Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markvvelsen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-07 23:03
Beste medetweakers,

Na mijn 8700K setje verkocht te hebben ben ik overgestapt op de Core i9 9900K ondanks wat meer negatieve berichten over temperaturen etc. maar voor video-editing vond ik het wel een fijne upgrade en hoopte het redelijk koel te kunnen houden.

Setup:

Fractal Design R6 USB-C Black Tempered
Corsair HX850
Asus ROG Maximus Hero XI (Wi-fi)
Core i9 9900K
NZXT Kraken X62
Corsair Vengeance RGB 32 GB (2x16) 3200 Mhz. CL16
Asus ROG Strix GTX 1080 TI OC 11GB
Samsung 960 Pro 512
2 x Seagate Barracuda Pro 10 TB
Samsung 860 Evo 1 TB (gameschijfje)

Na al die berichtgevingen over de temperaturen en het moeilijk stabiel krijgen op 5 Ghz op alle cores ben ik rustig begonnen vanaf 4,7 Ghz. met overclocken...

Dagje verder heb ik de processor op 5 Ghz. draaien op alle cores, -1 AVX, 4,7 Ghz. Cache en 1,26v met LLC op 6

En ja ik heb eerst simpel Cinebench geprobeerd een aantal keren achter elkaar... Ging prima en net met Prime95 26.6 half uur laten draaien. (small fft)

Temperaturen komen niet hoger op een enkele core op 83 maar meeste cores draaien nog onder de 80 graden.

Door de LLC 6 zie ik dat ik nog een vdroop krijg en bij Prime95 kwam deze uit op 1.181v

Heb veel fora afgezocht, Youtube filmpjes bekeken en om eerlijk te zijn ben ik nog niemand tegengekomen die met deze instellingen, deze temperaturen en de wat stressvollere tests tot zo'n laag voltage zijn gekomen om de 5 Ghz. te behalen en al helemaal niet deze temperaturen.

Zijn meer mensen hier die dit wel weten te behalen of mag ik eindelijk een keer in mijn handjes knijpen met een extreem goed exemplaar?

Overigens is dit mijn eerste post hier dus geen idee of ik zo alles goed doe en alles goed heb neergezet. Als dat niet zo is hoor ik het graag.

Groetjes,

Mark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Echt een mooie set geweldige 4K pc

Testest gewoon eens met 8 uur prime blend, uurtje linx en je weet of je setje stabiel is. Op deze manier met een lichte test als cinnebench blijft het koffiedik kijken.

Je hebt ook een mooi RAM setje als je je CPU stabiel hebt kan je daar nog mooi mee stoeien!

[ Voor 17% gewijzigd door undeepdiver op 17-01-2019 00:08 ]

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5erveD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 18:47
Het is een gemiddeld exemplaar maar je mag er best blij mee zijn.

Goede cpu's schalen gemakkelijk door naar de 5300 MHz.

Overigens hebben de nieuwe Asus z390 borden een betere implementatie van het meten van en het toepassen van vcore ten opzichte van de z370. Dit kan soms een vertekend beeld geven als je met z370 borden gaat vergelijken.

Oh, niet geheel onbelangrijk.
Maak eens een screenshot met de tabs cpu, mobo en mem van cpu-z. Aangevuld met de temps na het draaien van een bench met de data van de bench erbij. Zo kun je pas echt vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vderLinden
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-07 14:45
Mooie onderdelen en zo te zien top temps!

80 graden is zeker een mooie temperatuur op 5 Ghz.

Zelf ben ik as we speak nog aan het oriënteren naar enkele nieuwe onderdelen, met wel wat overeenkomsten zie ik :D

Ik had eerste ook de Asus ROG Maximus Hero XI (Wi-fi) op mijn wensenlijstje staan, maar zag berichten (o.a. van Hardware Unboxed) over hoge VRM temps. Ik stoei al enkele jaren met mijn 9590 dus coole VRM's is een belangrijk topic voor mij deze keer ;)

Heb je tijdens je stressvollere tests ook gekeken naar de VRM temps? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Zoals undeepdiver aangeeft ben ik wel benieuwd naar de temps na een langere tijd Prime95. Na 45 min tot 1,5 uur zouden de temps volledig uitgevlakt moeten zijn. Dan is de AIO ook volledig op load temperaturen en kun je zien of de X62 de OC aan kan.

Wat is verder je airflow opzet (radiator voorin/top, welke fans in/out, positive pressure)?

Zeker mooie build!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 17:52
Lijkt me een zeer net resultaat. Zou je misschien wat screenshots kunnen delen van je load/idle/temps/vcore etc?