Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:22
Hallo allemaal,
Mijn huidige pc heb ik al zo'n 3 jaar nu, en begint toch een beetje zijn kuren te tonen. Dus ik ben alvast aan het zoeken wat ik hierna wil. Hier de link naar mijn huidige build.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, waarschijnlijk wil ik ook gaan streamen, nier "professioneel" maar gewoon voor de leuk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het systeem gaan bouwen wanneer ik de belastingaangifte heb gedaan, aangezien ik dan geld krijg. Hoeveel dat gaat worden weet ik nu nog niet (duh) 8)7
Maar zeg zo'n soepele 800 euro totaal.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De componenten die ik mee wil nemen zijn een 250gb 860 evo 2,5" ssd, een 2tb 3,5" hdd, en mijn cryorig h7. Ook wil ik een nieuwe case, maar reken deze maar niet mee in de prijs omdat ik nog niet helemaal weet wat ik voor case wil. Daarbij heb ik een coolermaster gm450 bronze voeding van, je raadde het misschien al, 450W, met een atx form factor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na een onaangename aanvaring met de gigabyte vega 56 die constant uitviel en problemen gaf graag geen gigabyte meer. AMD of intel maakt niet uit, evenals AMD of nvidia.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua moederbord graag uATX of ITX, aangezien ik atx te groot vind. Met m.2 sloten graag. Ook gebruik ik alle 6 de usb poorten aan de achterkant. Dus graag ook een moederboard met 6 (of meer) usb poorten. usb 2 of 3 maakt me niet uit.

Ga je overklokken?
Ik wil wel graag de mogelijkheid hebben om later over te kunnen klokken, dus wel graag een Z370/90 moederbord, ook als de gekozen cpu niet overklokbaar is. Dit omdat als ik dan wél wil overclocken, ik niet een nieuw moederbord hoef te kopen, maar alleen een nieuwe cpu.

Wat verwacht je van ons?[i]
Hulp. :+

De producten die ik mee wil nemen staan niet vast, ik sta open voor veranderingen aan de voeding/cpu cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:47
3 jaar?, zal wel bijna 5 jaar oud zijn neem ik aan. 3 jaar geleden zaten we met Skylake.
Als de voeding ook een jaar of 5 is dan kan je deze beter vervangen. Zo geweldig is de kwaliteit niet.

Gezien het budget ligt een systeem van Ryzen 5 2600, B450M, 16GB DDR4 3000, RX 580 voor de hand. Kijk eens in andere topics wat er voor dat budget wordt samengesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:35

Tribits

Onkruid vergaat niet

Is het niet zinvol om te kijken of je de kuren die je huidige systeem vertoont kan achterhalen? Over het algemeen moet een drie jaar oud systeem toch geen probleem zijn. Ik heb hier zelf vijf systemen uit die generatie staan (vier a vijf jaar oud) en die draaien allemaal nog als een zonnetje. Als je courante hardware koopt zal je er zeker een flinke stap op vooruit gaan qua prestaties, maar daar tel je dan ook wel een aardig bedrag voor neer terwijl je misschien je huidige beeld draaiend kan houden met een tweedehands moederbord. Heeft tevens als voordeel dat je de oude componenten nog kan verkopen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
Uszka schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:33:
3 jaar?, zal wel bijna 5 jaar oud zijn neem ik aan. 3 jaar geleden zaten we met Skylake.
Als de voeding ook een jaar of 5 is dan kan je deze beter vervangen. Zo geweldig is de kwaliteit niet.

Gezien het budget ligt een systeem van Ryzen 5 2600, B450M, 16GB DDR4 3000, RX 580 voor de hand. Kijk eens in andere topics wat er voor dat budget wordt samengesteld.
Ja de onderdelen zelf zijn al zo'n vijf jaar oud, maar ik heb het 3 jaar geleden gekocht. Toendertijd wou ik een pc waar ik "gewoon" op kon gamen. Nu wil ik wel iets krachtigers, aangezien 144hz steeds toegankelijker wordt voor budget/mid range gamers. Bovendien wil ik niet over 3 jaar wéér moeten (is een groot woord maar toch) upgraden.

