Hardcore Carplay gebruiker hier.. Ja ik zou er wel een auto op selecteren. Bij mijn huidige auto nooit op gelet, maar die heeft het gelukkig. Ik heb ook altijd een kabeltje in mijn tas zitten voor als ik in een andere auto zit die het eventueel heeft. Altijd een gemis als ik in een auto zit met normaal scherm, maar geen carplay.
Ik gebruik het voor vrijwel alles.
Spotify en Pocketcast voor muziek. Wissel regelmatig tussen Waze, maps en flitsmeister. Niet echt een voorkeur tot nu toe. Maps doet het iets beter op mijn dagelijkse route. Maar vindt waze een fijne navigatie. En flitsmeister het grote voordeel dat hij (nog) je snelheid aangeeft op het scherm. Dan zie je pas hoe snel je daadwerkelijk rijdt.
Daarnaast whatsapp vindt ik bij Carplay ook een groot voordeel. Ik heb Android Auto gehad, kan me herinneren dat het helemaal niet werkte of niet lekker. Staat me even niet meer bij, is al een paar versies terug. Maar met Carplay is whatsapp meer dan prima te gebruiken.
Nog een ander voordeel. Vroeger hing mijn telefoon elke nacht aan de oplader op het nachtkastje. Nu hij toch elke heen en terugweg aan de oplader hangt hoef ik er nooit meer naar om te kijken, en is hij altijd opgeladen!
Het enige nadeel waar ik tegenaan loop is dat alle bluetooth verbindingen verbroken worden. Hierdoor werkt mijn werktelefoon niet meer via de auto. Maar Carplay is een te groot voordeel om weer terug te gaan naar bluetooth.
[
Voor 3% gewijzigd door
Aksnes op 16-01-2019 22:08
]