Pixma MP610 Bluetooth 'geen stuurprogramma beschikbaar'

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Windows 10 heeft weer wat vernield.

Mijn Pixma MP610 werkt alleen nog via USB.

Ik heb er een bluetooth adapter voor die mij een USBkabel+poort uitspaart.
Bij vorige updates moest ik nogal eens de bluetooth opnieuw instellen.
Na de laatste updates 1809 (en wat er rond de kerst nog achteraan kwam) wordt de printer via bluetooth wel gevonden, maar ik moet nu een 'wachtwoord' invoeren. Ik gaf maar de bluetooth code 1111 op, want die gebruikte ik altijd.
Windows lijkt dat te accepteren en download zoiets als een driver.
Echter bij die geinstalleerde printer wordt vervolgens vermeld: "Stuurprogramma niet beschikbaar".

Wat is de oplossing????

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Bruin Poeper Kun je het stuurprogramma downloaden bij de fabrikant? Heb je al eens getest de hele driver weg te gooien dan wel het device uit de device manager te verwijderen? Check ook even de Windows eventlog.

offtopic:
PS: Nickchange regels :X

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 16-01-2019 23:01 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Het 'stuurprogramma' van de fabrikant bevat heel veel componenten en hulpprogramma's.
Omdat het via USB goed werkt zou ik niet weten wat ik specifiek voor Bluetooth moet hebben.

De printer heb ik diverse keren verwijderd en opnieuw toegevoegd: Windows herkent dat er iets aan de Bluetooth hangt, maar vind er geen stuurprogramma voor.
Deze printer kan ook scannen, maar de Bluetooth is niet bidirectioneel, dus niet geschikt om scans naar de laptop te zenden.
Ik vrees dat de niet volledige functionaliteit een speciale driver van Canon voor de nieuwe Windowswereld nodig heeft. Heb bij Canon gekeken, maar vind niets geschikts.

Overigens wordt in Apparaatbeheer de Pixma alleen weergegeven als hij via USB aangesloten is.
Windows noemt echter Fax, Microsoft Print to PDF, Microsoft XPS Docomunt Writer en mijn MP610 series-1 (bluetooth) wel onder "Printers en scanners".
Lekker onduidelijk dus.

In Apparaatbeheer wordt onder Bluetooth de Canon MP610 series-1 wel vermeld.
Als ik stuurprogramma bijwerken vraag zegt Windows dat het beste stuurprogramma al geïnstalleerd is (c.q. er is geen stuurprogramma nodig).

Wat anders is dan gewoon is dat Windows vraagt om een wachtwoordcode.
Ik tik de bluetooth 1111 in.
Windows antwoord: "Dat werkt niet"
"Probeer uw Canon MP610 series-1 opnieuw toe te voegen of vraag de fabrikant om aanvullende instructies voor de instellingen."

Canon zegt bij Windows 10 (64bit):
Unfortunately your device is no longer supported under the selected operating system. Please feel free to view our current range of available products.
Er zijn drivers voor Windows 8.1

In "Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Apparaten en printers" staat de Pixma MP610 wel vermeld.
Onder "Eigenschappen", "Poorten" kan ik kiezen uit USB of (ondere andere) "BTH001 Virtual printer port for Bluetooth".
Maar dat werkt om 1 of andere reden dus niet.

EDIT
Ik ben er nog niet uit. Heb de vraag bij Canon NL neergelegd (het is me gelukt, heb een ticketnummer).
Ik wacht af.
Ondertussen wel de originele info achterhaald om Bluetooth voor Pixma MP610 in te stellen:
https://support.usa.canon...page=content&id=ART123175

[ Voor 57% gewijzigd door Bruin Poeper op 18-01-2019 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Canon heeft geantwoord:
Helaas moeten wij u mededelen dat de printer niet competable is met uw huidige besturings system.Wij hebbenhet na gekeken bij ons en wij vinden het heel spijtig dat wij u geen oplossing kunnen bieden.
Vind ik een beetje flauw. Ik gebruik Wondows10, en dat zou compatible moeten zijn met Windows 7 en 8.1 waarvoor Canon de Pixma MP610 wel zou ondersteunen.

Maar ik ben er inmiddels zelf al uit.
Bij de Pixma Bluetooth instellingen moet je "Beveiliging" op "Uitschakelen" zetten.

Als je de "Beveiliging" op "Activeren" zet moet je nog kiezen uit Mode 3 (Aanbevolen) of Mode 2. Zie: https://support.usa.canon...page=content&id=ART123175
Gevolg van Activeren is dus dat je elke keer de pairing code moet opgeven als je iets wil printen.
Volgens mij is het nieuwe in Windows10-1809 dat dit nu ook moet in Mode 3 (Aanbevolen).
Heel onhandig.
Kies dus "Uitschakelen".

[ Voor 11% gewijzigd door Bruin Poeper op 18-01-2019 15:46 ]