Desktop afspelen op Smart TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• postelero
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
Goedenavond allemaal,

Ik heb een desktop pc zonder wifi verbinding die ik op bepaalde momenten graag wil verbinden met mij Smart TV. Door middel van een kabel is dit mij al wel gelukt. Alleen gezien de locatie van de desktop en de Smart TV is het niet praktisch om deze door middel van een kabel te verbinden.

Ik heb al gekeken naar de mogelijkheden zoals bijvoorbeeld chromecast en dergelijke. Omdat mijn kennis op dit gebied verder beperkt is zou ik graag gebruik willen maken van de aanwezig kennis omdat ik geen idee heb wat er nu daadwerkelijk mogelijk is.

Mijn vraag aan jullie is nu het volgende:
Wat is de beste manier om draadloos mijn pc te verbinden met mijn smart tv?
Welke hardware/software is hiervoor nodig?
Welke voor en nadelen hangen hier aan?

Ik zoek een?
Zie hierboven een draadloze verbinding tussen mijn desktop en smart tv.

Wat is je budget?
Maximaal €100.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen merkvoorkeuren.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
TV betreft een :Philips 49" 4K Smart TV (49PUS7803/12)
PC draait op windows.

Alvast bedankt voor jullie input. Wanneer jullie vragen en/of opmerkingen hebben dan hoor ik dat graag.

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat wil je doen? Gewoon beeld geven vanaf je desktop? Of media afspelen? Je kunt je desktop naar de TV casten naar een Chromecast (bijv met Airparrot), maar kan niet zeggen dat het echt heel soepel werkt.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-02 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Wat wil je precies dan? Puur en alleen je desktopomgeving? Gamen? Films/Series?

Eigenlijk alles is wel mogelijk via een Chromecast. Valve heeft sinds een half jaar een officiële Steamlink app om games mee te streamen, en er zijn verder services als Plex om je media mee te streamen. Buiten dat zullen er ook wel genoeg remote desktop apps voor de Chromecast zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:00
Heb je wel wifi op je modem?
Dan kan het heel simpel door de map, waar de videobestanden zich bevinden, in te stellen als gedeelde map.
Op de TV zoek je die map via het netwerk op en spelen maar.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
en kan je tv niet iets met bluetooth

• postelero
D4NG3R schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:15:
Wat wil je precies dan? Puur en alleen je desktopomgeving? Gamen? Films/Series?

Eigenlijk alles is wel mogelijk via een Chromecast. Valve heeft sinds een half jaar een officiële Steamlink app om games mee te streamen, en er zijn verder services als Plex om je media mee te streamen. Buiten dat zullen er ook wel genoeg remote desktop apps voor de Chromecast zijn.
Dit zal voornamelijk films en trainingsvideos die ik op mijn tv wil zien. Ik wil makkelijk mijn Smart TV omtoveren/kopiëren tot mijn computer beeldscherm. Dit doe ik op dit moment nog met een HDMI kabel. Maar deze loopt dan door het gehele huis.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

postelero schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:59:
[...]

Dit zal voornamelijk films en trainingsvideos die ik op mijn tv wil zien.
Ik wil makkelijk mijn Smart TV omtoveren/kopiëren tot mijn computer beeldscherm.
Dat zijn dus 2 compleet verschillende dingen. Als het gaat om media, dan kun je een eind komen met DNLA, maar wil je het gebruiken als extra scherm, dan moet je het beste een HDMIkabel pakken. Een Chromecast werkt dan, maar verwacht daar niet al teveel van.

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-02 22:47
Je zegt daarnaast ook nog dat het een 4K tv is. Wil je ook 4K video/beeld vanuit de PC?
Dan is een kabel echt wel het beste.
Er zijn ook HDMI naar/via utp (netwerk kabel) extenders. Daar wordt de kabel ook wel lekker dun van...

• LucyLG
Dus Blauwe Tanden is geen optie hier?

• postelero
LucyLG schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 23:30:
Dus Blauwe Tanden is geen optie hier?
Hoe zou dit dan precies in zijn werk gaan?

• LucyLG
postelero schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 23:31:
[...]

Hoe zou dit dan precies in zijn werk gaan?
De TV toevoegen als apparaat onder de instellingen van Windows 10 onder Bluetooth. Daarna denk ik Bluetooth op je tv "aanzetten"

[ Voor 40% gewijzigd door LucyLG op 16-01-2019 23:38 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-02 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

TERW_DAN schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 23:03:
[...]

[...]

Dat zijn dus 2 compleet verschillende dingen. Als het gaat om media, dan kun je een eind komen met DNLA, maar wil je het gebruiken als extra scherm, dan moet je het beste een HDMIkabel pakken. Een Chromecast werkt dan, maar verwacht daar niet al teveel van.
DNLA zal waarschijnlijk prima werken, alternatief kan de TS ook zo iets van Plex installeren op z'n PC om de content te serveren.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:44
postelero schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 21:35:
Goedenavond allemaal,

Ik heb een desktop pc zonder wifi verbinding die ik op bepaalde momenten graag wil verbinden met mij Smart TV. Door middel van een kabel is dit mij al wel gelukt. Alleen gezien de locatie van de desktop en de Smart TV is het niet praktisch om deze door middel van een kabel te verbinden.

Ik heb al gekeken naar de mogelijkheden zoals bijvoorbeeld chromecast en dergelijke. Omdat mijn kennis op dit gebied verder beperkt is zou ik graag gebruik willen maken van de aanwezig kennis omdat ik geen idee heb wat er nu daadwerkelijk mogelijk is.

Mijn vraag aan jullie is nu het volgende:
Wat is de beste manier om draadloos mijn pc te verbinden met mijn smart tv?
Welke hardware/software is hiervoor nodig?
Welke voor en nadelen hangen hier aan?

Ik zoek een?
Zie hierboven een draadloze verbinding tussen mijn desktop en smart tv.

Wat is je budget?
Maximaal €100.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen merkvoorkeuren.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
TV betreft een :Philips 49" 4K Smart TV (49PUS7803/12)
PC draait op windows.

Alvast bedankt voor jullie input. Wanneer jullie vragen en/of opmerkingen hebben dan hoor ik dat graag.
je schrijft dat je desktop geen wifi heeft..
maar ik neem aan dat desktop wel een internet/netwerkverbinding heeft bekabeld dan of helemaal niet ?
Pagina: 1