Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opzoek naar een smarthome product die het volgende kan

Pagina: 1
Acties:

• DoodVuurtje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-11 21:18
Beste mensen, kunnen jullie mij helpen met de volgende vraag. Ik heb al in meerdere threads de vraag gesteld, maar misschien kunnen andere tweakers ons verder helpen.

Welk (Xiaomi) product is geschikt als gevoedde zigbee schakelaar naar een smart light? Als ik het goed begrijp is de wallswitch bedoelt voor een domme lamp en onderbreekt de spanning naar de lamp. Dit is niet wenselijk bij een smart light of course. In principe is de functie die ik zoek ook meer een gevoedde afstandsbediening die een commando geeft naar de hub die weer de smart light commendeert, zonder iets met de spanning te doen. Ik wil dit niet opgelost hebben met een wireless switch, omdat ik dan weer een extra paneel heb op batterijen, en een loze schakelaar heb die je eigen niet kan gebruiken, zoals dit.

De optie die ideaal zou zijn is dat je een wall switch zo kan configureren dat ze zowel de spanning kan laten onderbreken in het geval van domme lampen, en als afstandbediening een commando kunnen versturen bij slimme lampen zonder de spanning te verbreken. Deze tweede configuratie is volgens mij is dit nu niet mogelijk.
Met welk (Xiaomi/Aqara) product wel!?

Voor de duidelijkheid wat ik wil heb ik even een plaatje gemaakt. Gaat om het product met blauwe omlijning.

Samenvattend: Ik wil een gevoedde wallswitch die mijn lampschakelaar kan vervangen zodat ik naast alle nieuwe snufjes simpelweg de bekende knop kan bedienen voor mijn smartlights.

- Ik zoek een kant en klare hardware oplossing, configuratie is nodig natuurlijk.
- Geen hobby oplossingen of verbouwingen
- Switch wil ik NIET op batterijen hebben
- Wil GEEN extra schakelaar zijn. Het moet de bestaande schakelaar kunnen vervangen.

Bestaat een product dat deze wens kan vervullen? Nee/Ja dit product

Lees aub mijn vraag goed en bekijk de plaatjes. Blijkbaar is het een uitzonderlijke vraag.

Alvast super bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door DoodVuurtje op 16-01-2019 23:34 ]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:05

paQ

Je kan een smart wired schakelaar gebruiken (bijv koogeek) en een hue lamp.
Hue heeft sinds de laatste update een instelling dat de lamp terug gaat naar (laatst?) gekozen setting als je de stroom er opnieuw op zet.

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 16-01-2019 16:28 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:44

MsG

Forumzwerver

Het moet per se werken in je bestaande specifiek Xiaomi ecosysteem? Ik denk dat je met die stellige eisen geen resultaten gaat krijgen.

Er bestaan/komen wel algemene Zigbee-switches die met het drukken op de knop al genoeg energie opwekken voor de transmissie en daardoor geen batterijen in zich hebben. Dat valt onder de noemer Zigbee Green Power (https://www.zigbee.org/zigbee-for-developers/greenpower/)

[ Voor 5% gewijzigd door MsG op 16-01-2019 17:05 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• DoodVuurtje
paQ schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:27:
Je kan een smart wired schakelaar gebruiken (bijv koogeek) en een hue lamp.
Hue heeft sinds de laatste update een instelling dat de lamp terug gaat naar (laatst?) gekozen setting als je de stroom er opnieuw op zet.
Erg interessant, al ben je dan wel de controle kwijt over je Huelamp als je de spanning hebt onderbroken. Bijvoorbeeld het scenario dat je een lamp met de smart wire schakelaar uit zet (spanning onderbroken), en enige ogenblikken later een scene wilt starten. De Hue lampen waar de spanning vanaf is zullen dan niet meedoen omdat deze niet bestuurbaar zijn.

@MsG Xiaomi staat tussen haakjes, mag dus prima anders. Later verwacht ik een Homey hub te gebruiken waarmee ik meerdere protocollen tot mijn beschikking heb.Ik vind die Zigbee Green power een super innovatieve oplossing, maar is niet wat ik zoek, omdat het ook niet de bestaande schakelaar vervangt.

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:22
Met milight kan dat; 220 volt wandpaneel op de plek van de oude schakelaar, met 2 lasklemmen draden doorverbinden, lamp koppelen en klaar. Bijvoorbeeld https://www.milightwinkel...EL-WANDBEDIENING-WIT-220V
Hoewel ik zelf meestal via AliExpress koop, en wel gewoon batterij wandpanelen gebruik; de bestaande schakelaars zijn dan nog prima te gebruiken voor dom aan en uit zetten .

