Ik heb een systeem met moederbord ASUS P8H67-M PRO. Monitor rechtstreeks aangesloten op moederbord (dus geen aparte videokaart).
Deze werkte jarenlang perfect.. Tot ik het systeem in een andere kast zette.. ineens geen beeld meer..
raar.. want dat kan toch niet aan de kast liggen (ook voeding is meeverhuisd)
Soms komt na vaak herstarten het beeld weer terug. Blijft dan ook weer een x-aantal keer goed werken.
Het leek er soms op dat de volgende zaken invloed hadden, maar later werkte dat dan weer niet:
- batterij van Moederbord tijdelijk verwijderd
- enkele keren opstarten zonder een monitor aan te sluiten
Het lijkt niet OS gerelateerd.. want ook opstartscherm niet zichtbaar.. gewoon helemaal niets.. monitor schiet nog niet eens aan
Sindsdien is Windows 10 instabieler (de keren dat ik wel beeld heb ).
Kan de oorzaak zijn (maar zoals hierboven aangegeven denk ik van niet; want ook geen opstartscherm)
of het kan een gevolg zijn (want vaak zonder monitor opgestart en weer uitgezet door stroom uit te zetten)
Het kan ook een indicatie zijn:
De laatste keer kreeg ik een kreeg ik een BSOD met de volgende melding: "stop code: MEMORY_MANAGEMENT"
al geprobeerd:
- videokaart ingestoken.. echter ook geen beeld via de video kaart
Helaas is het nu al heel lang niet gelukt om beeld te krijgen.
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Deze werkte jarenlang perfect.. Tot ik het systeem in een andere kast zette.. ineens geen beeld meer..
raar.. want dat kan toch niet aan de kast liggen (ook voeding is meeverhuisd)
Soms komt na vaak herstarten het beeld weer terug. Blijft dan ook weer een x-aantal keer goed werken.
Het leek er soms op dat de volgende zaken invloed hadden, maar later werkte dat dan weer niet:
- batterij van Moederbord tijdelijk verwijderd
- enkele keren opstarten zonder een monitor aan te sluiten
Het lijkt niet OS gerelateerd.. want ook opstartscherm niet zichtbaar.. gewoon helemaal niets.. monitor schiet nog niet eens aan
Sindsdien is Windows 10 instabieler (de keren dat ik wel beeld heb ).
Kan de oorzaak zijn (maar zoals hierboven aangegeven denk ik van niet; want ook geen opstartscherm)
of het kan een gevolg zijn (want vaak zonder monitor opgestart en weer uitgezet door stroom uit te zetten)
Het kan ook een indicatie zijn:
De laatste keer kreeg ik een kreeg ik een BSOD met de volgende melding: "stop code: MEMORY_MANAGEMENT"
al geprobeerd:
- videokaart ingestoken.. echter ook geen beeld via de video kaart
Helaas is het nu al heel lang niet gelukt om beeld te krijgen.
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?