Is een 2600+580 wel genoeg voor 1080p 144hz? Ik dacht dat dit op high/ultra dit niet boven de 80 uit komt in de meeste games?

Een 2600, asrock b450m, en corsair vengeance 16gb 3000mz samen kosten zo'n €350 à €360. Paar dit met een 580 en je zit op €600. Is het voor ca €150 meer niet verstandiger om een rtx 2060 te nemen?

Zelf zat ik te denken aan een 8400/8600k met een rtx 2060 of iets gelijkwaardigs.
Tegen de tijd dat ik het nieuwe systeem ga samenstellen is er ook al sprake van AMD's navi, en afhankelijk van de prestaties koop ik de 2060, 1160 (als dat daadwerkelijk uitgebracht gaat worden) of een navi kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
Tribits schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:58:
Is het niet zinvol om te kijken of je de kuren die je huidige systeem vertoont kan achterhalen? Over het algemeen moet een drie jaar oud systeem toch geen probleem zijn. Ik heb hier zelf vijf systemen uit die generatie staan (vier a vijf jaar oud) en die draaien allemaal nog als een zonnetje. Als je courante hardware koopt zal je er zeker een flinke stap op vooruit gaan qua prestaties, maar daar tel je dan ook wel een aardig bedrag voor neer terwijl je misschien je huidige beeld draaiend kan houden met een tweedehands moederbord. Heeft tevens als voordeel dat je de oude componenten nog kan verkopen.
Sorry, mijn fout, het zijn nietecht kuren. Hij presteert prima, maar ik merk dat ik steeds meer ga multi tasken. Discord, meerdere tabbladen, whatsapp, CAM, en dergelijken tijdens het gamen telt toch lekker op voor de cpu load. Het is niet rampzalig oid, vandaar dat ik in juni/juli pas daadwerkelijk wil gaan bouwen.

Ik heb gekeken naar een i7-4770k/90k maar omdat ik een h moederbord heb kan ik die niet overclocken en aangezien ik dan toch een nieuw/tweedehands moederbord moet kopen kan ik netzogoed voor nieuw gaan. Ik ga ook zeker de huidige hardware verkopen als ik een nieuw systeem ga bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Pimmetjuuh schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:34:
[...]

Sorry, mijn fout, het zijn nietecht kuren. Hij presteert prima, maar ik merk dat ik steeds meer ga multi tasken. Discord, meerdere tabbladen, whatsapp, CAM, en dergelijken tijdens het gamen telt toch lekker op voor de cpu load. Het is niet rampzalig oid, vandaar dat ik in juni/juli pas daadwerkelijk wil gaan bouwen.
Blijft bij mij nog een beetje de vraag in welk opzicht het een high refreshrate PC moet zijn: welke games, welke resolutie en welke refreshrate wil je halen? Gezien de rest van de software die je draait lijkt een AMD het meest logisch, maar als je recente games hebt waar je het maximale aantal FPS uit wilt persen op een niet al te hoge resolutie is Intel een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
Tribits schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:58:
....Heeft tevens als voordeel dat je de oude componenten nog kan verkopen.
Hoeveel denk je dat ik voor het moederbord, ram, cpu + stock cooler, en gpu krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
Tribits schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:40:
[...]

Blijft bij mij nog een beetje de vraag in welk opzicht het een high refreshrate PC moet zijn: welke games, welke resolutie en welke refreshrate wil je halen? Gezien de rest van de software die je draait lijkt een AMD het meest logisch, maar als je recente games hebt waar je het maximale aantal FPS uit wilt persen op een niet al te hoge resolutie is Intel een betere keuze.
1080p 144hz is mijn doel, gewoon omdat ik dan meer speling heb, al helemaal nu nvidia adaptive sync ondersteund. Games die ik speel zijn, op dit moment, overwatch, rocketleague, en CoD. Maar ik ben eigenlijk meer van de story games, zoals The Witcher, Shadow of War, ME: andromeda. Dus die games wil ik ook kunnen runnen, hoeft niet op 144 fps, want dat is wel erg veel gevraagd, maar in iedergeval makkelijk boven de 60fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Pimmetjuuh schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:41:
[...]

Hoeveel denk je dat ik voor het moederbord, ram, cpu + stock cooler, en gpu krijg?
Dat zal je denk ik toch zelf uit moeten zoeken aangezien prijsbepalingen tegen het DAA beleid in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
Tribits schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:44:
[...]

Dat zal je denk ik toch zelf uit moeten zoeken aangezien prijsbepalingen tegen het DAA beleid in gaan.
Oh, niet gezien, foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ik weet trouwens niet of het binnen je budget gaat vallen, maar ik denk dat het sowieso wel lonend is om even af te wachten wat de RTX2060 qua prijs gaat doen als die wat algemener/langer beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
Beste tweakeraars,

Waar heb je hulp bij nodig?
Ik wil over een aantal maandjes (zeg om en nabij juli) mijn pc upgraden. ATM heb ik een 4460 met een 960 4gb. Mijn huidige pc heb ik begin 2016 in elkaar gezet.
Graag wil ik nú (ca juli dus) wat meer uitgeven dan over 2 jaar weer een upgrade te moeten doen.
Zelf ben ik op deze twee builds uitgekomen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-9600K Boxed€ 279,-€ 279,-
1MSI MAG Z390M Mortar€ 149,85€ 149,85
1MSI GeForce RTX 2060 GAMING Z 6G€ 416,-€ 416,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 96,90€ 96,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 941,75

en

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 155,90€ 155,90
1MSI B450M Mortar€ 90,95€ 90,95
1MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC€ 376,-€ 376,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 88,-€ 88,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 710,85

Dit zijn alle componenten die ik nodig heb. De cryorig h7 die ik nu heb neem ik mee naar de volgende build, evenals de 80+ bronze psu van 450W en mijn opslag.

Wat is je budget?
Gelieve tussen/rond het budget van bovenstaande lijsten te blijven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen gigabyte, slechte ervaringen mee gehad. Ik heb nu een MSI board en gpu, daar ben ik erg tevreden mee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voornamelijk gaming en wat streamen. Maar streamen staat lager op het lijstje dan de fps. Ik speel op 1080p 60hz en wil uiteindelijk naar 1080p 144hz. Met minimaal 60hz op minimaal high settings. Ik ben een erg grote fan van AAA games, maar speel ook veel minder eisende games als Overwatch en Rocket league.

Waar ik tussen twijfel is of ik voor een:
i5 9600k met RTX 2060,
i5 9600k met GTX 1660 ti,
r5 2600 met RTX 2600 of een
r5 2600 met GTX 1660 ti moet gaan.

Volgens https://www.gpucheck.com/ zal ik met een 9600k en een 1660ti een hogere framerate hebben dan met de 2600 met 2060.

Na zoveel denken en zoeken en vergelijken en denken etc etc etc begin ik langzaam gek te worden 8)7.
Is de meerprijs van 9600k en rtx 2060 het waard? Of zal ik meer waard voor mijn geld krijgen als ik, zeg, voor de r5 2600 met de 2060 ga.

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Mvg,

Pim

EDIT: Overclocken vindt ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rond die tijd komt er een Ryzen update uit en zal het aanbod verschillen.
Misschien handig om tegen die tijd een topic te lanceren?
Welke voeding neem je mee, merk en type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:23
Aangezien ik zelf nog over een gruwelijk oude CPU en GPU beschik, geen advies daar.

Ik twijfel echter wel of de voeding van 450W voldoende is.
Vanwege mijn verouderde systeem ben ik op zoek naar een GPU upgrade en volgens mij (kan het fout hebben) is de RTX 2060 op piek belasting aardig boven de 200W, dan blijft de marge op je voeding erg klein of zelfs te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
Rond die tijd komt er een Ryzen update uit en zal het aanbod verschillen.
Misschien handig om tegen die tijd een topic te lanceren?
Welke voeding neem je mee, merk en type?
Ja klopt, maar ik betwijfel of de 3600 de 9600k evenaart in gaming performance.

Mijn psu is de cooler master g450m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
Hallo allen,

Ergens eind deze maand/begin volgende maand wil ik een nieuwe pc bouwen. Ik twijfel tussen de r5 2600 met een RTX 2060 of de i5-9600k met 1660ti. Ik ga op 1080p gamen en ga wellicht naar de 144hz.

De totale build kosten van de 9600k met 1660ti zijn zo'n 90 euro hoger dan de r5 2600.

Waar kan ik beter voor gaan?

Mvg,
Pim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 22:23

Vidra

Vragen?

Welke games speel je?
Welke monitor heb je nu of ben je van plan om te gaan kopen? Zit er nog een mogelijkheid in dat je naar 1440p gaat?

Welke andere hardware (RAM, voeding, kast, moederbord, SSD, etc.) wil je aanschaffen bij je nieuwe pc?

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Pimmetjuuh je bent al bijna 5 maanden wat topics aan het posten over "welke GPU moet ik". Allen bloeden een beetje dood omdat....?

Pak eens wat andere topics erbij; kijk naar de topicstart en maak zelf ook eens een goed, duidelijk & heldere topicstart zodat "basale zaken" zoals @Vidra aangeeft, al door jou beschreven zijn.

Pak ook eens wat benchmarks erbij van de builds die je in je hoofd hebt; ik durf ongeveer wel te gokken welke je zou moeten kopen maar het is uiteindelijk niet mijn portomonnee die wel/niet 90 Euro extra/minder hoeft uit te geven :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
Vidra schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:23:
Welke games speel je?
Welke monitor heb je nu of ben je van plan om te gaan kopen? Zit er nog een mogelijkheid in dat je naar 1440p gaat?

Welke andere hardware (RAM, voeding, kast, moederbord, SSD, etc.) wil je aanschaffen bij je nieuwe pc?
Gewoon wat casual gaming, net NO man's sky gekocht (na 3 jaar een erg goed spel geworden). Verder wat Apex, Overwatch, Rocket league, enige call of duty. Maar ik wil ook bijvoorbeeld cyberpunk 2077, en wat grafisch zwaardere games spelen.

Beide monitoren die ik nu heb zijn de LG 24mp68vq, ik heb alleen de 75hz niet voor elkaar gekregen, wellicht omdat ik een HDMI naar DP kabel heb ipv alleen normaal HDMI.

Waar ik graag naartoe zou willen is de MSI optix MAG241c of iets soortgelijks. Of wellicht de Samsung LC27JG50QQU Maar dat is geen prioriteit voor nu, wel fijn om mocht ik het willen niet te hoeven upgraden.

De builds waar ik tussen twijfel zijn:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 130,95€ 130,95
1MoederbordenMSI B450M Mortar€ 97,-€ 97,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2060 GAMING Z 6G€ 406,-€ 406,-
1BehuizingenRaijintek Styx Classic Zwart€ 82,50€ 82,50
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 49,90€ 49,90
4Ventilatorenbe quiet! Pure Wings 2, 120mm€ 7,74€ 30,96
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 73,-€ 73,-
1VoedingenCorsair SF600 (2018)€ 111,-€ 111,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 981,31

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-9600K Boxed€ 249,88€ 249,88
1MoederbordenASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/AC€ 190,-€ 190,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Ti Armor 6G OC€ 295,-€ 295,-
1BehuizingenFractal Design Node 304 Wit€ 74,75€ 74,75
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 49,90€ 49,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 73,-€ 73,-
1VoedingenCorsair SF600 (2018)€ 111,-€ 111,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.043,53

