Toon posts:

Hostingdisounter.nl veiligheid wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een account bij hostingdiscounter.nl. Daar heb ik nu een extra hostingpakket aangevraagd en heb daar een bevestigingsmail van gekregen. In die mail zit een PDF met de gegevens van het pakket, maar naast de ftp gegevens staan daar ook de gegevens van mijn klantaccount, inclusief wachtwoord.

Hoe veilig is mijn wachtwoord daar eigenlijk als deze zo vanuit hun systeem in een pdf gezet kan worden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:19

The_Worst

Unox

Dit is mogelijk een teken dat het wachtwoord niet versleuteld is opgeslagen dus het is niet veilig. Sowieso een wachtwoord versturen via e-mail is not done mijns inziens.

Zorg ervoor dat je in ieder geval een specifiek wachtwoord voor alleen deze hosting gebruikt en niet ook voor andere sites.

Je kan altijd even contact met ze opnemen en vragen hoe de gegevens zijn opgeslagen.

[ Voor 12% gewijzigd door The_Worst op 16-01-2019 14:15 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 10:50

Acid_Burn

uhuh

Dat het in de PDF staat zegt weinig over hoe je wachtwoord opgeslagen is. Die kan best gegenereerd zijn op het moment dat jij je wachtwoord hebt ingevuld en voordat het gehashed de database in ging.

Is het een wachtwoord wat je zelf ingevoerd hebt? Zo niet, dan zou ik sowieso even je wachtwoord aanpassen.

Je kan kijken wat er gebeurd als je de 'wachtwoord vergeten' functie gebruikt. Als je een mail/pdf toegestuurd krijgt met je wachtwoord, dan zou ik me zorgen gaan maken.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
Ik zie even niet wat dit met Webdesign, Markup & Clientside Scripting te maken heeft :?

WEB >> PB

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 16-01-2019 14:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
https:// bestel.hostingdiscounter.nl/default.aspx
Server: Microsoft-IIS/7.5 (Windows Server 2008 R2, EOL January 14, 2020)
X-AspNet-Version: 4.0.30319 (2010/2011)
X-Powered-By: ASP.NET

En dan zeggen mensen iets over PHP, nou deze Microsoft server kan er ook wat van ;)
Er lijkt dus meer aan de hand dan alleen een wachtwoord.
Echter, dit is speculatie op basis van software versies.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar