Denon AVR-x1400H+Jamo S803?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 16:12
Wat is je budget?
Ongeveer 600 a 700.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films en TV te kijken voornamelijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat te denken om voor de Denon AVR-x1400H te gaan en ik twijfel tussen de Jamo S803, de ELAC B6.2 of wellicht de Dali Zensor 3. Het is belangrijk dat de speakers wit zijn omdat ze dan beter bij de TV meubel passen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Het idee is om in de toekomst uit te breiden (wanneer weet ik nog niet) en om hier mee te beginnen. De Jamo's zien er fraai uit en krijgen goeie reviews. De ELAC's ook maar ik probeer het "Grote Zwarte Dozen" plaatje zo veel mogelijk te vermijden.

Beste antwoord (via John Dude op 18-01-2019 15:13)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tja, ik vind dat soort beschrijvende teksten van hoe een luidspreker klinkt de grootste onzin die er is. Je hebt denk ik één iemand iets over de "brede soundstage" zien schrijven, maar wat bedoelt die persoon daarmee? Hoe begrijp jij het? Ik interpreteer ik dat? En hoe weet ik wat hij hoort, hetgeen is dat ik belangrijk vindt? Het is een subjectieve ervaring beschreven in vage termen.

Nutteloos dus. Als die opties zijn prima. Allemaal klinken ze heel anders, simpelweg omdat speakers behoorlijk complex en niet perfect zijn, in tegenstelling tot versterkers (die allemaal tot 99,99% hetzelfde meten en niet hoorbaar van elkaar verschillen als je de ervaring (zien dat het een dure / mooie/ goeie) weghaalt door het blind te testen) weghaalt door blind te testen.

Dus er zijn vast wel mensen die er graag wat over willen zeggen, maar bij geluid uit speakers is het totaal nutteloze informatie. Om het te illustreren, die Jamo S803 hoor ik vrij regelmatig, maar ik heb totaal niet ervaren dat die "vermoeiend" klonk. Nu heb je een tegenstrijdige ervaring (dat heb je met subjectieve ervaringen :)). Of jij hem goed vind, kan je maar op 1 manier echt bepalen (en daar komt het cliche dat je wist die ging komen): Ga ernaar luisteren.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 16-01-2019 15:13 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat is precies je vraag? Zo te zien ben je goed bezig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Eigenlijk zoek ik naar advies over wat men ervan vindt en of mensen ervaring hebben met de speakers en receiver die ik vermeld heb. Ik heb gelezen op het internet de de Jamo's nogal vermoeiend klinken na een tijdje en de ELAC's een bredere soundstage hebben. Dat laatste is wel belangrijk, gezien ik met 2 speakers begin en de kijkhoek vrij breed is (lange bank met stoel ernaast) zullen meeste mensen niet in de "sweet spot" zitten. Ik ben bang dat de Jamo's niet kamer vullend geluid gaan geven (of tenminste, iets wat in de buurt komt van kamer vullend). De ELAC's schijnen dit beter te doen. Maar gezien beide speakers vrij nieuw zijn is dat kans groot dat niemand mij hier daarover meer kan vertellen. :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tja, ik vind dat soort beschrijvende teksten van hoe een luidspreker klinkt de grootste onzin die er is. Je hebt denk ik één iemand iets over de "brede soundstage" zien schrijven, maar wat bedoelt die persoon daarmee? Hoe begrijp jij het? Ik interpreteer ik dat? En hoe weet ik wat hij hoort, hetgeen is dat ik belangrijk vindt? Het is een subjectieve ervaring beschreven in vage termen.

Nutteloos dus. Als die opties zijn prima. Allemaal klinken ze heel anders, simpelweg omdat speakers behoorlijk complex en niet perfect zijn, in tegenstelling tot versterkers (die allemaal tot 99,99% hetzelfde meten en niet hoorbaar van elkaar verschillen als je de ervaring (zien dat het een dure / mooie/ goeie) weghaalt door het blind te testen) weghaalt door blind te testen.

Dus er zijn vast wel mensen die er graag wat over willen zeggen, maar bij geluid uit speakers is het totaal nutteloze informatie. Om het te illustreren, die Jamo S803 hoor ik vrij regelmatig, maar ik heb totaal niet ervaren dat die "vermoeiend" klonk. Nu heb je een tegenstrijdige ervaring (dat heb je met subjectieve ervaringen :)). Of jij hem goed vind, kan je maar op 1 manier echt bepalen (en daar komt het cliche dat je wist die ging komen): Ga ernaar luisteren.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 16-01-2019 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Did is misschien een wat ander onderwerp maar wat voor kabels kan ik het beste gebruiken voor de speakers en receiver? Moet ik nog een speciale HDMI kabel kopen voor de receiver?