Bedankt voor je reactie :D

[ Voor 1% gewijzigd door Pimmetjuuh op 22-05-2019 18:44 . Reden: Samsung monitor toegevoegd als alternatief voor de MSI ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
MAX3400 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:26:
@Pimmetjuuh je bent al bijna 5 maanden wat topics aan het posten over "welke GPU moet ik". Allen bloeden een beetje dood omdat....?
Dat is omdat ik het uit blijf stellen 8)7
Ik heb het eigenlijk niet nodig, want het zijn "maar" spelletjes. Maar het is toch erg fijn om fatsoenlijk te kunnen gamen. Ook omdat ik nog voor mezelf niet helemaal een budget vast heb, en nog een aantal dingen niet zeker weet. 1440p is fijn, maar niet nodig. 144hz is fijn, maar ook niet nodig. Maar als er een goede deal te vinden is hoop ik daar natuurlijk wel van mee te kunnen pikken.
Pak ook eens wat benchmarks erbij van de builds die je in je hoofd hebt; ik durf ongeveer wel te gokken welke je zou moeten kopen maar het is uiteindelijk niet mijn portomonnee die wel/niet 90 Euro extra/minder hoeft uit te geven :)
Dat is het ding dus een beetje, ik heb voorheen de site gpucheck.com gebruikt. Om er toch via een benchmark van een groot techchannel er achter te komen dat gpucheck niet zo accuraat is.
Op youtube zijn er weinig 9600k met 1660ti benchmarks te vinden die dezelfde games gebruiken als de 2600 met rtx 2060.
Pak eens wat andere topics erbij; kijk naar de topicstart en maak zelf ook eens een goed, duidelijk & heldere topicstart zodat "basale zaken" zoals @Vidra aangeeft, al door jou beschreven zijn.
Ik dacht dat ik die in de vorige topics al wel duidelijk had gemaakt?
ik durf ongeveer wel te gokken welke je zou moeten kopen
Welke zou jij dan kiezen? En waarom?

Bedankt voor je reactie :) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Pimmetjuuh op 22-05-2019 22:55 . Reden: Laatste alinea erbij geschreven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
Dus wij moeten dan je vorige topics gaan doorzoeken op wat je zoekt? Je verwacht hulp maar wilt zelf niet meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
legendareN schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:23:
Dus wij moeten dan je vorige topics gaan doorzoeken op wat je zoekt? Je verwacht hulp maar wilt zelf niet meewerken.
Niet wat ik zeg, als je in de topic kijkt zie je wat ik wil kopen. Dat heb ik gereageerd op @Vidra.

Mag ik vragen wat je wil bereiken met zo'n reactie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joey_RTLX
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-09 09:00
R5 2600 met een rtz 2060 is beter game perfomance. Aangezien de ryzen 5 2600 niet bottleneckt met de rtx 2060. De 1660ti is een stukje langzamer en haal je uiteindelijk niet het volledige uit je pc en je budget.

Maar ook kun je bij ryzen met een simpele bios update nog een 3rd gen ryzen toevoegen en dus meer upgrade baarheid. Bij intel is het altijd maar de vraag.

Joey van der Houven

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Pimmetjuuh schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:29:
[...]
Niet wat ik zeg, als je in de topic kijkt zie je wat ik wil kopen. Dat heb ik gereageerd op @Vidra.
Ik snap zijn opmerking wel, want jij zegt
Pimmetjuuh schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:42:
[...]
Jij kiest ervoor steeds een nieuw topic te openen, dus zul je ook steeds het héle verhaal opnieuw moeten uittypen. Je kunt niet verwachten dat anderen alle vorige topics gaan doorlezen.

Uitstellen is niet erg, maar je had het jezelf makkelijker gemaakt als je in 1 topic was gebleven. Scheelt jou typwerk ;).

Om je werk te besparen heb ik al je topics van 2019 samengevoegd. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
@br00ky ik snap hem ook, vond alleen de toon n beetje onnodig. Bedankt voor de samenvoeging! :D

@JoeyvdHouven123 Ah, bedankt voor je toevoeging, ik denk inderdaad dat ik voor de ryzen optie ga. Ik wacht ook de keynote van amd de 27e af, wellicht dat het geheel dan duidelijker wordt.

