Hoi Mede Tweakers
Weet niet zeker of ik hier in het juiste subform zit maar ik probeer mijn raspberry pi 3b+. ik wil graag mijn raspberry als webserver te instaleren voor fireFly III. apache2, php en mysql (naja werd mariaDB) is allemaal gelukt. Het is me zelfs gelukt om phpMyAdmin te installeren.
Maar ik heb nu eigenlijk nog 2 problemen. de /var/www/html map heb ik geen rechten. ik kan alleen met sudo cp bestanden kopiëren en dan met chown de bestanden overnemen om ze te bewerken. Maar dat is een hoop werk als ik web applicatie wil instaleren. Wat voor rechten (chmod) moet ik instellen. Ik begreep van het internet dat chmod 755 geen goed idee is.
Het andere probleem is dat ik wel net phpmyadmin kan openen. Maar ik kan niet inloggen. Ik kan inloggen.
Kan wel via de CLI inloggen op de marinaDB
mysql -uroot -p
SELECT User, Host, Password FROM mysql.user;
Dan zie ik 2 users, waarvan root er één is. De password hash gegoogeld en levert het wachtwoord op wat ik ook verwacht. Dus een verkeerd wachtwoord is het niet.
Kan iemand mij helpen. Als jullie vragen hebben hoor ik het graag.
Wat heb ik gedaan.
sudo apt-get install apache2 -y
sudo apt-get install php libapache2-mod-php -y
sudo apt-get install mysql-server php-mysql -y
sudo service apache2 restart
sudo mysql_secure_installation
Remove anonymous users: y
Disallow root login remotely: y
Remove test database and access to it: y
Reload privilege tables now: y
sudo apt-get install phpmyadmin
Kies: apache2
Configure database for phpmyadmin whith dbconfig-commen: Yes
sudo nano /etc/apache2/apache2.conf
Regel toegevoegd: Include /etc/phpmyadmin/apache.conf
/etc/init.d/apache2 restart
Weet niet zeker of ik hier in het juiste subform zit maar ik probeer mijn raspberry pi 3b+. ik wil graag mijn raspberry als webserver te instaleren voor fireFly III. apache2, php en mysql (naja werd mariaDB) is allemaal gelukt. Het is me zelfs gelukt om phpMyAdmin te installeren.
Maar ik heb nu eigenlijk nog 2 problemen. de /var/www/html map heb ik geen rechten. ik kan alleen met sudo cp bestanden kopiëren en dan met chown de bestanden overnemen om ze te bewerken. Maar dat is een hoop werk als ik web applicatie wil instaleren. Wat voor rechten (chmod) moet ik instellen. Ik begreep van het internet dat chmod 755 geen goed idee is.
Het andere probleem is dat ik wel net phpmyadmin kan openen. Maar ik kan niet inloggen. Ik kan inloggen.
Kan wel via de CLI inloggen op de marinaDB
mysql -uroot -p
SELECT User, Host, Password FROM mysql.user;
Dan zie ik 2 users, waarvan root er één is. De password hash gegoogeld en levert het wachtwoord op wat ik ook verwacht. Dus een verkeerd wachtwoord is het niet.
Kan iemand mij helpen. Als jullie vragen hebben hoor ik het graag.
Wat heb ik gedaan.
sudo apt-get install apache2 -y
sudo apt-get install php libapache2-mod-php -y
sudo apt-get install mysql-server php-mysql -y
sudo service apache2 restart
sudo mysql_secure_installation
Remove anonymous users: y
Disallow root login remotely: y
Remove test database and access to it: y
Reload privilege tables now: y
sudo apt-get install phpmyadmin
Kies: apache2