Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Groepen aanmaken in Apple Mail

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• wim feith
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 27-03 16:59
Mijn vraag
de contactmap in de taakbalk is na selecteren leeg. er staat alleen "geen kaarten".
als ik een nieuw mailbericht wil aanmaken dan kan ik kiezen uit al mijn contacten.
mijn contacten zijn er dus wel maar worden niet getoond in de contactmap.
als ik een adres heb geselecteerd en klik met rechts op dit adres dan klik ik op "toon contactpersoonkaart"
als deze kaart op het beeldscherm staat en ik klik op "open met contacten" dan staan al mijn adressen op het scherm. de groepen die ik in het verleden heb aangemaakt zijn verdwenen. verder is het dan niet mogelijk om een groep aan te maken. als ik op de + klik dan staat er "geen kaarten".
gisteren heb ik geprobeerd om een reservekopie van mijn iphone te maken en daar ligt volgens mij het probleem. ook vertonen de contactpersoonkaarten de vermelding "facetime" wat voorheen niet zo was.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• kaassouffle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:00

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Misschien even beginnen met vermelden om welke programma's het gaat en welke versies.

Je hebt het over het programma Contacten van Apple?
Je hebt het over een maiprogramma? Welke?

Gebruik je iCloud om je contacten te syncen?

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

- dubbel -

kaassouffle wijzigde deze reactie 17-01-2019 09:56 (96%)

• wim feith
apple mail versie 11.5 (3445.9.1
daar is het volgens mij misgegaan, ik bedoel icloud....

• wim feith
en ja contacten van apple. staat onderaan het scherm naast finder enzo....

• wim feith
je begrijpt dat ik niet zo bedreven ben met imac.....

• wim feith
icloud staat uit op mijn iphone

• wim feith
en broepen moet natuurlijk groepen zijn maar dat had je al door...

• wim feith
oh ja na het probeersel om mijn contacten van mijn iphone te bewaren kreeg ik een bestand op het bureaublad:
contacten-15-10-2019.abbu

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:07

Pierre

Zucht

Meerdere keren een post plaatsen wordt hier niet gewaardeerd kan ik je zeggen.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• wim feith
ben totaal onbekend met het fenomeen tweakers
dus ik ken geen spelregels
ik kwam "toevallig" op deze site
waar kan ik dan discussieren?
deze kwestie is een groot probleem voor mij, dus........

• krullenbol
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17:17
Wim,

Probeer eens op deze manier een nieuwe groep aan te maken:
- open Contacten.app en klik links op 'alle contacten';
- selecteer een of meer contacten;
- kies uit menu 'archief' de optie 'nieuwe groep van selectie';
- er verschijnt nu links een nieuwe groep genaamd 'naamloze groep' met daarin de zojuist geselecteerde contacten.

Werkt dit wel?

Dat het 'facetime' label verschijnt op de contactenkaart is normaal.
Dat 'contacten-15-10-2019.abbu' bestand is een backup-bestand met al je contacten.

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ik kan iCloud wel aanraden om contacten te synchroniseren op Mac en iPhone. Maar beginnen met synchronizeren is altijd lastig, omdat er soms wel eens wat verdwijnt.

Backup maken van contacten is altijd goede eerste stap!

Het is me nog niet helemaal duidelijk wat er mis gaat. Check eerst even je contacten app zelf en maak groep aan zoals hierboven staat. Probeer dan weer even in Mail te kijken of je ze ziet.

(Oh en je mag best discussiëren hier, wat Pierre bedoelt is dat je niet telkens een nieuw bericht hoeft te plaatsen als je zelf als laatste hebt gereageerd. Dan moet je even op de WIJZIG knop klikken en je laatste bericht wijzigen/aanvullen)

• wim feith
ik heb een screenshot gemaakt van het openingsscherm van contacten
hoe zet ik die in dit programma?
als tekst: als ik op contacten druk dan is de pop-up leeg. er staat alleen "geen kaarten" en in de linkerkolom "zoek in naamlo....... en rechtsonder het + teken. als ik die selecteer dan kan ik kiezen tussen nieuw contact of nieuwe groep. nieuw contact: kan alles invullen. nieuwe groep: "geen kaarten". voor zover ik me bedenken kan is er geen koppeling tussen mijn adressen in mijn meelprogramma en contacten in de taakbalk....
word er moedeloos van

• krullenbol
Dat je hier niet gemakkelijk een plaatje kunt tonen vind ik ook erg irritant, maar ik vermoed dat tweakers.net uit zijn voegen barstte van mensen die er 10 MB in sleepte... ;-)

On topic:
Je ziet staan "zoek in naanloze groep", dat is verkeerd. Je moet eerst even links op "alle contacten" klikken.
Dan zie je ze wél allemaal.