Maar is het ook niet zo dat de 9600k een hogere ipc heeft waardoor de framerate weer hoger word en wellicht het verschil tussen 1660ti en 2060 compenseert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joey_RTLX
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-09 09:00
@Pimmetjuuh verschil zal nog steeds merkbaar zijn. Overigens is een vega 56 ook een erg goede keuze. Is sneller als de 1660ti/2060. Maar wel 2gb meer Vram en dus voor de vram instensieve games stuk sneller

Joey van der Houven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:17
Gemiddeld genomen is een 2060 wel sneller dan een Vega 56, ook op vram intensieve 4k resolutie.
Bv: https://www.techpowerup.c...TX_1660_Ventus_XS/27.html

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 23-05-2019 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mitsumark schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:43:
Gemiddeld genomen is een 2060 wel sneller dan een Vega 56, ook op vram intensieve 4k resolutie.
Bv: https://www.techpowerup.c...TX_1660_Ventus_XS/27.html
2060 ipv 1660

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-09 10:02
Pimmetjuuh schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:43:
[...]

1080p 144hz is mijn doel, gewoon omdat ik dan meer speling heb, al helemaal nu nvidia adaptive sync ondersteund. Games die ik speel zijn, op dit moment, overwatch, rocketleague, en CoD. Maar ik ben eigenlijk meer van de story games, zoals The Witcher, Shadow of War, ME: andromeda. Dus die games wil ik ook kunnen runnen, hoeft niet op 144 fps, want dat is wel erg veel gevraagd, maar in iedergeval makkelijk boven de 60fps
Pimmetjuuh schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:42:
[...]

Dat is omdat ik het uit blijf stellen 8)7
Ik heb het eigenlijk niet nodig, want het zijn "maar" spelletjes. Maar het is toch erg fijn om fatsoenlijk te kunnen gamen. Ook omdat ik nog voor mezelf niet helemaal een budget vast heb, en nog een aantal dingen niet zeker weet. 1440p is fijn, maar niet nodig. 144hz is fijn, maar ook niet nodig. Maar als er een goede deal te vinden is hoop ik daar natuurlijk wel van mee te kunnen pikken.

[...]
Dat is het ding dus een beetje, ik heb voorheen de site gpucheck.com gebruikt. Om er toch via een benchmark van een groot techchannel er achter te komen dat gpucheck niet zo accuraat is.
Op youtube zijn er weinig 9600k met 1660ti benchmarks te vinden die dezelfde games gebruiken als de 2600 met rtx 2060.

[...]

[...]

Welke zou jij dan kiezen? En waarom?

Bedankt voor je reactie :) :)
Excuus.
Wat is nu uiteindelijk je doel?
Stel een doel wat je wilt en een budget. Daar tussenin een compromis sluiten of afwegen toch meer uit te geven als dat loont.

Bijvoorbeeld:
Overwatch, Rocket League, en CoD op 1440p + 144hz?
The Witcher, Shadow of War, ME: Andromeda op 1440p + 60hz?
(Excuus, even niet van alle games de eisen en benchmarks opgezocht, ik ga even uit van jouw post)

Als 1440p fijn is, maar niet nodig, 144hz fijn is, maar niet nodig en het is "maar een spelletje". Dan kun je ook alleen de GTX960 upgraden voor GTX1160/2060 (of goedkopere GPU) en de hele CPU + mobo + RAM upgrade eruit laten. Of het lekker zo laten want het is niet nodig als je de grafische instellingen omlaag gooit.

Begrijp me niet verkeerd, ik kan zelf aankopen ook lang uitstellen en veel informatie vooraf in winnen, want "ach zo hard is het niet nodig voor een spelletje / goed geluid / fotograferen" of wat voor doel dan ook.
Wel handig om er over na te denken wat je wilt bereiken met een nieuwe aanschaf en voor welk budget.

Zo heb ik jaren zelfs zonder dedicated GPU van mijn PC gebruik gemaakt, aangezien ik te weinig games speelde en de paar games die ik speelde ook enigszins speelbaar waren op bv. 720p/30fps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:17
Mijn link is nieuwer, komen ze ook allemaal in voor.
Pagina: 1