Gerucht: Olympus E-M1X-camera bevat gps, barometer en thermo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
nieuws: Gerucht: Olympus E-M1X-camera bevat gps, barometer en thermometer
@Koekiemonsterr

"De meeste camerafabrikanten laten al jarenlang het inbouwen van gps-modules achterwege."
Waarom eigenlijk? :? Vond het al zo vreemd dat er tegenwoordig nog altijd weinig camera's met GPS zijn.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Raven schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:54:
nieuws: Gerucht: Olympus E-M1X-camera bevat gps, barometer en thermometer
@Koekiemonsterr

"De meeste camerafabrikanten laten al jarenlang het inbouwen van gps-modules achterwege."
Waarom eigenlijk? :? Vond het al zo vreemd dat er tegenwoordig nog altijd weinig camera's met GPS zijn.
Wie het weet mag het zeggen :) Ik snap daar ook niks van. Het kan onmogelijk veel kosten om daar een chip voor in te bouwen. Persoonlijk vind ik het niks om daar mijn smartphone voor te gebruiken, waarvan dan de accu nog een stuk sneller leeg raakt. Kennelijk geeft men toch onvoldoende om locatiegegevens aan foto's toe te voegen. Ik vind dat zonder meer een mooie feature, maar ik geloof dat de groep die daar iets om geeft niet heel groot is. En dus zullen fabrikanten wel denken: dan bezuinigen we daar lekker op.