iOS Youtube app wil vaak niet verbinden met Chromecast Ultra

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02 14:25
Hallo allemaal. Ik heb een probleem. Mijn iPad wil sinds ik hem heb geupdate naar iOS 12 vaak niet verbinden met mijn Chromecast Ultra vanuit de Youtube app en deze app is de enige die moeilijk doet. Als ik dat vanuit Netflix doe of NPO Start dan werkt 't prima maar in de Youtube app moet ik verscheidene pogingen ondernemen voor het lukt (meestal raakt mn geduld al op na de 7e poging). Het maakt niet uit op welke frequentie band ze zitten op het wifi netwerk want zelfs al zitten ze beide op de 5 ghz netwerk, hij vertikt 't gewoon, terwijl m'n telefoon zonder moeite verbinding maakt terwijl ie op de 2.4ghz band zit. Ik snap hier geen ene jota van waarom dit gebeurt dus vraag ik 't hier, al weet ik niet of m'n topic hier wel thuis hoort. Bij voorbaat sorry als deze topic verkeerd geplaatst is maar ik hoop dat iemand me kan helpen hier.

Device informatie

Device 1
Brand: Apple
Model: iPad Air 2
iOS version: 12.1.0
Youtube app version: 14.01.10

Device 2
Brand: LG
Model: Nexus 5X
Android version: 8.1.0
Youtube app version: 14.01.51

Heb een video van het probleem geupload: YouTube: Youtube doesn't want to connect to Chromecast

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04:36
Deze volg ik even. Ik heb sinds kort (update Youtube app?) precies hetzelfde op mijn iPad, en soms ook op m'n iPhone X. Alles draait op laatste updates. Ik switch dan soms even naar de Google Home-app, kijk of daar de Chromecast zichtbaar is (en dat is hij altijd) en heropen dan de Youtube-app, dan lijkt het sneller goed te gaan. Maar het kost alsnog wel 5-6 pogingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als het wel werkt in andere apps, dan lijkt me dat het probleem in de YouTube app zit. Heb je al een bugreport ingestuurd?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
Daedalus schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:38:
Als het wel werkt in andere apps, dan lijkt me dat het probleem in de YouTube app zit. Heb je al een bugreport ingestuurd?
Ja, al kan je ze niet direct benaderen. Ik heb bij de Google community al een thread gepost maar daar is nog geen antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Sahri schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:06:
[...]

Ja, al kan je ze niet direct benaderen. Ik heb bij de Google community al een thread gepost maar daar is nog geen antwoord op.
Je kunt in de YouTube app rechtsboven onder “Help & Feedback” een bug report achterlaten. Dan komt het waarschijnlijk sneller bij de juiste mensen terecht :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
jakob558 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:14:
Deze volg ik even. Ik heb sinds kort (update Youtube app?) precies hetzelfde op mijn iPad, en soms ook op m'n iPhone X. Alles draait op laatste updates. Ik switch dan soms even naar de Google Home-app, kijk of daar de Chromecast zichtbaar is (en dat is hij altijd) en heropen dan de Youtube-app, dan lijkt het sneller goed te gaan. Maar het kost alsnog wel 5-6 pogingen..
Heb jij ook de Chromecast Ultra of de gewone? In geval van het laatste: welke generatie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik heb er nauwelijks last van. Heel soms weigert Netflix verbinding te maken, snelste oplossing is dan gewoon de app killen en opnieuw starten, dan lukt het meestal wel. Heb je dat geprobeerd?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04:36
Sahri schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:17:
[...]

Heb jij ook de Chromecast Ultra of de gewone? In geval van het laatste: welke generatie heb je?
Ik heb de 2nd Gen Chromecast. Probleem doet zich enkel voor in de YouTube app, dus lijkt daarin te zitten. Helemaal killen en opnieuw starten werkt ook pas na de 5/6e keer. Bug report al ingestuurd, nu afwachten denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molukker
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 08:50
Dat zal het dus zijn, dit heb ik ook op mijn iPhone X. Bij het klikken op de chromecast in het "chromecast logo" veranderd hij in paar seconden van wit naar rood en dan weer terug naar wit. Alsof iets het blokkeert, op mijn vriendin haar iPhone 7 Plus geen problemen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:54
Nvm niet goed gelezen. Ik heb ditzelfde probleem maar dan met Ziggo Go app. Lijkt dus echt appspecifiek te zijn.

[ Voor 146% gewijzigd door Alekz87 op 21-01-2019 13:16 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
Tsjipmanz schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:01:
Ik heb er nauwelijks last van. Heel soms weigert Netflix verbinding te maken, snelste oplossing is dan gewoon de app killen en opnieuw starten, dan lukt het meestal wel. Heb je dat geprobeerd?
Meerdere keren met wisselende resultaten. De ene keer werkt 't, de andere keer niet maar deze truc werkt vaker niet dan wel. Maar nu open ik als t weer gebeurt -net zoals @jakob558 het doet- de Google Home app, switch terug naar Youtube en dan werkt het wel.
Pagina: 1