeterd is, 65inch is wel een erg groot zwart vlak vindt moeder de vrouw...)

[ Voor 20% gewijzigd door RF1000 op 17-01-2019 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457607

5 meter is toch wel heel erg ver, ik snap niet hoe je zo TV kunt kijken? Op zo'n reuzeafstand zou ik me niet drukmaken om de schermtechniek, je ziet er immers toch niet veel van ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Goede local dimming kan de zwartwaarde van een oled goed nabootsen, natuurlijk niet helemaal (duhh).

Maar een oled kan de helderheid van een va of qled paneel niet nabootsen. Inbranden daarbij gelaten.

Bij mij ging helderheid voor. Ik vind oled te donker voor mijn ogen met hdr materiaal, maar dit kan per mens verschillen. Ik ben een redelijke felle kijker.

[ Voor 34% gewijzigd door Farabi op 17-01-2019 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
RF1000 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:54:
Zit zelf ook met dezelfde vraagstelling als de topic opener. Naar wat ik opmaak uit de eerste reviews van de Samsung 2019 modellen heeft QLED nu het gat dichtgelopen met OLED qua zwartwaarden (en kijkhoek) en heeft het wel het voordeel van een hogere llichtwaarde.

aanvullend: Ik neig naar QLED (ook vanwege Ambient mode wat verbeterd is, 65inch is wel een erg groot zwart vlak vindt moeder de vrouw...)
Een traditionele LCD paneel zal nooit in de buurt komen van de contrast/zwartwaardes van een OLED paneel, de kijkhoeken van VA panelen zijn de laatste paar jaar idd verbeterd. QLED is gewoon een LCD tv, ze maken gebruik van een VA paneel met een filter eroverheen, niets meer niets minder.

Het hangt natuurlijk af van de manier van tv kijken, kijk je tv in een goed verlichte kamer of gebeurt dit in een kamer met weinig licht? Bij een goed verlichte kamer zal op het oog het contrastverschil tussen een OLED paneel en een goede VA paneel met FALD minder goed naar voren komen.

Hetzelfde geldt voor een IPS paneel (laag contrast, betere kijkhoeken) naast een VA paneel in de winkel met veel verlichting, hierbij komt het verschil in native contrast (4 tot 6 keer hoger bij een VA paneel) minder goed naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:47
Tommie12 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:41:
Ik zou altijd voor OLED gaan momenteel.
Meestal kijk je toch 's avonds naar TV, en dan zijn goede zwartwaarden belangrijk.

1300€ voor een 55' OLED zal even zoeken worden naar een koopje.

QLED is niet slecht, maar vooral goede marketing voor een LCD scherm.
Maar qua technologie toch net iets minderwaardig.
LG 55e8 te koop bij Smits Arnhem voor €1799,- (kan telefonisch geregeld worden). Zit momenteel €500,- cashback op, dan zit je aan €1299,-, zeer nette prijs voor de e8!

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Verkeerde winkel.

[ Voor 96% gewijzigd door Funky22 op 17-01-2019 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 17-01-2019 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Dan zit je goed maar zijn er ook die de LLA krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Funky22 op 17-01-2019 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Als koper dus scherp blijven op juiste model, goed om te weten voor de andere die willen kopen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Als de beeldkwaliteit het belangrijkste is, ga dan voor OLED, als je dit naast QLED/LCD ziet dan is OLED echt wel mooier beeld....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Met de oude Qleds ja maar met de nieuwe Qleds no way verschillen zijn veel kleiner dan hier uitvergroot word
En beide hebben punten waar de één beter op is dan de ander.

Zet je ze prijs kwaliteit langs elkaar wint Qled, kijk je niet naar de prijs en neem je een Lg Oled tov een Q9 zijt dan maar zeker dan die Q9 op de meeste punten niet de mindere is.

Die beweren van wel lopen 2 jaar achter met hun gedachten over Qled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Sponz schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:02:
Als de beeldkwaliteit het belangrijkste is, ga dan voor OLED, als je dit naast QLED/LCD ziet dan is OLED echt wel mooier beeld....
oke, dit is zeer subjectief dus. ik vind mijn Sony XE93 VA paneel veel levendiger/dynamischer dan een OLED. het zijn beide mooie schermen, maar de 1500nits helderheid van de Sony laat het beeld spatten van je TV. Vooral met HDR content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Wat ik bij Sony vooral vond is dat het beeld er een heel pak natuurlijker uit ziet tov de rest (pana niet gezien)

Kijk uit naar de nieuwe Xg series die heeft alles wat ik in een tv zoek nu de juiste prijs nog.

