Vraag

• terra01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-11-2022
Mijn vraag
Kan de Samsung Galaxy Tab S3 4k hdr content van een nas streamen met KODI?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een QNAP Nas met best wel wat 4k hdr content, glasvezel internet met 200 mb (Ipad geeft op ookla speedtest 30Mbps snelheid) en wil graag 4k hdr films streamen op een tablet via KODI (17.6).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb zoveel mogelijk reviews gelezen, alle forums waar er iets over de S3 tab te vinden is, gezocht en gelezen en heb gevonden dat de tab S3 iig Netflix en Amazon in hdr kan weergeven. Maar dat gaat via een dedicated app...
Ik heb het geprobeerd met een Galaxy S9+ telefoon met daarop KODI en dat gaat goed. Maar ik zou toch graag vanaf een groter scherm willen kijken en (voorlopig) is de S3 tab de enige ‘betaalbare’ tab die hdr zou moeten kunnen ondersteunen... Kan iemand mij hierover uitsluitsel geven voordat ik het risico loop 400€ weg te gooien?

LG 77C9, LG UBK90, XBox One S, Minix U9-H, Marantz SR7012, JBL + Harman Kardon 5.1.4.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@terra01 waarom zou het niet werken? Als de Tab S3 inderdaad HDR ondersteund (en Kodi ook) zie ik namelijk niet in waarom niet.

Overigens heeft de Tab S3 (en S9 ook) geen 4K scherm, of gaat het voornamelijk om de HDR?

• terra01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-11-2022
@rens-br Het gaat idd met name om de hdr maar de 4k stream an sich brengt natuurlijk ook meer bandbreedte met zich mee, waarvan ik niet weet of de hardware van de S3 Tab dit kan verwerken. Op mijn huidige tab, Ipad Air 2, lukt het me niet deze content te streamen.
De reden dat ik dit zo specifiek vraag is omdat ik heel weinig hierover kan vinden op internet. Dat wat er te vinden is, geeft juist aan dat er problemen zijn met weergeven van hdr content, niet zijnde Netflix of Amazon... Hier wordt helaas niet vermeld of er wordt gestreamed of dat er van b.v. een micro-sd kaart wordt afgespeeld... btw, sorry voor de crossposting en thnx voor de correctie...

LG 77C9, LG UBK90, XBox One S, Minix U9-H, Marantz SR7012, JBL + Harman Kardon 5.1.4.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee