Toon posts:

welk cpu en board kan ik het best kopen.

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik wil een nieuwe cpu en niwuwe board kopen. Welke kan ik volgens jullie het beste kopen? En is de Athlon 1200 makkelijk over te klokken?

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Je wilt dus denk ik voor AMD gaan?
AMD kun je altijd best ver overklokken.
En ja een AMD Athlon 1200 is zeker goed over te klokken, het hangt er ook van af welke core je hebt. Een AXIA core schijnt goed te zijn. Verder zou ik kiezen voor een Abit, Asus, MSI bord, gewoon omdat het goede, stabile borden zijn. Dan blijft nog de vraag of dat je DDR geheugen wilt of niet. DDR mobo's zijn wat duurder, maar er kan sneller geheugen in. Persoonlijk zie ik het nut van DDR nog niet echt in, ik gebruik gewoon 133 mhz SDRAM, en dat bevalt voorlopig goed.

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[search=nieuw cpu mobo]
Je zoekactie naar 'nieuw cpu mobo' leverde 1208 resultaten op. Resultaten 1 - 50.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Hoe hoger de AMD die je koopt, hoe lager je hem kan overclocken... multiplier gaat geloof ik niet hoger dan 14 :( Als je em voor het overclocken koopt dan moet je heel goed letten op de koeling in de kast en op de cpu, die AMDs worden namelijk ontzettend snel te warm. Dat is niet erg als je niet overclocked, maar als je dat wel doet dan wordt ie onstabiel. (63 graden op 1GHZ doet het hier prima, 58 graden op 1,1 vindt ie niet lekker.... Ga mooi een dragon orb kopen >:) Ok, is niet de beste koeler maar ziet er leuk uit en maakt niet zoveel herrie als de Delta's :) )

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Als je een AMD gaat kopen, koop er dan wel een ASUS bord bij met een VIA chipset (iets van ASUS A7V ofzo, hier heb ik goeie ervaring mee). Het bord is het belangrijkste van een AMD systeem... Als dees nie stabiel is kun je t wel schudden.

suc6

Verwijderd

MSI KT266 Pro en een ThermoEngine om te beginnen op een 1Ghz Axia.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:48

Arno

PF5A

Zoals in de FAQ hierboven staat, willen we "wat moet ik kopen" topic niet meer op GoT, sorry

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.