Laptop voor School en Gaming

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvs
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-08 16:12
Hallo Tweakers,

Ik heb voor school een laptop nodig waarop ik verslagen kan schrijven. Ook wil ik er af en toe een spelletje op kunnen spelen. Weet iemand voor deze prijsklasse een goeie laptop?

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil de laptop gebruiken voor school en er ook af en toe een spelletje zoals Fortnite of PUBG op speelbare setting spelen.

Wat is je budget?
Mijn Budget is max. €900,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik heb 5 dagen in de week school, dus ja hij gaat vaak mee. Maar ook als ik een dagje weg ben naar een vriend zal de laptop mee worden genomen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua merken heb ik geen voorkeuren. Ben eigenlijk helemaal nieuw in de laptop wereld en weet er ook niet zoveel van.

Ik zat zelf te denken aan de:
#ProductPrijsSubtotaal
1Lenovo IdeaPad 330-15ICH 81FK003XMH€ 704,65€ 704,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 704,65

Beste antwoord (via Mickvs op 17-01-2019 15:32)

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-09 14:24
Belangrijke notitie is hoe ik hem gebruik:
Ik neem de laptop nooit mee. Ik gebruik hem in huis en wilde geen desktop zodat ik ook aan de keuken tafel kan zitten.

Stevigheid: is voor mij prima. Het scherm is niet zo stevig als van een zakelijke laptop. Als je hem dichtklapt dan kan je de cover in duwen. Ook het scharnier is niet super stevig.
Wat wel stevig is is rond het toetsenbord. Je kunt goed je handen er op rusten en lekker typen. Mijn persoonlijke ervaring met een goedkope lenova ideapad is dat wanneer je typt je de hele laptop kon in duwen. Dit vind ik niet fijn en de Hp pavillion gaming heeft dat niet bij mij.

Toetsenbord verder prima, typt lekker zelfs. 2 puntjes: 1) de pijltjes toetsen zijn vreemd maar gebruik ik niet 2) de functie toetsen zijn (bij mij) niet echt responsive en soms moet ik vaker drukken om bijv het geluid uit te zetten.

Dan de speakers: die gebruik ik niet. als ik game zet ik een koptelefoon op.

Trackpad is ook niet super maar wel stevig. En wederom:ik gebruik deze niet maar een losse muis.
Batterij: geen idee zet hem standaard aan de oplader
Scherm (ips): mooi naar mijn idee. te weinig vergelijkings materiaal om te zeggen dat dit scherm beter of slechters is dan andere laptops. maar hij kijkt lekker.

waarom heb ik deze laptop gekozen? specs icm budget. Een laptop die ik alleen voor gaming gebruik met een 1050ti 8 gb en een i5.
Voor dergelijk geld (<1000) zal je consessies moeten doen. De vraag is welke zijn voor jou acceptabel.
Ik heb bewust voor de Hp gekozen en ben zeer blij met deze.
De min punten was ik van bewust & accepteer ik.
OOk de tweakers best buy heeft deze een keer gereviewed: misschien het bekijken waard

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankyfn126
Hi
Als je (een beetje) wilt gamen op een laptop en pugb wilt spelen zul je een grafische kaart gtx 1050 of gtx1050ti moeten nemen.
Betere grafische kaarten vallen waarschijnlijk buiten budget. Een 1050 speelt pugb op medium instellingen.

Verder min 8gb ram en min een i5

Als je die filters aan zet in de pricewatch krijg je zeker opties. Dan wordt het keuzes maken.

Ten aan zien van de Lenovo die je aandraagt. Zeker een optie vanwege de prijs. Maar zoals andere tweakers in het forum al aangegeven hebben; deze laptop is niet zo stevig en heeft een tn scherm.

Omdat je de laptop vooral mee wilt nemen lijkt mij het verstandig stevigheid van de behuizing als belangrijk onderzoekspunt mee te nemen.

Maar ervaring leert in deze prijsklasse een grafische kaart nemen betekent een minder sterke behuizing (in vergelijking tot zakelijke laptops)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou persoonlijk niet voor de 330 gaan, maar een iets beter apparaat kopen. Het moet degelijk zijn en een goed scherm hebben. In dit geval IPS en geen TN. De 330 is een budgetlaptop.

Kijk eens naar:
pricewatch: Medion Erazer Core P6605-i5-256F8 (Qwerty toetsenbord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
Nog even verder 😋
Ik (en veel tweakers) houd(en) van stevige laptops En dat zijn vaak zakelijke laptops.
Dit omdat ik mijn werklaptop elke dag mij neem.
Ik heb zelf dan ook 2 laptops. Een Dell zakelijk (lattitude) die lekker stevig is en een net een nieuwe hp pavillion gaming met 1050ti.
Die laatste is zeker fijn maar ik neem hem niet mee op reis. Aan de achterkant van het scherm kan je deze zeker indrukken.
Rond het toetsenbord wel heerlijk stevig.
Games spelen zeker goed. Als je daar meer vragen over hebt laat maar weten.
Ik heb ook nog een hp elitebook van tig jaar geleden die maar niet kapot te krijgen is. (Nu van mn vrouw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvs
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-08 16:12
@frankyfn126 Ja die HP Pavillion zag ik ook in de pricewatch maar er waren nog al wat negatieve reacties als het gaat om stevigheid en geluidsproductie. Wat is jou ervaring met deze laptop?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• frankyfn126
Belangrijke notitie is hoe ik hem gebruik:
Ik neem de laptop nooit mee. Ik gebruik hem in huis en wilde geen desktop zodat ik ook aan de keuken tafel kan zitten.

Stevigheid: is voor mij prima. Het scherm is niet zo stevig als van een zakelijke laptop. Als je hem dichtklapt dan kan je de cover in duwen. Ook het scharnier is niet super stevig.
Wat wel stevig is is rond het toetsenbord. Je kunt goed je handen er op rusten en lekker typen. Mijn persoonlijke ervaring met een goedkope lenova ideapad is dat wanneer je typt je de hele laptop kon in duwen. Dit vind ik niet fijn en de Hp pavillion gaming heeft dat niet bij mij.

Toetsenbord verder prima, typt lekker zelfs. 2 puntjes: 1) de pijltjes toetsen zijn vreemd maar gebruik ik niet 2) de functie toetsen zijn (bij mij) niet echt responsive en soms moet ik vaker drukken om bijv het geluid uit te zetten.

Dan de speakers: die gebruik ik niet. als ik game zet ik een koptelefoon op.

Trackpad is ook niet super maar wel stevig. En wederom:ik gebruik deze niet maar een losse muis.
Batterij: geen idee zet hem standaard aan de oplader
Scherm (ips): mooi naar mijn idee. te weinig vergelijkings materiaal om te zeggen dat dit scherm beter of slechters is dan andere laptops. maar hij kijkt lekker.

waarom heb ik deze laptop gekozen? specs icm budget. Een laptop die ik alleen voor gaming gebruik met een 1050ti 8 gb en een i5.
Voor dergelijk geld (<1000) zal je consessies moeten doen. De vraag is welke zijn voor jou acceptabel.
Ik heb bewust voor de Hp gekozen en ben zeer blij met deze.
De min punten was ik van bewust & accepteer ik.
OOk de tweakers best buy heeft deze een keer gereviewed: misschien het bekijken waard
Pagina: 1