Sony staat zeker en vast nog zijn mannetje tussen Oled/Qled met hun Lcd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-07 16:57

FTL

Hamazaki schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:45:
[...]

oke, dit is zeer subjectief dus. ik vind mijn Sony XE93 VA paneel veel levendiger/dynamischer dan een OLED. het zijn beide mooie schermen, maar de 1500nits helderheid van de Sony laat het beeld spatten van je TV. Vooral met HDR content.
Zo zit dat inderdaad met de gemiddelde consument. Moet kleurrijk en vel zijn. Dan is QLED voor de gemiddelde consument misschien wel de beste keus.

Kijk je vaak in een lichte omgeving of is felheid belangrijk dan kies je QLED.
Wanneer je vaker donkere films of films in het donker kijkt is OLED ongeëvenaard.

OLED is niet zo vel maar is ongeëvenaard contrastrijk zonder verliezen content in donkere scenes.
QLED's (en andere FALD LED's) verliezen detail in donkere scene's en kunnen beperk een halo effect laten zien (dat is eenmaal hoe FALD schermen werken). Meer informatie: YouTube: LG C8 OLED vs Samsung Q9FN QLED 2018 TV Comparison

Alle andere gevallen is QLED beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Mijn observaties zijn gebaseerd op vergelijken in de Mediamarkt, waar ze naast elkaar hangen. Dat zou TS ook eens moeten doen, maar eigenlijk geeft ie niet aan wat nou belangrijk voor 'm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKa86
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-06 16:32
Wat ook een interessant model kan zijn: de Samsung UE55NU8000.
Volgens de berichten moet dat een zeer goede game tv zijn vanwege de lage inpuntlag.
Kost ook niet de hele wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
@FTL Qled vind ik echt onnatuurlijk en weer te fel uitzien, maar dat kan zijn omdat dynamisch contrast en kleurverbetering aan staat in de winkel. Sony brengt de perfecte balans vind ik.
Sponz schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:59:
Mijn observaties zijn gebaseerd op vergelijken in de Mediamarkt, waar ze naast elkaar hangen. Dat zou TS ook eens moeten doen, maar eigenlijk geeft ie niet aan wat nou belangrijk voor 'm is.
ik vind dat oled niet goed tot zijn recht kom in de winkel. de winkel is te fel verlicht.

[ Voor 51% gewijzigd door Farabi op 17-01-2019 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKa86
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-06 16:32
Dan adviseer ik hem overal te kijken behálve bij de Mediamarkt ;)
Ik ben goed te spreken over PlatteTV in Utrecht.
Ga in ieder geval naar een speciaalzaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Funky22 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:23:
En dan krijg je bij Smits een niet Benelux model als er dan iets is zegt Lg Benelux zoek maar hulp ergens anders...
Dikke vette lariekoek!!! Foto Video Smits Arnhem is een 100% LG dealer. Normale NL garantie (aan huis). :)

[ Voor 19% gewijzigd door Vulcan750 op 18-01-2019 13:45 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL

FTL

Hamazaki schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:02:
@FTL Qled vind ik echt onnatuurlijk en weer te fel uitzien, maar dat kan zijn omdat dynamisch contrast en kleurverbetering aan staat in de winkel. Sony brengt de perfecte balans vind ik.
Heb zelf een OLED en ben er erg blij mee maar beide hebben echt issues hoor.

OLED: Burn-in gevaar, niet zo helder, minder "color volume", 5% gray banding
QLED: Halo effect, mogelijk DSE, detail verlies in donkere scenes. Ietsje pietsje mindere black levels.

