Parkeer drama's en oplossingen daarvoor

Pagina: 1
Acties:

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-11 13:33
Ik heb een eigen bedrijf redelijk in het centrum van onze stad met eigen parkeerplekken. Geen afgesloten deel of iets, het ligt aan de weg dus enigszins toegankelijk voor ieder mens. Het ging een tijdje goed, maar laatste tijd is het weer drama dat wij niet op onze eigen parkeerplekken kunnen staan en dus elders plek moeten zoeken, dan weer kijken van wie die auto is en daar weer op wachten, gesprek aangaan etc. etc.

Vanaf het begin hangen er al bordjes met een "wegsleepregeling" maar omdat het deel ook aan een openbare weg is mag het niet zomaar. Het is ook meer als afschrikmiddel en het is mij ook teveel gedoe om daar moeite voor te doen.

Daarna hebben wij ook onze eigen nummerplaten laten namaken in het wit zodat duidelijk is dat je er niet mag parkeren, maar ook dat lijkt maar van tijdelijke aard..

Nu vandaag weer, dus ik ga het maar in 1x goed proberen te doen, vandaar ook een topic of iemand hier ook in aanrekening mee is geweest en of daar eventuele oplossingen voor zijn.

Mensen aanspreken en vragen of ze elders willen parkeren ga ik niet meer aan beginnen, dat is gewoon een onbegonnen strijd, dus de mogelijkheid weghalen om er iets neer te zetten lijkt mij nu de enige oplossing.

Eerst dacht ik om beugels te gaan plaatsen zodat het onmogelijk zal worden, maar elke keer eerst weer uitstappen. ding naar beneden doen etc. weet ik nu al van dat dat mij op een gegevens moment ook de strot komt uithangen, dus maar eens aan het zoeken gegaan voor alternatieven.

https://www.park-point.nl...utomatisch-pp-c01app.html

Afbeeldingslocatie: https://www.park-point.nl/media/catalog/product/cache/1/image/600x600/85e4522595efc69f496374d01ef2bf13/2/0/20181019_110418.jpg

Kijk, nu gaat het interessant worden, met een handzender te krijgen of bediening via een app of als BT module in de auto dat je niks hoeft te doen. Accu zit er ook bij in, lijkt op een powerbank wat ze er voor gebruiken en hoef je maar 1x in de zoveel tijd op te laden, lijkt mij niet verkeerd, Ik zal het wel op klinkers moeten installeren, maar zo te zien is dt ook een mogelijkheid.

Heeft iemand ervaring met dit soort oplossingen? Want +/- 300 euro per stuk is ook nog te overzien als ik bedenk dat ik dat gedoe niet meer heb.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:42
Mag je dit op de openbare weg plaatsen? Aangezien je aangeeft dat een wegsleepregeling niet werkt / mag lijkt me het sterk dat andere oplossingen wel juridisch houdbaar zijn

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-11 11:18

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik heb geen ervaring met dergelijk spul, maar als je zoiets op klinkers moet installeren zonder dat er nog een dik blok beton onder ligt, ben ik bang dat zoiets in no-time foetsie is. Zeker als het €300/st is, die kunnen 'ze' vast wel voor €50 ergens slijten ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• CasGas
MuddyMagical schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 17:02:
Mag je dit op de openbare weg plaatsen? Aangezien je aangeeft dat een wegsleepregeling niet werkt / mag lijkt me het sterk dat andere oplossingen wel juridisch houdbaar zijn
Onze parkeerplekken zijn wel op onze grond, maar grenzen aan de openbare weg en zijn niet afgesloten met een poort of iets dergelijks, daarom mag je niet zomaar mensen weg gaan slepen.
FooLsKi schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 17:02:
Ik heb geen ervaring met dergelijk spul, maar als je zoiets op klinkers moet installeren zonder dat er nog een dik blok beton onder ligt, ben ik bang dat zoiets in no-time foetsie is. Zeker als het €300/st is, die kunnen 'ze' vast wel voor €50 ergens slijten ;)
Stukje beton onder de klinkers moet ook wel lukken, daar voorzie ik ook niet zoveel problemen mee.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
is een slagboom oid plaatsen niet simpeler?

