Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Allereerst wil ik mij verontschuldigen voor de ongebruikelijke topictitel, want ik kan dit niet in maximaal 60 tekens uitleggen.
Ik heb een Samsung Galaxy S8+ met Android 8.0, maar dit kan ook voor andere apparaten werken indien er een oplossing is gevonden.

Mijn situatie:
Ik ben "motovlogger" en wil beter geluid uit mijn motor krijgen door audio onder het zadel op te nemen. Dit doe ik met een externe microfoon, naar een TRRS splitter.
Afbeeldingslocatie: https://www.scansound.com/media/catalog/product/cache/1/image/17a37227ebd14519f5d5913925e52c9c/s/p/sptm2-splitter-adapter-cable-curved-900-min.jpg
Zo'n ding dus.

Nu, het opnemen van geluid is geen probleem, maar dan heb ik geen muziek of Waze onderweg, en dat is toch wel sneu.
Ik heb trouwens ook een extra gsm, een Galaxy S4 mini, die ik ook op de 3.5mm jack kan aansluiten en daarmee kan opnemen, maar 2 smartphones op de motor houden is teveel van het goede.
Tevens is de opnamekwaliteit van de S4 mini ronduit vreselijk, terwijl dit op de S8+ perfect klinkt.

Een app die wél werkt, maar niet op de manier zoals ik wil is: ASR (link naar Google Play pagina)

Die neemt mooi op (+1), Ik kan Waze en muziek luisteren (+1) maar het probleem is dat de input (motorgeluid) ook door wordt geleid naar mijn bluetooth headset in mijn helm, terwijl ik de optie "listen while recording" (listen to the recorded audio on headphones while recording) uit heb gezet (-1). Ook neemt die het geluid van Waze en muziek op wat niet de bedoeling is :') (-1)

Komen we dus weer uit op 0 punten in functionaliteit :+

Mijn vraag is dus:
Bestaat er een app die:
- Enkel externe microfoon opneemt (via verloopstukje hierboven getoond)
En:
- Tegelijk Waze en muziek naar mijn bluetooth headset kan sturen?

Alvast bedankt voor het mee helpen zoeken :)

EDIT:
- Ik gebruik musicolet, en daar kan ik nu toch de "audio focus" aanpassen tot level 1 (muziek blijft spelen zelfs al zijn er andere apps die het willen sluiten of pauzeren) dus dat is al nummer 1 opgelost.

Probleem dat nog over blijft is het routen van audio per app naar de bluetooth headset.
(halve) oplossing nummer 2: de app audiorouter kan dit wel doen, maar het probleem is dat deze niet automatisch naar bluetooth schakelt. De app moet dus altijd handmatig gestart worden en daarna moet ook nog de gewenste output aangeklikt worden.

[ Voor 14% gewijzigd door CDA441 op 16-01-2019 18:31 ]

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Beste antwoord (via rens-br op 17-01-2019 09:36)

• CDA441
OPGELOST!

Zie dit komt er nu van, ben ik op zoek naar een oplossing en wil ik Tweakers inschakelen, kom ik uiteindelijk zelf op een eenvoudigere oplossing! :')

Samsung heeft een app genaamd 'smartthings', waarop je een standaard audio output kan selecteren (deze had ik dus vroegah uitgeschakeld).

Nu, via dat paneel kan je ten alle tijde die audio output aanpassen naar wens. Tevens heb ik ook de SoundAssistant app (ook van Samsung) geïnstalleerd die ook een enkele bepaalde app kan schakelen naar wens, losstaande van de standaard audio-output die is geselecteerd.

Wat blijkt?
- Ik kan blijven waze en muziek luisteren via mijn bluetooth headset (en tevens ook nog eens bellen)
- mijn voice recorder neemt audio op via de splitter naar externe microfoon
- enkel het geluid van de externe microfoon wordt opgenomen

De oplossing is dus:
- Samsung SmartThings
- Samsung SoundAssistant

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
OPGELOST!

Zie dit komt er nu van, ben ik op zoek naar een oplossing en wil ik Tweakers inschakelen, kom ik uiteindelijk zelf op een eenvoudigere oplossing! :')

Samsung heeft een app genaamd 'smartthings', waarop je een standaard audio output kan selecteren (deze had ik dus vroegah uitgeschakeld).

Nu, via dat paneel kan je ten alle tijde die audio output aanpassen naar wens. Tevens heb ik ook de SoundAssistant app (ook van Samsung) geïnstalleerd die ook een enkele bepaalde app kan schakelen naar wens, losstaande van de standaard audio-output die is geselecteerd.

Wat blijkt?
- Ik kan blijven waze en muziek luisteren via mijn bluetooth headset (en tevens ook nog eens bellen)
- mijn voice recorder neemt audio op via de splitter naar externe microfoon
- enkel het geluid van de externe microfoon wordt opgenomen

De oplossing is dus:
- Samsung SmartThings
- Samsung SoundAssistant