Kijk je veel zelfde content dan zal de OLED's primaire kleuren ongelijk slijten en plekken krijgen (burn-in), dit is permanent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Burn-in gevaar van Oled is bij normaal gebruik verwaarloosbaar. Ik heb al 2,5 jaar een LG 55E6V Oled tv, en heb geen enkel spoortje van burn-in. Ook geen banding trouwens. Wij kijken veel digitale tv via Ziggo, Bluray en Netflix. Gamen doe ik niet op de tv. Je moet echt heel raar bezig zijn om permanente burn-in te krijgen. De Qled/lcd lobby houdt dit "burn-in gevaar" graag levend.

[ Voor 8% gewijzigd door Vulcan750 op 17-01-2019 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
FTL schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:05:
[...]

Heb zelf een OLED en ben er erg blij mee maar beide hebben echt issues hoor.

OLED: Burn-in gevaar, niet zo helder, minder "color volume", 5% gray banding
QLED: Halo effect, mogelijk DSE, detail verlies in donkere scenes. Ietsje pietsje mindere black levels.

Kijk je veel zelfde content dan zal de OLED's primaire kleuren ongelijk slijten en plekken krijgen (burn-in), dit is permanent.
LG maakt gebruik van witte OLEDS met een kleurenfilter, er is hierdoor geen spraken van ongelijke kleuren slijtage. Dit is ook de reden waarom andere fabrikanten gestopt zijn met hun OLED techniek, deze was te kostbaar om op grote schaal te kunnen produceren, tevens waren er issues met ongelijke slijtage van de RGB-OLEDS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL

FTL

Freshouttheoven schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:16:
[...]

LG maakt gebruik van witte OLEDS met een kleurenfilter, er is hierdoor geen spraken van ongelijke kleuren slijtage. Dit is ook de reden waarom andere fabrikanten gestopt zijn met hun OLED techniek, deze was te kostbaar om op grote schaal te kunnen produceren, tevens waren er issues met ongelijke slijtage van de RGB-OLEDS.
Grapjas, er zijn echt super super veel problemen met mensen met burn-in. Trust me, I know.
Zelfs een "known issue" waar er veel panelen een burn-in afwijking laten zien door een productie fout bij LG bij een badge van hun OLED's.

Er zijn echt veel mensen die een RTL 4 logo ingebrand hebben. Veel reports in internationale forums zoals AVFORUMS en AVSFORUMS. Als je gevarieerd kijkt is het geen issue. Maar hele dag CNN is een issue.

Kijk maar eens op een test van OLED's hier: https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test

Het is echt een mogelijk issue als je niet gevarieerd genoeg kijkt.
Ps> ben zelf een OLED gebruiker, toch heb ik voorkeur voor OLED boven QLED.

[ Voor 34% gewijzigd door FTL op 17-01-2019 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Mijn excuses ik zat inderdaad verkeerd, aangepast.
Je moet net weg blijven bij MM als je voor een Tv gaat zien, ga naar een deftige Tv winkel waar je met de instellingen mag spelen en ze deftige verlichting hebben die gedimd en uit kan.

[ Voor 97% gewijzigd door Funky22 op 17-01-2019 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
FTL schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:22:
[...]

Grapjas, er zijn echt super super veel problemen met mensen met burn-in. Trust me, I know.
Zelfs een "known issue" waar er veel panelen een burn-in afwijking laten zien door een productie fout bij LG bij een badge van hun OLED's.

Er zijn echt veel mensen die een RTL 4 logo ingebrand hebben. Veel reports in internationale forums zoals AVFORUMS en AVSFORUMS. Als je gevarieerd kijkt is het geen issue. Maar hele dag CNN is een issue.

Kijk maar eens op een test van OLED's hier: https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test

Het is echt een mogelijk issue als je niet gevarieerd genoeg kijkt.
Ps> ben zelf een OLED gebruiker, toch heb ik voorkeur voor OLED boven QLED.
Lees het nog een keer terug. Denk dat je de verkeerde persoon hebt gequote, ik heb nergens geschreven dat er geen burn-in issues zijn bij OLEDS. Jouw theorie over ongelijke kleurendegradatie bij OLED tv's is onjuist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
.... post weggehaald. Reden: niet meer nodig.

[ Voor 135% gewijzigd door Vulcan750 op 17-01-2019 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Vulcan750 Pb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL

FTL

Freshouttheoven schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:32:
[...]

