Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:24

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een smartplug die out-of-the box het energieverbruik monitort. Ik zie dat veel pluggen deze functionaliteit wel hebben maar dat de resolutie van het historisch verbruik erg laag is (per uur of per dag), ik wil het verbruik in grafiek terug kunnen met een hogere resolutie (liefst per minuut).

Fabrikanten geven amper informatie op hun site en bij productdemo videos of reviews raakt men dit onderwerp amper aan.

Met andere woorden welke tweaker heeft praktijk ervaring?

Andere must-haves
Realtime verbruik inzien.
Wi-Fi connected
schakel schema configureren,
remote in en uit schakelen
In de toekomst te ontsluiten op domotica systeem.

Prijs max 100 euro per plug. De fibaro lijkt het meest in de buurt te komen.
Dank!

[ Voor 4% gewijzigd door revolution-nl op 16-01-2019 21:56 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Alle reacties

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Wat wil je er mee gaan monitoren? Een Sonoff POW R2 is met Tasmota firmware best een geschikt dingetje, niet duur ook, maar ik zou er geen hoge belastingen aan hangen.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
ThinkPadd schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:08:
Wat wil je er mee gaan monitoren? Een Sonoff POW R2 is met Tasmota firmware best een geschikt dingetje, niet duur ook, maar ik zou er geen hoge belastingen aan hangen.
Het is in eerste instantie om in een kantoorpand het verbruik in kaart te brengen. Ik heb al een grof overzicht, maar moet nu nog een bulk aan kWh's uit zien specificeren.

Dus bijv. koffiezet apparaat een week monitoren, extrapoleren naar een jaar, sluimerverbruik eruit filteren en door naar het volgende apparaat.

Ik ben voor het gemak dus echt opzoek naar een plug.

[ Voor 15% gewijzigd door revolution-nl op 16-01-2019 22:21 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:11

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Een Plugwise plug met Plugwise Source / Stick / Circles en Circle+ voor een simpel PW netwerk?

Voordeel is monitoring per 5 minuten inzichtelijk, realtime ook in te zien, verbruik per 5min/uur/dag/maand/jaar te zien. En kan 16A schakelen.

je kan schakelschema's maken en remote aan/uit schakelen. Werkt alleen niet via WIFI, PW source heeft wel een HTTP server voor inzicht.

Andere optie is Iungo, die werkt met Fibaro pluggen en is via een webinterface te benaderen.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
iungo ziet er mooi uit! Dat is ook nog wel eens iets voor thuis, voor de inventarisatie ga ik denk de VOLTCRAFT SEM6000 proberen.