Upgraden PC voor gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dennisk23
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-01 22:05
Beste lezers,

Ik heb zojuist 2 schermen aangeschaft die beide 144hz 1080p leveren. Ik wil later eventueel nog een scherm aanschaffen die 144hz 1440p levert.

Nu beschik ik over een systeem die dit naar mijn idee niet aan gaat kunnen. Ik hoop dus dat ik met relatief weinig upgrades iig 1080p op drie schermen kan spelen (speel momenteel vooral rocket league, maar bijvoorbeeld ook ETS2 af en toe).

Zelf ben ik niet zo thuis in welke combinatie van componenten goede prestaties levert, vandaar dat ik jullie om advies vraag.

Huidige setup
Harde Schijf: Samsung 1TB HDD
Werkgeheugen: Kingston ValueRAM DDR3 8GB
Processor: Intel Core i5-2500 3.3 GHz
Voeding: OCZ ModXStream Pro 600w
Videokaart: Sapphire Radeon HD 6870
Moederbord: ASRock P67 Pro3 SE
Behuizing: Cooler Master Elite 430

Ik ga er vanuit dat ik in ieder geval een nieuwe videokaart nodig heb die 3x display port ondersteunt om 3x 144hz te behalen. Echter weet ik niet of andere componenten hier nog goed genoeg voor zijn.

Als blijkt dat ik veel meer zou moeten vervangen, hoor ik dat graag. Kans is dan wel dat ik nog even wacht met upgraden.

Mvg,
Dennis

Alle reacties

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:46
wat is het budget wat je te besteden hebt?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:17
Als ik je systeem zo zie is upgraden zonde van het geld. Een nieuwe videokaart levert onherroepelijk een cpu bottleneck op, is 8GB te weinig, de voeding oud en aan vervanging toe en je hebt nog niet eens een ssd. Ik adviseer het systeem in zijn geheel te vervangen.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Het nut van 144Hz met ETS2 ontgaat mij een beetje; het 3e scherm kan ik prima snappen. Je zou goed naar de specificaties van de schermen moeten kijken qua aansluitingen of het uberhaupt kan, maar 3 schermen aansturen op 144Hz en dan nog een zinnige framerate halen lijkt me een hoog doel.

Wat je kunt doen is de GPU upgraden, en er voor algehele snelheid een SSD in drukken, wetende dat je dan een volgende upgrade moet hebben aan je CPU/moederbord/RAM en wellicht je kast/voeding

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• dennisk23
Allereerst bedankt voor jullie antwoorden.

Ik zat (voor upgrades) te denken aan een budget van rond de 400-500 euro.

Qua schermen beschikken ze allemaal over zowel displayport als hdmi (waarbij volgens mij alleen displayport 144hz aankan).

Bij het bouwen van een nieuw systeem neem ik aan dat ik de HDD gewoon mee kan nemen, waarnaast een SSD komt. Een kast zou ik dan (als ik t goed begrijp) wel het liefst vervangen, wel vraag ik mij af waarom dit zo is?

Klopt het dat ik een nieuw moederbord nodig heb om de nieuwste grafische kaarten te ondersteunen?

Stel ik wil een nieuw systeem bouwen wat 3 schermen (bijvoorbeeld rocket league) kan afspelen op 144hz, aan welk bedrag moet ik dan denken wat ik zal moeten besteden? Of zou ik beter een lagere fps als eis moeten stellen?

Alvast bedankt

• dennisk23
Hoi allemaal,

Ik zou graag mijn pc upgraden aangezien ik van plan ben een derde beeldscherm te kopen (3x 1080p, 144hz). Mijn huidige systeem is al vrij oud, maar ik denk toch dat ik hem in gedeeltes wil upgraden ipv een volledig nieuwe setup (mocht dit echt onverstandig zijn zeg het dan gerust).

Mijn idee was om allereerst een SSD te halen en mijn cpu en videokaart te upgraden (misschien ook RAM?). Mijn vraag is nu, wat is jullie advies?

Huidige setup: (ik weet niet hoe je zo'n mooie tabel met linkjes krijgt)
Harde Schijf: Samsung 1TB HDD
Werkgeheugen: Kingston ValueRAM DDR3 8GB
Processor: Intel Core i5-2500 3.3 GHz
Voeding: OCZ ModXStream Pro 600w
Videokaart: Sapphire Radeon HD 6870
Moederbord: ASRock P67 Pro3 SE
Behuizing: Cooler Master Elite 430

Verwijderd

Ik zeg maar gerust dat het gezien de ouderdom van jouw huidige setup onverstandig is om daar nog iets fatsoenlijks van te brouwen gezien jouw wensen.
Dus als ik jou was zou ik een systeem samen gaan stellen op basis van recente hardware.
Verder mis ik een budget en de mogelijke onderdelen die jij mogelijk zelf al hebt gevonden.

• YoMajesty
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-12-2025
Voeg het via de pricewatch toe aan je wenslijst, en klik dan bij wenslijst op genereer RML.
Ook moet je nog even melden voor welke games je de pc gebruikt. Moet je alles straks op ultra draaien komende 5 jaar? Wat wil je bereiken met de upgrade? Wat is je budget? Wat heb je zelf al bedacht? Waarom denk je dat je bijv je cpu wil upgraden (merk je een bottleneck bij iets?) Welke schermen heb je nu al etc..

Dit is misschien even een gedoe maar dan kun je wel veel gerichter -dus beter- advies krijgen.

By the looks of it kun je waarschijnlijk beter een heel nieuw systeem bouwen zoals hierboven al gezegd inderdaad

[ Voor 11% gewijzigd door YoMajesty op 26-02-2019 13:43 ]

• dennisk23
Ah dank jullie wel. Ik ging er vanuit dat wanneer ik een nieuwe videokaart dan wel cpu koop, de ander een bottleneck zou veroorzaken. Daarbij zat ik te denken aan een budget van rond de 500 euro. Zelf nog niet gekeken verder.

Ik denk dat ik hiervoor een nieuwe topic aan zal moeten maken in een andere categorie, maar met een budget van 1000-1200 euro, zou ik dan een pc kunnen bouwen die de komende 5 jaar op ultra kan draaien?

De schermen die ik nu heb zijn 2x MSI MAG271C (1080p 144hz).

[ Voor 3% gewijzigd door dennisk23 op 26-02-2019 15:44 ]

• YoMajesty
Nouja, ik vraag me af hoe de performance nu is in je huidige setup met 3 beeldschermen.. volgens mij niet al te best. Ik denk dat je beter dat nieuwe beeldscherm kan skippen of de andere twee wegdoen om wat extra budget te maken voor een nieuwe setup, want 1000-1200 is te krap voor wat je in gedachten hebt.

En dan idd even ander topic in andere categorie aanmaken nadat je wat research gedaan hebt (tip:kijk naar de best buy guides)

• dennisk23
Hmmm okee, misschien goed om te weten welke games ik speel?
Voornamelijk Rocket League, ETS2 en Cities Skylines. Volgens mij zijn deze games namelijk niet heel veel vragend als ik zo even rondkijk. En wanneer ik deze op 'high' wil spelen ipv 'ultra', zou ik dan wel met een budget van 1200 euro goed weg kunnen komen?

• YoMajesty
Als je geen optimaal gebruik wilt maken van wat je scherm kan, ja denk het wel.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-01 22:47

Vidra

Vragen?

Dit kan een prima basis zijn voor een nieuw systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 199,-€ 199,-
1MSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 135,-€ 135,-
1MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC€ 376,-€ 376,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 39,90€ 39,90
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 127,-€ 127,-
1be quiet! Straight Power 11 550W€ 94,04€ 94,04
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 68,50€ 68,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.109,34

Gewoon een nieuw systeem - de voeding uit je oude systeem is imho niet her te gebruiken die OCZ voedingen zijn niet even stabiel en eigenlijk gewoon te oud... het systeem is al snel 7 jaar oud.

Voorstel op basis van een AMD Ryzen 2600X ivm de beste prijs/kwaliteit in tegenstelling tot Intel. Uiteraard wil ik wel opmerken dat voor een 144hz systeem, Intel wordt aangeraden ... maar ja daar is het budget niet naar >:)

Uiteraard dit systeem is bedoeld voor "high" en niet voor ultra ...

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Die voorgestelde voeding zou ik persoonlijk niet nemen.
Goedkoper en kwalitatief prima:

- pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart
- pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W
- pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold

• dennisk23
Dankjewel, nu begint het toch een beetje te kriebelen.
Wanneer ik 1500-1600 euro uitgeef, kan ik dan wellicht wel al op ultra 1080p 144hz afspelen? Of in ieder geval een setup maken die eventueel daar later voor te upgraden is?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:17
Waarom niet? De Straight Power 11 is beter dan alles wat jij noemt!
Pagina: 1