Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

CV-Ketel storing AWB Thermomaster 3hr 28T

Pagina: 1
Acties:

• Redbaard
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 15-04 12:42
We hebben sindskort een huis met een ketel. Voordat we hier intrekken zijn we flink aan het verbouwen.
De ketel die er nu hangt is een CW4 ketel van het merk AWB, Thermomaster 3hr28t. Ongeveer 15-16 jaar oud.
Het ligt dus voor de hand om deze te vervangen, maar wellicht is mijn storing vrij simpel op te lossen.

Ik krijg namelijk de storingscode F14 als ik warm water uit de kraan wil. De radiatoren worden prima verwarmd. Als ik de maximaal thermostaat reset, en de ketel opnieuw aanzet doet deze het weer prima. Totdat je weer warm water uit de kraan haalt. De druk lijkt op te lopen en dan stopt ie ermee.

Hopelijk weet iemand hier wat dit kan zijn. We zijn ook met de badkamer bezig en het betreffende leiding werk, dus zou ook daar aan kunnen liggen alleen het kan dus ook de ketel zijn.

Mocht ik de ketel toch kunnen vervangen, kan ik dan gewoon weer een CW4 ketel nemen? Zat zelf te kijken naar de Ramea tzerra ace 28c cw4. Het betreft een woning met puntdaken die alleen op de begane grond geschakeld zijn. 160m2.

• Redbaard
Yes, daar kwam ik ook op uit. De makkelijke dingen zoals die maximaal thermostaat resetten heb ik gedaan, radiatoren staan open en de pomp in stand 3 gezet. Vroeg me af of het probleem sowieso in de ketel zit of dat het bijvoorbeeld ook ergens anders in kan zitten

• Redbaard
Ontluchters bovenop de ketel werkte niet goed. Opgelost!

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True