Toon posts:

Advies voor Moederbord + Koeler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond forumers,

Ik wil graag de overstap maken naar een i9 9900K (EAN 675901703864) en daarbij een juist moederbord en een juiste koeler.

Nu twijfel ik tussen verschillende moederborden.
Namelijk de MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon AC (EAN 4719072595029), dit model is erg fijn en heb ik twee weken geleden ook aangeschaft voor een setup van een vriend van mij. Nu twijfel ik tussen de MSI en de Asus Rog Maximus XI Hero (EAN 4718017127707).. Wezenlijk zit hier zo’n 100 euro verschil tussen en staan beide erg goed aangeschreven..

Bij de setup van twee weken terug, hebben wij een be quiet! Dark Rock 4 aangeschaft (EAN 4260052186251) met deze enorme koeler op de MPG Z390, raak je 2 slots kwijt van je RAM.

Daar ik voor mijn huidige setup 4 x 8 GB heb en deze over wil zetten.. Ben ik bang dat het ook niet past.

Op de Asus Rog zitten de slots verder naar rechts, past het met deze koeler?

Ik begrijp dat de socket overeenkomt maar dat zegt niets over de fysieke / echte ruimte

Is het Asus mobo, de €100 meer waard?

Welke alternatieve koeler voor deze socktet raden jullie aan?

Voor de setup van laatst had in de Dark Rock 4,
Maar die is monsterend groot (2 ram slots kwijt)

Als alternatief, zou volgens mij de Scythe Mark 2 (EAN 4571225056418) ook moeten voldoen maar, hier ben ik niet zeker van.

De maximale geluidsproductie van deze is, 3 decibel hoger… Is dat erg hoorbaar denken jullie?

Of kennen jullie een alternatieve koeler, die op de MPG Z390 past, anders dan de Dark Rock 4, waarvan jullie zeker zijn dat ik mijn 4 RAM sloten kan gebruiken?

Ik draai virtuele machines op mijn PC en heb de 32 GB dus echt nodig 😊

Ik ben jullie alvast zeer erkentelijk voor de tijd en moeite!

Volgens mij heb ik alle vragen beantwoord die er zijn! Budget is niet per definitie een show stopper. Maar, als ik €100 kan besparen tussen de Asus en MSI moederbord, dan Sla ik dat natuurlijk niet af!

Alle reacties

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-01 22:23
Check even de compatibilty guide van be quiet hier https://www.bequiet.com/en/motherboardcheck

De Asus zou moeten kunnen, de msi heeft idd een conflict.

Maar tbh, ik zou voor een Gigabyte Z390 Auros pro (WiFi of van mijn part de master) gaan. Alles is goed op orde om een 9900k erop te zetten en te overlclocken, goede borden. Check de reviews maar, en goede prijs kwaliteitsverhouding. Overigens passen ook daar de be quiets op

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Enkel product, schopje naar CAA.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor je antwoord!
Ben geen fan van Gigabyte hardware. (Ziet er minder mooi uit, het oog wil ook wat!)

Heb een sterke voorkeur voor MSI of Asus.
De Asus is €100 duurder. Dus stiekem leun ik meer naar de MSI maar dan heb ik alternatieve koeler nodig. Weet dus alleen niet welke.

Weet jij welke er op past?
ExiZTeNcE schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:27:
Check even de compatibilty guide van be quiet hier https://www.bequiet.com/en/motherboardcheck

De Asus zou moeten kunnen, de msi heeft idd een conflict.

Maar tbh, ik zou voor een Gigabyte Z390 Auros pro (WiFi of van mijn part de master) gaan. Alles is goed op orde om een 9900k erop te zetten en te overlclocken, goede borden. Check de reviews maar, en goede prijs kwaliteitsverhouding. Overigens passen ook daar de be quiets op

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-01 22:23
Die msi moet je niet willen hebben, zeker niet met een 9900k en al helemaal niet als je hem wil overclocken. Temperaturen zijn vrij hoog en de stroomvoorziening is niet je van het.. iig niet voor een 9900k.
Kijk maar op.. https://nl.hardware.info/...ardig-benchmarks-vrm-test

Als je de gigabyte niet mooi vind, smaken verschillen natuurlijk, zou ik toch voor de asus gaan tbh.. al is het wel een bak geld.

Verwijderd

Topicstarter
ExiZTeNcE schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:17:
Die msi moet je niet willen hebben, zeker niet met een 9900k en al helemaal niet als je hem wil overclocken. Temperaturen zijn vrij hoog en de stroomvoorziening is niet je van het.. iig niet voor een 9900k.
Kijk maar op.. https://nl.hardware.info/...ardig-benchmarks-vrm-test

Als je de gigabyte niet mooi vind, smaken verschillen natuurlijk, zou ik toch voor de asus gaan tbh.. al is het wel een bak geld.
Hartelijk dank voor de info! Keuze is inmiddels gevallen op de Asus.
Pagina: 1