404 Signature not found

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:29

Rmg

Lijkt me een prima oplossing d:)b in japan gebruiken ze parkeerbarrieres waar je wel op kunt rijden maar (in hun geval) pas naar beneden klappen na betaling (of een druk op de knop van een medewerker)

dit idee YouTube: Japanese Parking Lock Werkt ook erg gemakkelijk, alleen ik kan zo 123 niet een Europese leverancier vinden

[ Voor 83% gewijzigd door Rmg op 16-01-2019 17:19 ]

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
https://www.gamma.nl/asso...klem-175-275-mm/p/B530117

En dan tekst op bordje aanpassen en een lief briefje maken dat ze binnen kantooruren kunnen bellen met nr x

Werkt vooral als het steeds dezelfde zijn

[ Voor 58% gewijzigd door Sethro op 16-01-2019 17:20 ]

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:26
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat al die mensen aangaven nadat jij ze hebt aangesproken?
Dachten ze daar zomaar te kunnen parkeren?

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:07

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

Sethro schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 17:19:
https://www.gamma.nl/asso...klem-175-275-mm/p/B530117

En dan tekst op bordje aanpassen en een lief briefje maken dat ze binnen kantooruren kunnen bellen met nr x

Werkt vooral als het steeds dezelfde zijn
wel mooi dat de afkorrting van de URL een asso...Klem is ;)

It's just a donkey

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:20
Als het eigen grond is dan mag je daar toch een hek omheen zetten?
Dan heb je wel het ongemak van hek open- en dichtdoen als je er zelf wil parkeren, maar dan heb je wel altijd plek.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-11 19:15
Scheelt je behoorlijk wat tijd, lijkt me. In plaats van wachten op de persoon zelf, kun jij nu gewoon je eigen werk verder gaan uitvoeren en het balletje bij hun neerleggen.

• CasGas
Een hek er omheen plaatsen of slagboom is geen optie, het grenst weer aan een pad, in feite zijn het gewoon 2 plekken ergens op straat, laat ik het dan maar zo omschrijven.

Mensen aanspreken heeft geen zin, praktisch elke dag is het wel iemand anders, dus dat heeft geen zin. Een wielklem ga ik ook niet aan beginnen, daar ben je echt drukker mee dan dat het iets oplost, want de volgende dag staat er weer iemand anders.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mamorunl schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 17:26:
[...]

Scheelt je behoorlijk wat tijd, lijkt me. In plaats van wachten op de persoon zelf, kun jij nu gewoon je eigen werk verder gaan uitvoeren en het balletje bij hun neerleggen.
In deze situatie mag je niet zomaar een klem op een auto zetten.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Gewoon betaald parkeren van maken >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:34
Als je die beugels mag zetten, dan zou ik dat doen, maar je moet ze wel goed kunnen vastzetten.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:19

Blokker_1999

Full steam ahead

Niet alleen stevig bevestigen is belangrijk (zeker niet gewoon op de klinkers, komt niet goed) maar ook waar je ze plaatst is belangrijk zoals we recent nog bij ons gezien hebben

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yk9NLNh1QiCsKsEh9DtXy3bb/medium.jpg

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
En hoe goed blijft dat ding in de winter, de accu en het mechanisme?
En hoeveel bewegingen is die vier maanden accu duur?
Ik zou gewoon een verwijderbaar paaltje in de grond stoppen met sleutel, en het slot goed invetten dat werkt altijd.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Mij bekruipt een beetje het gevoel dat niet heel duidelijk is dat dit eigen plaatsen zijn.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Blokker_1999 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:15:
Niet alleen stevig bevestigen is belangrijk (zeker niet gewoon op de klinkers, komt niet goed) maar ook waar je ze plaatst is belangrijk zoals we recent nog bij ons gezien hebben

[Afbeelding]
Een smart til je wel even weg, maar kudo’s voor dat parkeerwerk :*)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Wij hadden gewoon een soort hekjes met sleutels per plek. Moet je even uitstappen en van slot doen en dan naar beneden trappen met je voet. Kunnen collega's ook niet op je plek staan.
Wel irritant als het regent maar dat heb ik wel over voor een gegarandeerde plek.

Als je gedeelde plekken hebt moet je dus 1 sleutel gebruiken voor alle hekjes die gedeeld zijn.
En als er dan 1 dedicated wordt hoef je alleen het slot te wisselen. (Was gewoon een cilinder slot)

En mensen die er een gewoonte van maken hun hekje niet omhoog te doen als ze vertrekken moeten gesanctioneerd worden. 1 week niet parkeren ofzo.

Andere bedrijven gewoon klem zetten.
Werkt heel erg goed kan ik uit ervaring zeggen. :P

Al die hitech dingen.. als het niet werkt werkt er gelijk niets meer.
Doe mij maar lo-tech voor dit soort zaken.

