Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Verschil LG 55UJ701V en LG 55UK6400PLF?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me aan het oriënteren op het kopen van een betaalbare 4k smart-tv en heb een aantal opties. Twee daarvan zijn de LG 55UJ701V en LG 55UK6400PLF.

Afgezien van wat kleine dingen (verschil in afmeting en gewicht, en verschillende aantallen hdmi-poorten etc) is het mij een raadsel wat het verschil tussen de twee is wanneer ik de specs online vergelijk.

Kan iemand mij misschien helpen duidelijk te krijgen of er een groot verschil is tussen deze twee TV's en waar dat dan precies in zit?

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

is niet veel verschil, de 1 is zwart en wat nieuwer model(plf)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik zou beide TVs niet aanschaffen omdat LG in haar LCD IPS TVs een RGBW pixelstructuur hanteert. De witte pixels zorgen voor een hogere helderheid, maar de resolutie is geen 4K maar 2.8k. De witte pixels kunnen immers geen 'beeld' weergeven. Persoonlijk zou ik beide TVs dus niet eens overwegen. Zoek maar eens op 'LG RGBW', genoeg artikelen over te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor beide reacties!

Wat raden jullie aan qua merken als ik rond de 700euro te besteden heb?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:05

sjaool

Every life should have 9 cats

stin00 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 17:31:
Ik zou beide TVs niet aanschaffen omdat LG in haar LCD IPS TVs een RGBW pixelstructuur hanteert. De witte pixels zorgen voor een hogere helderheid, maar de resolutie is geen 4K maar 2.8k. De witte pixels kunnen immers geen 'beeld' weergeven. Persoonlijk zou ik beide TVs dus niet eens overwegen. Zoek maar eens op 'LG RGBW', genoeg artikelen over te vinden.
Even een kleine kick om wat opheldering te verschaffen. Ik heb de LG 65UK6400PLF afgelopen voorjaar bij een iBood actie aangeschaft voor €620,- inclusief verzendkosten. Deze televisie heeft dus géén RGBW paneel maar een IPS paneel met RGB structuur. Zelf gecontroleerd met macro-opnames. ;)

Voor het geld een prima 4K televisie. :)

"When you grow up your heart dies"