Controleer in Contacten.app even via menu "weergave" of de groepen worden getoond?
Als het goed is staat er "verberg groepen".
Valt misschien die linkerbalk uit beeld omdat het venster te ver naar links is gesleept?

krullenbol wijzigde deze reactie 18-01-2019 16:05 (25%)

• wim feith
dat staat er juist niet
er staat alleen dat vergrootglas linksboven met zoek in.....
als ik contacten open dan staat er rechts: "geen kaarten" er staat geen enkele contactpersoon
kunnen die in de cloud zijn opgegaan?

• krullenbol
Ik heb het gevoel dat het maar een heel klein probleem is, als ik achter je Mac zou zitten dat het dan zo opgelost zou zijn...

Heb je Dropbox, dan kun je ook bestanden delen met derden.

Kun je jouw screendump ter beschikking stellen via Dropbox?

krullenbol wijzigde deze reactie 18-01-2019 18:29 (25%)
Reden: verwijzing plaatje verwijderd

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

@wim feith Waarom maak je niet gewoon gebruik van het "GRATIS" iCloud opslag deel wat je bij de aanschaf/aanmaak van dat account gekregen hebt?

Je krijgt 1Gb aan gratis opslag en da's méér dan voldoende om een simpele adressenlijst / telefoonboek op bij te kunnen houden welke daarna op ALLE iDevices onder dat account synchroon blijft lopen?

wimmel_1 wijzigde deze reactie 18-01-2019 16:59 (3%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• wim feith
ben een digibeet
snap hier niks van
maar het heeft altijd gewerkt tot ik een backup van mijn iphone op de imac ging maken
ik kon groepen (bedankt voor de verbetering) naar hartelust aanmaken en opeens was alles weg
maar het vreemde blijft dat als ik in het mailprogramma zit en een contactpersoon, die bijvoorbeeld begint met een b, wil selecteren dan kan ik alle b's selecteren, ik bedoel dan zie ik alle contactpersonen beginnend met een b en dat geldt voor het hele alfabet, terwijl als ik contactpersonen in de taakbalk selecteer dan zie ik niks
kzit met de handen in het haar wat ik heel weinig heb.....

wim feith wijzigde deze reactie 18-01-2019 17:02 (6%)

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Waar is alles weg?

Je vermeld hier zelf ergens dat je je iPhone niet hebt verbonden met de iCloud dus je zou eens kunnen beginnen met het koppelen van al je iDevices aan.....

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• wim feith
uit die contactapp op de taakbalk van de imac
is het misschien een optie dat ik iemand kan bellen?
vrees dat ik er zo niet uit kom
morgen kijk ik weer op dit forum
toch bedankt allemaal voor jullie reacties

• Enzo Dizono
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-05 22:22
Zou je niet eens kijken naar iemand die dit voor je kan regelen? Gewoon direct achter je Mac? Een slim neefje/kennis of iets als studentaanhuis bijvoorbeeld. Het is niet erg als je sommige dingen niet begrijpt en soms is het een mooi moment om nieuwe dingen te leren maar er zijn ook momenten dat je moet toegeven dat dit niet je terrein is...

www.jessekraal.nl

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

wim feith schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 18:15:
is het misschien een optie dat ik iemand kan bellen?
We zijn een discussieforum, niet een helpdesk :) Wellicht is het beter om bij een Apple winkel langs te gaan met je probleem, of contact op te nemen met Apple zelf.

Dat gezegd hebbende; we willen je hier met alle liefde helpen :) Het helpt dan wel dat je bekend met de huisregels die je o.a. vindt in Het algemeen beleid. We verwachten hier nl. enige mate van eigen inzet, zoals het vermelden wat je zelf al gezocht, gevonden en geprobeerd hebt. Dit zodat we niet met oplossingen aankomen die je al lang en breed hebt geprobeerd, en zodat je ook laat zien mee te willen denken aan een oplossing. Daarnaast het plaatsen van meerdere berichten onder elkaar niet gewenst, zoals ook wordt vermeld in de waarschuwing die je krijgt als je een tweede bericht wilt plaatsen.

Dit topic laat ik voor nu open, maar houdt in het vervolg rekening met bovenstaande :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

• wim feith
beste mensen,
bedankt voor jullie tijd
dit alles gaat mijn pet te boven en ik zal hulp zoeken
het ga jullie goed
dag
wim feith
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Microsoft

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True