Milight is ook te koppelen aan diverse home automation system, zoals Home Assistant.

of wil je perse dat de switch ZigBee is? Functioeel maakt het lijkt me niet uit dat je een lamp zowel met wandpaneel, als via home automation bediend?

[ Voor 13% gewijzigd door jurjen_g op 16-01-2019 23:52 ]

• paQ

paQ

jellescholtens schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 23:33:
[...]

Erg interessant, al ben je dan wel de controle kwijt over je Huelamp als je de spanning hebt onderbroken. Bijvoorbeeld het scenario dat je een lamp met de smart wire schakelaar uit zet (spanning onderbroken), en enige ogenblikken later een scene wilt starten. De Hue lampen waar de spanning vanaf is zullen dan niet meedoen omdat deze niet bestuurbaar zijn.

@MsG Xiaomi staat tussen haakjes, mag dus prima anders. Later verwacht ik een Homey hub te gebruiken waarmee ik meerdere protocollen tot mijn beschikking heb.Ik vind die Zigbee Green power een super innovatieve oplossing, maar is niet wat ik zoek, omdat het ook niet de bestaande schakelaar vervangt.
Dan kun je eens kijken naar busch-jaeger icm hue.
Die doen net alsof ze de stroom van de schakelaar halen. Dacht ik

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-11 17:00

• DoodVuurtje
@jurjen_g Deze oplossing loopt op 3 AAA batterijen zoals in de video wordt gepresenteert. Hierom valt deze af.

@Rgerr Deze persoon heeft exact het probleem, maar ik zoek een kant en klare oplossing hiervoor:) Verwacht namelijk 20+ van deze apparaten te moeten instaleren.

@paQ jajaja dit ziet er veel belovend uit! Gevoed op netstroom, vervangt de huidige schakelaar, en controleert smartlights ipv de spanning te onderbreken! Maar man wat is die site onduidelijk in het Duits. Nog ff doorzoeken naar use-case filmpjes!

• paQ

paQ

jellescholtens schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:37:
@jurjen_g Deze oplossing loopt op 3 AAA batterijen zoals in de video wordt gepresenteert. Hierom valt deze af.

@Rgerr Deze persoon heeft exact het probleem, maar ik zoek een kant en klare oplossing hiervoor:) Verwacht namelijk 20+ van deze apparaten te moeten instaleren.

@paQ jajaja dit ziet er veel belovend uit! Gevoed op netstroom, vervangt de huidige schakelaar, en controleert smartlights ipv de spanning te onderbreken! Maar man wat is die site onduidelijk in het Duits. Nog ff doorzoeken naar use-case filmpjes!
https://dedomoticastore.nl/?SID=qc9eh9ls2v16vs8eedepc4bqhu

Zij kunnen je er ongetwijfeld meer over vertellen. Ze hebben alles ook gewoon inde showroom.

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:22
jellescholtens schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:37:
Nee hoor, B4 is op batterijen, T4 op netstroom. Het is wel de vraag of de uitstulping in een NL inbouwsdoos past, ik heb zelf geen ervaring met de T series.

• DoodVuurtje
@paQ Thx, ik zal eens kijken wanneer ik in de buurt ben bij Capelle en rijd ik ff langs. Dankjewel. Las elders inderdaad dat blijkbaar Busch-Jaeger oplossingen hebben... Wel aan de prijzige kant als je daar 20+ van wilt instaleren.

@jurjen_g Oh joh, ik vind enkel filmpjes en fotos van de versie op batterijen...Dit product lijkt wel aan al mijn eisen te voldoen dan!

[ Voor 8% gewijzigd door DoodVuurtje op 17-01-2019 14:39 ]

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Er zijn meer fabrikanten die 'rechtstreeks' met je Hue-lamp kunnen praten, zoeken op Zigbee Light Link en/of Friends of Hue moet wat wat resultaten opleveren. Het is nog erg nieuw, en de prijzen zijn er dan ook naar :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• DoodVuurtje
Edit: dacht dat ik er was, nog steeds opzoek...

Ik ga me eens verdiepen in het Zigbee Light Link verhaal. Bedankt voor de tip

[ Voor 132% gewijzigd door DoodVuurtje op 17-01-2019 17:38 ]

Pagina: 1