Advies over een game systeem, wat kan beter/sneller ?+/-800€

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-02 11:06
Omdat ik door de hoeveelheid topics, informatie en wisselende reviews even het bos niet meer zie wil ik toch graag een eigen topic aanmaken. Het topic is eerst puur om informatie in te winnen, het systeem hoeft er niet morgen te staan en als iemand geruchten weet dat er iets beters aan komt ben ik zeker bereid nog even te wachten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zou gebruikt worden voor wat gamen wanneer de tijd zich er voor leent. Het zouden niet de nieuwste games zijn maar bijv CS:GO misschien wat nieuwer titels als er wat leukst verschijnt. Maximale settings zullen niet nodig zijn. Wel twijfel ik over een 144hz scherm.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro exclusief rand apparatuur en schermen. Mogelijk wil ik de videokaart 2e hands halen zodat er wat meer opties beschikbaar zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is aanwezig, ook wil ik op den duur nieuwe schermen maar voor nu voldoen mijn 2x 24" 1920x1080 schermen nog prima.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een systeem met een goeie bang for buck verhouding. Ik zou het jammer vinden als ik nu iets te duur koop of iets net niet koop. Liever iets meer geld uitgeven voor een iets beter systeem. Verder qua eisen vrij basic, simpele games zoal hier boven genoemd.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen, zoals eerder genoemd is bang for buck het belangrijkste en mag het elk merk zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-
Ga je overklokken?
Nee, geen behoefte aan een extra koeling voor wat extra Mhz's.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag wat advies krijgen over onderstaande lijstje. Wat kan beter, wat kan anders ? Ik heb dit lijstje gemaakt op de BBG, verschillende topics en persoonlijke ervaring+reviews. Als het systeem goedkoper kan of niet lekker compatibele met elkaar is hoor ik het ook graag. Iemand die toevallig al iets weet over de ryzen 3 generatie ? Ik las iets tussen maart en september wat een beetje te vaag is om voor af te wachten.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 158,99€ 158,99
1ASRock B450M Pro4€ 76,75€ 76,75
1Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB€ 230,-€ 230,-
1Fractal Design Focus G Mini€ 46,50€ 46,50
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 102,50€ 102,50
1be quiet! Pure Power 11 400W€ 54,90€ 54,90
1Intel 660p 1TB€ 126,51€ 126,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 796,15

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: Zotac GeForce GTX 1060 AMP! Edition 6GB presteert beter op CS-GO,Fortnite en Dota 2 dan RX580. en is zuiniger in verbruik. 1TB SSD zou je naar 500GB kunnen brengen als je nog iets wilt besparen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-02 11:06
Ik zou even kijken naar de videokaart. De 1TB SSD is bewust gedaan omdat het zo'n 30 euro scheelde met de 500gb variant en ik voor dat geld wel graag de extra ruimte wou, de 2TB is wel weer 100 euro duurde dus dat vond ik niet helemaal naar verhouding.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08-2025
Als je monitoren freesync hebben maakt dat de rx580 weer wat geschikter.
Daarnaast draait de rx580 de genoemde spellen gewoon goed en zonder problemen.

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Ivm met de gpu, zou ik toch voor een iets krachtigere (450 of 500 watt) voeding kiezen, en met ryzen kun je overclocken met stock koeler. Ik vermoed dat je over een jaar of 2-3 toch wel een overklok gaat “wagen”. En dan is de krachtigere psu ook handig

Bijv deze pricewatch: be quiet! System Power B9 600W
Een be quit! Bronze 600 watt

[ Voor 25% gewijzigd door dec0de op 17-01-2019 12:04 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:41
B9 600w is helemaal niet interessant. Dan kan er beter iets meer uitgegeven worden aan een kwalitatief veel betere, stillere en efficiëntere Bitfenix Formula Gold 450w. Kwaliteit boven kwantiteit.

Verwijderd

horizon1978 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 21:05:
Als je monitoren freesync hebben maakt dat de rx580 weer wat geschikter.
Daarnaast draait de rx580 de genoemde spellen gewoon goed en zonder problemen.
nVidia ondersteund sinds enkele dagen ook (eindelijk) Vesa Adaptive Sync.
Lets find it schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:02:
Ivm met de gpu, zou ik toch voor een iets krachtigere (450 of 500 watt) voeding kiezen, en met ryzen kun je overclocken met stock koeler. Ik vermoed dat je over een jaar of 2-3 toch wel een overklok gaat “wagen”. En dan is de krachtigere psu ook handig

Dat zou echt een hele verkeerde keuze zijn. Kwaliteit in ruilen voor kwantiteit.
Gillded schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:01:
Ik las iets tussen maart en september wat een beetje te vaag is om voor af te wachten.
Einde lente, begin zomer waarschijnlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2019 12:56 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lets find it schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:02:

Over 2-3j heeft TS'er alweer een ander systeem(of upgrade) :D
(verder verbruikt een 2600OC +- 50w meer dan non OC) dat is niet zoveel. maar voor 9 tientjes heb je een prima voeding om dit te dekken pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Uszka schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:37:
B9 600w is helemaal niet interessant. Dan kan er beter iets meer uitgegeven worden aan een kwalitatief veel betere, stillere en efficiëntere Bitfenix Formula Gold 450w. Kwaliteit boven kwantiteit.
Ja dat lijkt mij idd ook beter, ik had gewoon even snel de eerste de beste gepakt @Verwijderd hetzelfe als hiervoor

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08-2025
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:52:
[...]

nVidia ondersteund sinds enkele dagen ook (eindelijk) Vesa Adaptive Sync.

[...]
Ook voor de oudere kaarten? Da's wel mooi dan.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pagina: 1