Lees het nog een keer terug. Denk dat je de verkeerde persoon hebt gequote, ik heb nergens geschreven dat er geen burn-in issues zijn bij OLEDS. Jouw theorie over ongelijke kleurendegradatie bij OLED tv's is onjuist ;)
Klik de rtings link maar eens aan. Het is een serieus probleem. Per primaire kleur slijt hij oneven. Rood is een probleem. Elke subpixel heeft eigen witte OLED. Deze hebben een beperkte reserve en kan zeker oneven slijten.

Consensus is nu dat rood / oranje een issue was. 2018 OLED heeft ook een grotere rode subpixel om die reden.

[ Voor 23% gewijzigd door FTL op 17-01-2019 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-06 13:14
Gezien je nog DVD's kijkt wil ik ook daar nog iets aan toevoegen. Richting de high end Sony TV's ga je veel betere upscaling krijgen. DVD resolutie ziet er dan op groot scherm alsnog goed uit. Zelfde bij local dimming op SDR content.

Dan raad ik dus de XF9005 of een XE9305 (als je die nog kunt vinden). Relatief goedkoop voor wat je terug krijgt.

Binnen niet afzonderlijke tijd komt de XG9505 uit (wel een stuk duurder denk ik) en is de opvolger van bovengenoemde (als je kunt wachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Kijkhoek is nog steeds een probleem bij LCD met VA panelen:

https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q9fn-q9f-q9-2018
https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x900f

Dus als mensen vanuit een hoek naar de tv kijken, zou ik toch OLED of LCD met IPS paneel overwegen.

https://www.rtings.com/tv/learn/ips-led-vs-va-lcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Funky22 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:36:
Met de oude Qleds ja maar met de nieuwe Qleds no way verschillen zijn veel kleiner dan hier uitvergroot word
En beide hebben punten waar de één beter op is dan de ander.

Zet je ze prijs kwaliteit langs elkaar wint Qled, kijk je niet naar de prijs en neem je een Lg Oled tov een Q9 zijt dan maar zeker dan die Q9 op de meeste punten niet de mindere is.

Die beweren van wel lopen 2 jaar achter met hun gedachten over Qled.
Nevermind

[ Voor 14% gewijzigd door D-Ed op 18-01-2019 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morse75
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-09-2024
Zoek ook binnenkort van TV te veranderen. Nog een oude Philips uit 2013 met ambilight 42 inch LCD

Twijfel nu tussen QLED en OLED.
TV staat vaak aan (soms 6 tot 12 uur per dag) Er zijn ook dagen dat hij maar 5u of minder aanstaat :)
Er wordt veel gekeken via satelliet (SD en HD) en savonds eventueel naar Netflix (4K)
Als ik alles hier lees dan zou ik eerder voor een QLED moeten gaan ivm OLED burn in.
Ik koop meestal een mid budget TV (onder de 1000 euro) Kwestie van over enkele jaren weer een andere technologie te kunnen kopen, misschien is het dan microled :-)

Niet onbelangrijk is het verbruik. Het wordt waarschijnlijk een 55 inch
Zit er veel verschil op in jaarlijks verbruik tussen QLED en OLED?

Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
morse75 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:43:
Zoek ook binnenkort van TV te veranderen. Nog een oude Philips uit 2013 met ambilight 42 inch LCD

Twijfel nu tussen QLED en OLED.
TV staat vaak aan (soms 6 tot 12 uur per dag) Er zijn ook dagen dat hij maar 5u of minder aanstaat :)
Er wordt veel gekeken via satelliet (SD en HD) en savonds eventueel naar Netflix (4K)
Als ik alles hier lees dan zou ik eerder voor een QLED moeten gaan ivm OLED burn in.
Ik koop meestal een mid budget TV (onder de 1000 euro) Kwestie van over enkele jaren weer een andere technologie te kunnen kopen, misschien is het dan microled :-)
Qled is puur marketing, de beste LCD tv van dit moment qua prijs/ kwaliteit is de Sony XF9005 (beter dan een Samsung Q7 en Q8).
Niet onbelangrijk is het verbruik. Het wordt waarschijnlijk een 55 inch
Zit er veel verschil op in jaarlijks verbruik tussen QLED en OLED?
Als je de betreffende tv's opzoekt in de pricewatch kun je het verbruik vinden bij de specificaties van de tv ;).
Pagina: 1