★ What does that mean? ★

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

YakuzA schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:40:
[...]
maar kudo’s voor dat parkeerwerk :*)
Valt mee, ik frot mijn auto tussen twee andere in met 10 cm voor en achter.
(Laatst gedaan, stond toch wat krapper dan ik eigenlijk leuk vond toen ik het zag na uitstappen :( ).

[ Voor 17% gewijzigd door Freee!! op 16-01-2019 19:08 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• CasGas
Probleem is dat ik zelf bijvoorbeeld wel eens letterlijk 10x per dag heen en weer moet rijden waardoor je er echt wel veel werk mee krijgt om elke keer op slot te doen etc. Dat is gewoon niet meer praktisch.

Iemand nog andere (technische) oplossingen hiervoor of ergens mee bekend?

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2019 08:44 ]

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07

Illusion

(the art of)

CasGas schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:56:
Ik heb een eigen bedrijf redelijk in het centrum van onze stad met eigen parkeerplekken. Geen afgesloten deel of iets, het ligt aan de weg dus enigszins toegankelijk voor ieder mens. Het ging een tijdje goed, maar laatste tijd is het weer drama dat wij niet op onze eigen parkeerplekken kunnen staan en dus elders plek moeten zoeken, dan weer kijken van wie die auto is en daar weer op wachten, gesprek aangaan etc. etc.

Vanaf het begin hangen er al bordjes met een "wegsleepregeling" maar omdat het deel ook aan een openbare weg is mag het niet zomaar. Het is ook meer als afschrikmiddel en het is mij ook teveel gedoe om daar moeite voor te doen.

Daarna hebben wij ook onze eigen nummerplaten laten namaken in het wit zodat duidelijk is dat je er niet mag parkeren, maar ook dat lijkt maar van tijdelijke aard..

Nu vandaag weer, dus ik ga het maar in 1x goed proberen te doen, vandaar ook een topic of iemand hier ook in aanrekening mee is geweest en of daar eventuele oplossingen voor zijn.

Mensen aanspreken en vragen of ze elders willen parkeren ga ik niet meer aan beginnen, dat is gewoon een onbegonnen strijd, dus de mogelijkheid weghalen om er iets neer te zetten lijkt mij nu de enige oplossing.

Eerst dacht ik om beugels te gaan plaatsen zodat het onmogelijk zal worden, maar elke keer eerst weer uitstappen. ding naar beneden doen etc. weet ik nu al van dat dat mij op een gegevens moment ook de strot komt uithangen, dus maar eens aan het zoeken gegaan voor alternatieven.

https://www.park-point.nl...utomatisch-pp-c01app.html

[Afbeelding]

Kijk, nu gaat het interessant worden, met een handzender te krijgen of bediening via een app of als BT module in de auto dat je niks hoeft te doen. Accu zit er ook bij in, lijkt op een powerbank wat ze er voor gebruiken en hoef je maar 1x in de zoveel tijd op te laden, lijkt mij niet verkeerd, Ik zal het wel op klinkers moeten installeren, maar zo te zien is dt ook een mogelijkheid.

Heeft iemand ervaring met dit soort oplossingen? Want +/- 300 euro per stuk is ook nog te overzien als ik bedenk dat ik dat gedoe niet meer heb.
Ik was laatst in het Appolo hotel Breda, en daar hadden ze precies die (of soortgelijke) poortjes voor de parkeerplekken. Leek me prima te werken. Werd daar vanaf een centrale computer bediend.
Daar was het Paralllel parkeren, met om de vakken hoge stoepranden en struiken.
(lijkt me overigens vrij recent geplaatst, op streetview staan nog die handmatige metalen omklap-paaltjes)
Voor file-parkeren lijkt het me me dan weer minder geschikt.

Er zijn overigens meerdere leveranciers van dit soort systemen. Volgens mij had het hotel zoiets:
https://www.privapark.nl/duurzame-parkeerpaaltjes
Voordeel is dat deze volgens mij ook met zonnepaneel leverbaar is. Scheelt weer een hoop gedoe met accu's laden.

[ Voor 5% gewijzigd door Illusion op 17-01-2019 15:57 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Heb je toevallig wat foto's van hou het er nu uit ziet? Wie weet is er iemand met een goed idee als 'ie de situatie ziet.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 11:24
Ze zijn er ook met zonnecellen. Hoef je niet bang te zijn voor een lege accu:
https://www.privapark.nl/...ark-solaire-parkeerbeugel

TheS4ndm4n#1919

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:16

orf

@Atmoz heeft op zijn oprit een mooie automatische paal staan. Is dat geen mooie oplossing? Zie ook deze post: Atmoz in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4"

[ Voor 15% gewijzigd door orf op 17-01-2019 16:38 ]

Pagina: 1